AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #1 Skrevet 6. november 2020 Hei! Når jeg har bakt brød, begynner brødet etter noen dager å få en rar og litt søtlig lukt. Det blir også klissete inni :( Noen som har peiling på hvorfor dette skjer, og hvordan jeg kan unngå det? Anonymkode: a3d3f...aaf
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #2 Skrevet 6. november 2020 Hvordan oppbevarer du brødet? Anonymkode: ef8eb...42b
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #3 Skrevet 6. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan oppbevarer du brødet? Anonymkode: ef8eb...42b Oppbevarer det i en brødpose inni en brødboks i romtemperatur Anonymkode: a3d3f...aaf
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #4 Skrevet 6. november 2020 brukte du tørrgjør eller slike gjærklumper som er ferske? Anonymkode: 86e41...5b3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #5 Skrevet 6. november 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: brukte du tørrgjør eller slike gjærklumper som er ferske? Anonymkode: 86e41...5b3 Brukte ferskgjær Anonymkode: a3d3f...aaf
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #6 Skrevet 6. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Oppbevarer det i en brødpose inni en brødboks i romtemperatur Anonymkode: a3d3f...aaf Er posen av plast eller papir? Jeg mistenker du oppbevarer brødet for tett slik at fuktigheten ikke fordamper, men heller slår inn i brødet og gjør det fuktig. Prøv å bare pakke det inn i et kjøkkenhåndkle, og oppbevar brødet på et luftig sted. Anonymkode: ef8eb...42b 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #7 Skrevet 6. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er posen av plast eller papir? Jeg mistenker du oppbevarer brødet for tett slik at fuktigheten ikke fordamper, men heller slår inn i brødet og gjør det fuktig. Prøv å bare pakke det inn i et kjøkkenhåndkle, og oppbevar brødet på et luftig sted. Anonymkode: ef8eb...42b Kan det stå innpakket i et kjøkkenhåndkle på kjøkkenbenken? Eller blir det hardt da? Anonymkode: f4555...8d7
skrue Skrevet 8. november 2020 #8 Skrevet 8. november 2020 On 11/6/2020 at 8:27 PM, AnonymBruker said: Kan det stå innpakket i et kjøkkenhåndkle på kjøkkenbenken? Eller blir det hardt da? Anonymkode: f4555...8d7 Min erfaring er at man må prøve seg litt fram. Avhenger av type brød, størrelse, og hvor lenge tar før det er spist opp. Jeg pleier å ha et håndklede over de første par dagene, så kombinerer jeg med noe løs plast rundt (ofte slike tynne poser man bruker i grønnsaksavdelingen i butikker). På denne måten holder det 6-7 dager her uten å bli for hardt og heller ikke for fuktig inni. Det siste gir det en slik klissen konsistens og spesiell lukt som det virker som om du merker.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #9 Skrevet 20. november 2020 Brødet blir seigt og klissete om du har det i pose. Oppbevar det på ei fjøl på benken. Sett det på høykant med skjæresiden ned på fjøla. Pakk ett rent kjøkkenhåndkle rundt brødet, men ikke på skjæresiden. Da holdet det seg ferskt, og skorpen holder seg sprø. Anonymkode: 6898a...a65 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå