AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #1 Del Skrevet 6. november 2020 Hei! Er det noen som har fått tiltakspenger og vet hvor mye penger man får utbetalt? Jeg har fått innvilget tiltakspenger nå, men det eneste som står i vedtaket er at jeg får 398 kr for hver dag jeg deltar i tiltaket. Det står ingenting om livsopphold og husleie. Takk for svar på forhånd Anonymkode: f2deb...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #2 Del Skrevet 6. november 2020 Hvor mange dager i uken skal du være i tiltak? Anonymkode: 723c8...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 6. november 2020 #3 Del Skrevet 6. november 2020 Du får i utgangspunktet ikke noe mer enn det ut over at du kan søke om reisepenger og evt. barnetillegg. Hvis du trenger mer enn de ca. 8.000 kronene tiltakspengene utgjør (De er skattefrie) til strengt nødvendig livsopphold og tak over hodet kan du ha rett til supplerende sosialstønad. Tiltakspenger 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #4 Del Skrevet 6. november 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange dager i uken skal du være i tiltak? Anonymkode: 723c8...794 Det vet jeg ikke enda, har foreløpig bare vært der en dag i uken i snart 3 uker. Har mistet arbeidsavklaringspengene mine og er der for å blir avklart i forhold til arbeid og/eller ufør. Dette er et tiltak som varer i 4-12 uker. Anonymkode: f2deb...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 6. november 2020 #5 Del Skrevet 6. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vet jeg ikke enda, har foreløpig bare vært der en dag i uken i snart 3 uker. Har mistet arbeidsavklaringspengene mine og er der for å blir avklart i forhold til arbeid og/eller ufør. Dette er et tiltak som varer i 4-12 uker. Anonymkode: f2deb...af7 Da anbefaler jeg deg å søke opp gruppen "AAP-aksjonen" på FB. Der får du garantert bedre hjelp enn her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #6 Del Skrevet 6. november 2020 Tiltakspenger er 398 kr for de over 19 år. Om det ikke holder for å leve av (som det ikke gjør om man bor alene) så må man søke om supplerende sosialhjelp. Det kommer an på hva slags tiltak du er i og om det er registrert at du skal være der i eks 50% eller 100%. Det er flere tiltak hvor man er registrert i 100% og vil da få tiltakspenger for alle dager, selv om man bare er i tiltaket noen dager. Du må snakke med veilederen din og høre hvordan du skal fylle ut meldekortet. Hva står det i vedtaket ditt for tiltakspengene? Der står det hvor mange dager pr uke du får tiltakspenger også kommer det som sagt an på hva du skriver på meldekortet. Derfor er det viktig at du snakker med veilederen din, slik at det blir riktig. Anonymkode: b37d8...5b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #7 Del Skrevet 6. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tiltakspenger er 398 kr for de over 19 år. Om det ikke holder for å leve av (som det ikke gjør om man bor alene) så må man søke om supplerende sosialhjelp. Det kommer an på hva slags tiltak du er i og om det er registrert at du skal være der i eks 50% eller 100%. Det er flere tiltak hvor man er registrert i 100% og vil da få tiltakspenger for alle dager, selv om man bare er i tiltaket noen dager. Du må snakke med veilederen din og høre hvordan du skal fylle ut meldekortet. Hva står det i vedtaket ditt for tiltakspengene? Der står det hvor mange dager pr uke du får tiltakspenger også kommer det som sagt an på hva du skriver på meldekortet. Derfor er det viktig at du snakker med veilederen din, slik at det blir riktig. Anonymkode: b37d8...5b3 Det er et avklaringstiltak, og det står ingenting i vedtaket om det er 50% eller 100%, bare at jeg kun har krav på penger for de dagene jeg deltar i tiltaket. Så hvis det da er snakk om 1600,- kr per måned så er jo det lite penger å leve av. Jeg skal høre med veilederen min neste gang jeg er der. Takk for svar Anonymkode: f2deb...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #8 Del Skrevet 6. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er et avklaringstiltak, og det står ingenting i vedtaket om det er 50% eller 100%, bare at jeg kun har krav på penger for de dagene jeg deltar i tiltaket. Så hvis det da er snakk om 1600,- kr per måned så er jo det lite penger å leve av. Jeg skal høre med veilederen min neste gang jeg er der. Takk for svar Anonymkode: f2deb...af7 Avklaringstiltaket er et fulltidstiltak, så da skal du krysse av for tiltak man-fre og få fullt utbetalt av tiltakspenger. Selv om du nødvendigvis ikke er der hver dag. Anonymkode: b37d8...5b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #9 Del Skrevet 6. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er et avklaringstiltak, og det står ingenting i vedtaket om det er 50% eller 100%, bare at jeg kun har krav på penger for de dagene jeg deltar i tiltaket. Så hvis det da er snakk om 1600,- kr per måned så er jo det lite penger å leve av. Jeg skal høre med veilederen min neste gang jeg er der. Takk for svar Anonymkode: f2deb...af7 Det er 380 per dag i 5 dager x 4 og det er skattefritt. Du kan søke om sosialstønad til husleie og strøm. Anonymkode: 4a05c...c6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #10 Del Skrevet 6. november 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er 380 per dag i 5 dager x 4 og det er skattefritt. Du kan søke om sosialstønad til husleie og strøm. Anonymkode: 4a05c...c6a Det står i vedtaket at jeg kun får penger for de dagene jeg deltar i tiltaket, og foreløpig har jeg deltatt en dag i uken. Men dersom jeg får 398 kr hver dag som utgjør 7960 kr for 4 uker så er det en helt annen sak 🙂 Anonymkode: f2deb...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #11 Del Skrevet 6. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det står i vedtaket at jeg kun får penger for de dagene jeg deltar i tiltaket, og foreløpig har jeg deltatt en dag i uken. Men dersom jeg får 398 kr hver dag som utgjør 7960 kr for 4 uker så er det en helt annen sak 🙂 Anonymkode: f2deb...af7 Tror du rett og slett må sende en melding til saksbehandleren din å spørre jeg, de kjenner saken din best der Anonymkode: 723c8...794 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 6. november 2020 #12 Del Skrevet 6. november 2020 Snakk med veileder om hvor mange prosent du er søkt inn på, dvs hvor mange dager du må møte opp. Resten av pengene må du supplere med evt. sosialstønad og bostøtte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå