Gjest Gjest Skrevet 1. august 2005 #1 Skrevet 1. august 2005 Vi har et par bed som er kjempefine om våren - med påskeliljer i ulike størrelser og nyanser, tulipaner osv. Men det dabber jo av, og jeg er ikke så glad i (å stelle..) ettårige blomsterplanter som evt kunne fylt opp bedet etterpå. Ikke er jeg noen erfaren hagehaver heller, men kunne godt tenke meg flere stauder i bedet. Men funker det å plante stauder sammen med løkene, slik at de utfyller hverandre i vekst og blomstringstid, liksom?
Gjest Andrine Skrevet 2. august 2005 #2 Skrevet 2. august 2005 Hei. Jeg har vårblomstrende løk i alle bed - og stauder. Planter også sommerblomster i noen bed mellom løkene. Målet er at det skal blomstre noe fra tidlig vår til sen høst. Har f.eks. et rosebed hvor det er plantet masse krokus som kommer tidlig, etter de blomstrer tulipanene og til slutt rosene. Skal også plante noen bunndekkere der, har sådd noen Ajuga. Jeg har ganske mange bed, så det er jo et puslespill å få det til (mye lesing!) men det er et morsomt puslespill!
Gjest Madeline Skrevet 2. august 2005 #3 Skrevet 2. august 2005 Det er også mulig å sette ned forskjellige sorter løk i samme bed. Det finnes veldig mange sorter løkplanter og de blomstrer til forskjellige tidspunkt. Mange av de trenger du heller ikke å ta opp og er kjempefine for de som ikke er så glad i å stelle med bedene.
annie8219 Skrevet 12. desember 2005 #4 Skrevet 12. desember 2005 selvfølgeligt kan du det er bare godt med forandring i sesongblomstrene
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå