Gå til innhold

Bussjåførene i Bergen bruker ikke maske.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke å ta maskepåbudet seriøst når bussjåførene, som puster inn all mulig luft fra all mulig slags mennesker en hel arbeidsdag, ikke bruker mase. 

Greit at det er litt avstand mellom de og passasjerene, men klarer liksom ikke tro at dette gjør det usårbare når de oppholder seg på busser så lenge.

Hva synes du?

Anonymkode: 0004b...2d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre du ikke klarer å holde 1 meters avstand til bussjåføren så går det fint. Ha på deg maske du 👍

Anonymkode: d328f...0cb

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns alle skal gjøre sitt beste for å hindre smitte, og gjøre som vi har fått beskjed om. Være mer opptatt av hva de selv gjør, enn hva andre gjør. Vi er i en seriøs situasjon nå.

Skrevet

Ingen av de bussjåførene i Viken som jeg har sett har heller ikke på seg maske. Dem har jo en hel kupé for seg selv nesten. Det er jo avstengt fire seter for at dem skal være beskytta. Jeg ser ikke grunn til at bussjåførene skal ha på seg maske. Bortkasta ressuser mener jeg når sjåførene faktisk kan holde 2 meter avstand, med en vegg som beskytter til og med.

• Liker 5
Skrevet

Nå holder det! Bussjåfører gjør en kjempejobb!

Anonymkode: f99b7...e08

• Liker 7
Skrevet

Det blir nok svært belastende om bussjåfører som ikke er vant til å bruke munnbind på jobb skal bli pålagt dette en hel arbeidsdag. Jeg tenker det er tilstrekkelig at de får et avsperret område som overholder anbefalt avstand og at vi passasjerer er flinke til å overholde munnbindpåbudet.

Anonymkode: fe2b3...115

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir nok svært belastende om bussjåfører som ikke er vant til å bruke munnbind på jobb skal bli pålagt dette en hel arbeidsdag. Jeg tenker det er tilstrekkelig at de får et avsperret område som overholder anbefalt avstand og at vi passasjerer er flinke til å overholde munnbindpåbudet.

Anonymkode: fe2b3...115

Hæ? Jeg er heller ikke vant med å bruke munnbind, men jobber i butikk på kjøpesenter og må bruke det nå. Jeg løfter tungt, løper og klatrer i stiger i 8 timer. Dette med maske på. Det går helt fint. Jeg skjønner at de har et avsperret område og at avstand sikkert er tilstrekkelig, men å si at vi ikke må pålegge de noe de ikke et vant med blir jo bare dumt. Så og si ingen er vant med munnbind men vi får det helt fint til når vi må.

Anonymkode: 5179f...120

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Jeg er heller ikke vant med å bruke munnbind, men jobber i butikk på kjøpesenter og må bruke det nå. Jeg løfter tungt, løper og klatrer i stiger i 8 timer. Dette med maske på. Det går helt fint. Jeg skjønner at de har et avsperret område og at avstand sikkert er tilstrekkelig, men å si at vi ikke må pålegge de noe de ikke et vant med blir jo bare dumt. Så og si ingen er vant med munnbind men vi får det helt fint til når vi må.

Men hvorfor ha på når det ikke er hensikt i det? Bare gjøre det for morro skyld?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Humle Brumle skrev:

Men hvorfor ha på når det ikke er hensikt i det? Bare gjøre det for morro skyld?

For min del så må jeg, jeg velger ikke dette selv. Jeg er enig i at bussjåførene ikke behøver dette, slik jeg har observert så har de tilstrekkelig avstand. Men om de ikke skulle ha det så blir det litt dumt å si at vi ikke skal belaste de med å ha det på en hel arbeidsdag fordi de ikke er vant med det. Ingen av oss er det, bortsett fra de som jobber i helsevesenet osv.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del så må jeg, jeg velger ikke dette selv. Jeg er enig i at bussjåførene ikke behøver dette, slik jeg har observert så har de tilstrekkelig avstand. Men om de ikke skulle ha det så blir det litt dumt å si at vi ikke skal belaste de med å ha det på en hel arbeidsdag fordi de ikke er vant med det. Ingen av oss er det, bortsett fra de som jobber i helsevesenet osv.

Men det er jo et veldig tomt argument da. Bussjåførene skal måtte ha på munnbind fordi du synes det blir urettferdig at andre som jobber må ha det på? Nei, det blir for dumt, vi sløser ikke bort munnbind på det. Det koster faktisk penger. 

• Liker 1
Skrevet

Når jeg bruker munnbind går det ut over synsfeltet mitt og mitt nesten manglende dybdesyn blir helt borte. Jeg er glad for at bussjåførene ikke bruker munnbind.

Anonymkode: 115b1...f40

• Liker 2
Skrevet

Det er ingen hensikt når de har flere seter ledige bak seg, god avstand og egen kupe eller pleksiglass som beskyttelse. Man tar ikke bare på seg munnbind på måfå, men man bruker det fordi man i andre sammenhenger ikke nødvendigvis alltid greier å holde avstand til andre. Butikkjobb er ikke sammenlignbart, fordi der kommer det plutselig en og annen ubetenksom kunde tett på slik at avstanden kommer under en meter. 

Anonymkode: 3d13a...b84

Skrevet

Ryddet for brukerangrep og svar til det.

Forever22, mod

• Opprett ny...