Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 30 uker på vei, og jeg fikk faktisk ikke bekreftet kjønn før i dag. De var usikre på TUL og OUL, og selv nå fikk jeg beskjed om at de kun "trodde", men at de ikke kunne garantere noe. 

Helt siden vi gikk ut med nyheten om graviditet har folk spurt om kjønn. Noen regelrett maser! Og det er ikke bare spente besteforeldre som maser og spør og graver i tide og utide, det er også venner og kolleger. Til og med fremmede på butikken spør.

Jeg og mannen min svarer at vi ikke vet. Men folk tror ikke på oss, og fortsetter med masingen. Noen blir faktisk sure fordi vi ikke sier noe. Har det noe å si egentlig? Er det relevant eller interessant for noen andre enn meg og mannen min? 

Anonymkode: ffcb7...f82

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva blir det mest sannsynlig? 

For de fleste så er det veldig spennende med kjønn. Så ikke unaturlig at folk spørr, og det blir på en måte en naturlig del av samtalen. 

Man ønsker jo å kjøpe gaver etc til det kommende barnet, så kjønn er jo sånn sett relevant. Besteforeldrene gleder seg sikkert til å gjøre innkjøp. 

Anonymkode: e53a2...cfe

• Liker 1
Skrevet

Når jeg tenker etter, spurte de aller fleste om det var gutt eller jente. Det var alt fra familie til folk jeg tilfeldigvis snakket med som så at jeg var gravid. Jeg oppfattet det egentlig som "smalltalk". Noe det er greit og trygt å spørre en gravid om for å vise interesse.  Det var ikke noen som spurte mange ganger, eller ikke godtok svaret, selv om vi heller ikke fikk vite det sikkert ved OUL. 

Anonymkode: e2c36...ddb

• Liker 3
Skrevet

Må være fælt at folk prøver å vise interesse. Du har all min sympati. 

Anonymkode: 30b46...b50

• Liker 7
Skrevet

Men si da heller at dere ikke vil vite da. 

Anonymkode: 1ba9a...066

• Liker 3
Skrevet

Det er nok primært smalltalk. Hadde en gutt fra før da jeg ble gravid med nummer to, også gutt, og da sa mange «åh men det kan jo være det er jente likevel!! Krysser fingrene». Vi kunne ikke brydd oss mindre om kjønnet. Ønsket oss to barn, ikke to spesifikke kjønn. Folk er rare. 

Anonymkode: 3518e...456

• Liker 2
Skrevet

Det er bare sånt man sier.

Person er gravid. Man sier:

1) Gratulerer!

2) Hvor lenge er det til/når er termin?

3) Vet dere om det blir gutt eller jente?

4) Har dere tenkt på navn?

Anonymkode: 147e9...941

• Liker 8
Skrevet

Du overtenker. Folk bare snakker. Korleis skal dei vite at du skal oppdra ein hen utan definert kjønnsidentitet som blir analysert og lever under eit normkritisk eksperiment? Folk er ikkje synske.

• Liker 3
Skrevet
11 timer siden, mammahjarte skrev:

Du overtenker. Folk bare snakker. Korleis skal dei vite at du skal oppdra ein hen utan definert kjønnsidentitet som blir analysert og lever under eit normkritisk eksperiment? Folk er ikkje synske.

Overtenker hun når samme person spør for tiende gang og tydelig viser at vedkommende ikke tror på at de ikke vet? 

Anonymkode: c1b64...888

• Liker 1
Skrevet (endret)
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Overtenker hun når samme person spør for tiende gang og tydelig viser at vedkommende ikke tror på at de ikke vet? 

Anonymkode: c1b64...888

Det er ein sosialnorm at folk spør. Det er ikkje sikkert dei eigentlig er interessert ein gong. Folk synest generellt ikkje det er eit uppassande spørsmål. 

Edit: Åja samme person, då burde dei ta eit hint. 

Endret av mammahjarte
Skrevet

Vi ville ikke vite kjønnet når jeg var gravid, nå skal jeg bli bonusbestemor og de vordende foreldrene ønsker ikke å vite kjønnet, jeg sprekker snart av nyskjerrighet🙈Carma osv...😅

Anonymkode: 9c591...0af

• Liker 2
Skrevet

Meldte ut fra starten av at vi hadde valgt å ikke vite kjønn, så da alle var kjemt med det spurte de ikke noe mer. Enkelt og greit 😊

Anonymkode: 873f5...cb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...