AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #1 Skrevet 6. november 2020 Nå begynner jeg å bli rundere, uansett hvor mye jeg prøver å holde vekten stille. To barn under 4 år, mammaperm med yngste, mann som jobber mye borte. Full fart, alltid noe kaos, lite søvn, dårlig på å holde faste måltider for meg selv. Jeg sliter nok med selvbilde fra før av om jeg ikke skal bli overvektig i tillegg Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 71f93...4a6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #2 Skrevet 6. november 2020 Spise mindre. Anonymkode: 9f8dd...158
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #3 Skrevet 6. november 2020 Få orden på måltidene, først og fremst. Kosthold er viktigere enn aktivitet for å holde vekten i sjakk. Planlegg måltidene, og la dem være sunne og mettende. Ja, det er mer utfordrende når man har småbarn, og spesielt i babytiden, men med planlegging går det adskillig bedre enn om man "teke da so da kjem". Anonymkode: 2c1d0...b1f 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #4 Skrevet 6. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Spise mindre. Anonymkode: 9f8dd...158 Det er vel heller at jeg nesten ikke spiser faktisk. Anonymkode: 71f93...4a6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #5 Skrevet 6. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er vel heller at jeg nesten ikke spiser faktisk. Anonymkode: 71f93...4a6 Går du opp i vekt, inntar du selvfølgelig for mye kalorier. Skjønner ikke at dette er så vanskelig å forstå. Anonymkode: 9f8dd...158 6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #6 Skrevet 6. november 2020 Prøv å få mer søvn, og ha faste matrutiner. Du skal ha frokost, lunsj og middag, og kveldsmat om du har behov. Lag deg et par varianter du kan ha til frokost og lunsj, og spis en porsjon middag, ikke mer. Rutiner er noe kroppen liker Lag større porsjoner mat og spis rester dagen etter, eller frys. Da slipper du lage middag fra bunnen daglig. Ikke ha godteri eller bakst i huset hvis du spiser det mer enn litt i helgene. Anonymkode: e8341...bbf
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #7 Skrevet 6. november 2020 Da jeg hadde en high-need-baby, som i tillegg hadde kolikk og gulpet og gulpet og gulpet, laget jeg meg matpakker med sunn mat om kvelden, som jeg hadde til neste dag. Fortrinnsvis ting som var enkelt å spise med en hånd, mens man holdt en vrælende klistremerkebaby med andre.. Det hjalp veldig på å klare å få gode, sunne måltider, og ikke ty til panikk-løsninger som var mindre bra mtp mat. Og ikke minst hjalp det meg å la være å trøstespise snop fra snopeskapet.. Anonymkode: 2c1d0...b1f
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #8 Skrevet 6. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går du opp i vekt, inntar du selvfølgelig for mye kalorier. Skjønner ikke at dette er så vanskelig å forstå. Anonymkode: 9f8dd...158 Lite mat, gir lav forbrenning. Anonymkode: 71f93...4a6 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #9 Skrevet 6. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv å få mer søvn, og ha faste matrutiner. Du skal ha frokost, lunsj og middag, og kveldsmat om du har behov. Lag deg et par varianter du kan ha til frokost og lunsj, og spis en porsjon middag, ikke mer. Rutiner er noe kroppen liker Lag større porsjoner mat og spis rester dagen etter, eller frys. Da slipper du lage middag fra bunnen daglig. Ikke ha godteri eller bakst i huset hvis du spiser det mer enn litt i helgene. Anonymkode: e8341...bbf Jeg er så stresset om dagen at jeg begynner å slite både fysisk og psykisk. Kunne jeg fått inn mer søvn, så hadde jeg gjort det. I de verste tidene har jeg hatt barnepike for 2t søvn. Anonymkode: 71f93...4a6
Pappi Skrevet 6. november 2020 #10 Skrevet 6. november 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går du opp i vekt, inntar du selvfølgelig for mye kalorier. Skjønner ikke at dette er så vanskelig å forstå. Anonymkode: 9f8dd...158 Dette gjentar seg i tråd etter tråd, det er alltid noen som mener at vektendring har et eller annet magisk element ved seg som ingen kan forstå seg på. Forbrenner du mer enn du inntar så går du ned i vekt og motsatt. Oppskriften er så enkel at det ikke burde være noen som helst tvil. Dette betyr ikke at det er lett for alle å gå ned i vekt. For mange er det veldig vanskelig, på grensen til umulig. Men oppskriften er enkel, forbrenn mer eller innta mindre. Endret 6. november 2020 av Pappi 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #11 Skrevet 6. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lite mat, gir lav forbrenning. Anonymkode: 71f93...4a6 Til en viss grad. Men går man opp i vekt, spiser man rett og slett for mye. Det er ikke mer avansert enn det. Har flere venninner som trykker i seg brus og annet, og oppriktig tror de er feit pga p-piller 🤦♀️ Anonymkode: 9f8dd...158 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #12 Skrevet 6. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til en viss grad. Men går man opp i vekt, spiser man rett og slett for mye. Det er ikke mer avansert enn det. Har flere venninner som trykker i seg brus og annet, og oppriktig tror de er feit pga p-piller 🤦♀️ Anonymkode: 9f8dd...158 Javel, du er låst til at alt i livet handler om pluss og minus. Jeg har andre erfaringer. Hver gang jeg har spist lite og sjeldent så har jeg blitt tykk. Anonymkode: 71f93...4a6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #13 Skrevet 6. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Javel, du er låst til at alt i livet handler om pluss og minus. Jeg har andre erfaringer. Hver gang jeg har spist lite og sjeldent så har jeg blitt tykk. Anonymkode: 71f93...4a6 Så rart at ikke hele Afrikas befolkning ruller rundt i overvekt, da 🤔 Anonymkode: 9f8dd...158 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #14 Skrevet 6. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til en viss grad. Men går man opp i vekt, spiser man rett og slett for mye. Det er ikke mer avansert enn det. Har flere venninner som trykker i seg brus og annet, og oppriktig tror de er feit pga p-piller 🤦♀️ Anonymkode: 9f8dd...158 Bland lite mat med stress så får du? Anonymkode: 71f93...4a6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #15 Skrevet 6. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så rart at ikke hele Afrikas befolkning ruller rundt i overvekt, da 🤔 Anonymkode: 9f8dd...158 Min kropp er ikke din kropp, eller deres. Anonymkode: 71f93...4a6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #16 Skrevet 6. november 2020 Nå eier ikke jeg noe vekt, vet ikke om selve vekten har økt. Men jeg føler meg tykkere. Anonymkode: 71f93...4a6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #17 Skrevet 6. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bland lite mat med stress så får du? Anonymkode: 71f93...4a6 Da må du senke kaloriinntaket om du er stresset, verre er det ikke. Du er faktisk ikke noe medisinsk mirakel, du har bare ikke snøring på kroppen din Anonymkode: 9f8dd...158 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #18 Skrevet 6. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min kropp er ikke din kropp, eller deres. Anonymkode: 71f93...4a6 når kortisolnivået stiger, føler du deg mer sulten. Spesielt blir du sugen på sukker og fett. Dermed er det ikke så rart at du spiser på deg et par–tre kilo ekstra i en stresset periode. Mange sliter også med å få nok søvn, noe som også øker appetitten. Anonymkode: 9f8dd...158
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #19 Skrevet 6. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må du senke kaloriinntaket om du er stresset, verre er det ikke. Du er faktisk ikke noe medisinsk mirakel, du har bare ikke snøring på kroppen din Anonymkode: 9f8dd...158 For en periode i livet som er slik som dette så er det mange som går opp i vekt. Jeg lever faktisk ikke på godteri og søtsaker. Jeg spiser såvidt brød. Jeg kan evt gå over til å kun tenke proteiner da? Anonymkode: 71f93...4a6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #20 Skrevet 6. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: når kortisolnivået stiger, føler du deg mer sulten. Spesielt blir du sugen på sukker og fett. Dermed er det ikke så rart at du spiser på deg et par–tre kilo ekstra i en stresset periode. Mange sliter også med å få nok søvn, noe som også øker appetitten. Anonymkode: 9f8dd...158 Hvis jeg bare dropper å spise så blir jeg slank igjen da? Anonymkode: 71f93...4a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå