Gå til innhold

Smittehoteller/isolasjonsleiligheter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er det å ta i bruk dette? Blir man sendt til slike steder for å ikke smitte resten av familien? Om jeg skulle få korona, kan jeg da bli adskilt fra babyen min i minst 10 dager?? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du kan fint være hjemme. Karantene utenfor hjemmet er for de som ikke fast bopel på stedet de er.

Skrevet
12 timer siden, Ruskesara skrev:

Nei, du kan fint være hjemme. Karantene utenfor hjemmet er for de som ikke fast bopel på stedet de er.

Så man skal ikke isoleres fra resten av familien om de tester negativt? 

Skrevet
17 timer siden, Thyra skrev:

Hvor vanlig er det å ta i bruk dette? Blir man sendt til slike steder for å ikke smitte resten av familien? Om jeg skulle få korona, kan jeg da bli adskilt fra babyen min i minst 10 dager?? 

Du kan få tilbud om dette om du ikke kan isolere deg der du bor. Bor du alene med babyen er det selvfølgelig uaktuelt. Korinasmittede med milde symptomer kan også amme og ha god hygiene rundt en baby. 

Hold deg frisk ❤️ 

• Liker 1
Skrevet (endret)
7 timer siden, KvinneguidenBruker skrev:

Du kan få tilbud om dette om du ikke kan isolere deg der du bor. Bor du alene med babyen er det selvfølgelig uaktuelt. Korinasmittede med milde symptomer kan også amme og ha god hygiene rundt en baby. 

Hold deg frisk ❤️ 

Hva skal til for å isolere seg der man bor? Må man ha to baderom/toaletter, to kjøkken? Så man kan holde seg adskilt fra andre i familien om de har testet negativt? 

Har samboer og baby. 

Foreldre kan jo ikke holde seg unna små barn om de har korona, og viruset går jo ikke over i melken. 

Ja, håper virkelig jeg klarer å holde meg frisk. Hadde passet veldig dårlig å bli syk nå. 

Endret av Thyra
  • Opprett ny...