AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #1 Skrevet 6. november 2020 Jeg har en sperre som jeg ikke klarer å bli klok på, og jeg har hatt den ganske lenge når jeg tenker tilbake. Jeg er 23 år gammel og har de siste årene datet utelukkende eldre menn. Alt fra 10 til 15 år eldre. Jeg har ikke daddy-issues, og det er rett og slett bare en preferanse. Jeg blir sjelden ordentlig tiltrukket av gutter/menn på min egen alder - og det har vært sånn så lenge jeg kan huske. Mange av de jeg har datet har tatt styring, og i mange av situasjonene har jeg blitt sett på som et midlertidig knull/underholdning når det passer dem. Dette har jeg ikke innsett før nå i nyere tid - hvor jeg har møtt en helt fantastisk mann som er 11 år eldre. Vi er i et forhold, og han elsker meg på en måte som ingen andre har gjort tidligere. Jeg elsker han også - over alt, men likevel merker jeg at tidligere erfaringer står i veien. Han er alltid den som tar initiativ til sex - rett og slett fordi jeg har en sperre som gjør det vanskelig for meg å ta initiativ. Han sier at han ønsker at jeg skal ta initiativ når jeg føler for det, og at jeg ikke skal være redd for å være mer ¨på¨. Jeg syns jo at han er ekstremt attraktiv, og jeg har jo alltid lyst på han - men istedenfor å gjøre noe med det så venter jeg på at han skal ta steget. Vi har vært sammen i 6 måneder nå, og selv om vi er i et avstandsforhold så skjønner jeg ikke hvordan denne sperren fortsatt kan være der etter så lang tid. I begynnelsen er det liksom noe annet - da man bruker litt tid på å bli kjent på alle områder, men nå ønsker jeg å bryte ned denne sperren og bli tøffere. Jeg stoler jo på han og vet at jeg ikke trenger å være redd. Jeg tror egentlig at årsaken til at jeg har denne sperren er fordi jeg har blitt vant til å bli dominert, og at jeg har vært den svake parten som er der når den andre parten vil ha meg. Men som kjæresten min sa til meg ¨Vi er likeverdige i dette forholdet, og du skal aldri føle at du ikke kan ta initiativ. Jeg er kjæresten din - og jeg elsker deg. Du skal også kunne si hva du ønsker og ta styring om du føler for det, ikke bare meg¨. Hvordan skal jeg komme meg ut av denne onde sirkelen? Jeg elsker han av hele mitt hjerte, han tiltrekker meg og jeg har lyst på han - og jeg vil at han også skal føle seg ønsket, og at det ikke bare er han som tar initiativ. Over tid kan jo dette utvikle seg til å bli et problem. Anonymkode: 59c2e...5f6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #2 Skrevet 6. november 2020 Dersom en person er vant til å bli dominert så vet ikke den personen hva det betyr å være likeverdig. Da vil de prøve å dominere andre bare, og så når det ikke fungerer og de tror de får det de vil, så sitter de igjen som er spørsmålstegn og forstår ingenting. Alt var jo så bra. Ikke sant? Spar meg. Dersom man ikke allerede har innsett at det har utviklet seg ganske mange problemer, så finnes det bare ikke håp. Dersom noen tror at dette er problemfritt og bra. Da kan det Ikke bli bedre heller. Kun med løgner og bedrag. Og så får de som bruker livet sitt på det bare gjøre det da, og de som ikke vil det, lar være. Anonymkode: 9e0f3...9ad
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #3 Skrevet 6. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom en person er vant til å bli dominert så vet ikke den personen hva det betyr å være likeverdig. Da vil de prøve å dominere andre bare, og så når det ikke fungerer og de tror de får det de vil, så sitter de igjen som er spørsmålstegn og forstår ingenting. Alt var jo så bra. Ikke sant? Spar meg. Dersom man ikke allerede har innsett at det har utviklet seg ganske mange problemer, så finnes det bare ikke håp. Dersom noen tror at dette er problemfritt og bra. Da kan det Ikke bli bedre heller. Kun med løgner og bedrag. Og så får de som bruker livet sitt på det bare gjøre det da, og de som ikke vil det, lar være. Anonymkode: 9e0f3...9ad Unnskyld, men jeg forstod ikke hva du mente. Kan du forklare nærmere? Mener du at jeg som har vært underdanig tidligere ikke vet hva det betyr å være likeverdig? Jeg vet jo hva det betyr, og jeg har vært det tidligere - men de siste årene har det vært veldig mye dårlige erfaringer hvor jeg har vært et kjøttstykke istedenfor en likeverdig partner. Anonymkode: 59c2e...5f6 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #4 Skrevet 6. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Unnskyld, men jeg forstod ikke hva du mente. Kan du forklare nærmere? Mener du at jeg som har vært underdanig tidligere ikke vet hva det betyr å være likeverdig? Jeg vet jo hva det betyr, og jeg har vært det tidligere - men de siste årene har det vært veldig mye dårlige erfaringer hvor jeg har vært et kjøttstykke istedenfor en likeverdig partner. Anonymkode: 59c2e...5f6 Altså, dersom du ser for deg å tvinge gjennom dine forventinger og krav, uten å anse den andre personen, uten å prøve og forstå den andre personen, så ja, da vet ikke du hva det betyr å være likeverdig. Anonymkode: 9e0f3...9ad
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #5 Skrevet 6. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Altså, dersom du ser for deg å tvinge gjennom dine forventinger og krav, uten å anse den andre personen, uten å prøve og forstå den andre personen, så ja, da vet ikke du hva det betyr å være likeverdig. Anonymkode: 9e0f3...9ad Ah, så du tenker at typen min ikke forstår hva det vil si å være likeverdig siden han ønsker at jeg skal ta mer initiativ? Forstod jeg det rett da? Jeg har forklart han situasjonen og sagt at jeg har en sperre som jeg ikke helt klarer å få bukt med. Han respekterer det, men han ønsker at jeg skal klare å komme meg ut av det. Eller misforstod jeg igjen? Anonymkode: 59c2e...5f6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #6 Skrevet 6. november 2020 6mnd er ikke så lang tid. Du har kanskje litt store forventninger til hvor fort det går å legge av seg en vane. Små steg er helt greit, ta den tiden du trenger. Så lenge du er bevisst på hvorfor du er som du er sitter du jo ikke helt fast i mønsteret 😊 Anonymkode: fc4cb...909
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #7 Skrevet 6. november 2020 AB 9ad har nok bare misforstått. Hvordan kjenner du sperren? Ønsker du ikke å ta initiativ fordi du vil at han skal? Er du redd for avvisning? Noe annet? Vanskelig å løse et problem uten å vite kjernen. Anonymkode: 4fa1f...947 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #8 Skrevet 6. november 2020 Kan være at du ikke har selvtillit nok til å ta styringen? Press deg litt hver gang. Det hjelper for meg. Anonymkode: 9fe34...944 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #9 Skrevet 6. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan være at du ikke har selvtillit nok til å ta styringen? Press deg litt hver gang. Det hjelper for meg. Anonymkode: 9fe34...944 Selvtillit? Det handler ikke om hva en synes om en selv, det handler om å ikke følge sin egen vilje, med mindre man er sint, fordi man er traumatisert og hjernevasket. Anonymkode: 9e0f3...9ad
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #10 Skrevet 6. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvtillit? Det handler ikke om hva en synes om en selv, det handler om å ikke følge sin egen vilje, med mindre man er sint, fordi man er traumatisert og hjernevasket. Anonymkode: 9e0f3...9ad Ja, jeg leser situasjonen slik. Anonymkode: 9fe34...944
Antiviruset Skrevet 6. november 2020 #11 Skrevet 6. november 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan være at du ikke har selvtillit nok til å ta styringen? Press deg litt hver gang. Det hjelper for meg. Anonymkode: 9fe34...944 Trenger hun ta så mye styring da om partnere er komfortabel med at dette er noe som ikke passer helt for henne? Kommuniser hun dette med partner og de er trygge på hverandre så er det jo null problem. TS sitt problem er at andre har utnyttet henne, og det kan hun ikke speile over på den partneren hun har nå. Da går det galt. TS bare slapp av, se etter tegn på at han elsker deg og er interessert i deg ut over det seksuelle. Tar han initiativ, bryr seg og behandler deg godt så ikke heng deg opp i at du ikke tar så mye initiativ. Det er da heller ikke så nødvendig. Ingen har garanti for at et forhold varer livet ut, og det er bare noe man må leve med. Det er når du blir utnyttet, du får en magefølelse for at noe er galt at du må sette bremsene på. Så setter du pris på at han tar initiativ og vis det i praksis. Det heter og kommunisere ut trygghet og forlange og få det tilbake. Slik sett er det ikke forskjell på kvinner og menn, mange som bare driter i dette og kjører solo løp fra begge kjønn. 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #12 Skrevet 6. november 2020 Hvordan ble dere kjærester? Du bare innbilte deg at dere ble det, uten å spørre han, uten å engang snakke med han? Jeg tror ikke man kan bli sykere i hodet enn det. Anonymkode: 9e0f3...9ad
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #13 Skrevet 6. november 2020 Uansett, jeg finner mye som tyder på at du har daddy-issues. Du har ikke "vært uheldig", du har aktivt søkt etter menn som er 10-15 år eldre enn deg. Tipper du går etter en bestemt type, og de behandler deg ikke særlig bra Høres ut som om du fremdeles har ting å jobbe med Anonymkode: e01e0...7b2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #14 Skrevet 6. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har skjønt det, ja Anonymkode: 8d128...336 Så bra. Neste steg er å se hvordan det å bli traumatisert påvirker det. For da er man over halve veien mot den andre siden, uten kontakt med følelsene sine, så selvinnsikt og virkeligheten også. Og på samme måte som de som ikke er neurotypical, så er begge gruppene avhengig av noen med som ikke er traumatisert for å ha kontakt med virkeligheten. Og når man ikke forstår det, når man heller tror at man vet best selv, uten den kontakten med følelsene sine, så er man på samme nivå som en narsissist. Anonymkode: 9e0f3...9ad
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #15 Skrevet 6. november 2020 Kanskje det er mer naturlig for deg at han er dominant? Anonymkode: 9032d...7c4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #16 Skrevet 6. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så bra. Neste steg er å se hvordan det å bli traumatisert påvirker det. For da er man over halve veien mot den andre siden, uten kontakt med følelsene sine, så selvinnsikt og virkeligheten også. Og på samme måte som de som ikke er neurotypical, så er begge gruppene avhengig av noen med som ikke er traumatisert for å ha kontakt med virkeligheten. Og når man ikke forstår det, når man heller tror at man vet best selv, uten den kontakten med følelsene sine, så er man på samme nivå som en narsissist. Anonymkode: 9e0f3...9ad Vel, traumelidelser og autisme er faktisk differensialdiagnoser. Så ikke alltid godt å si hva som er hva. Anonymkode: 8d128...336
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #17 Skrevet 6. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kanskje det er mer naturlig for deg at han er dominant? Anonymkode: 9032d...7c4 Nei. Opplært. Ikke naturlig! Anonymkode: 9e0f3...9ad
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #18 Skrevet 6. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vel, traumelidelser og autisme er faktisk differensialdiagnoser. Så ikke alltid godt å si hva som er hva. Anonymkode: 8d128...336 Det er den hele konklusjonen din etter å ha lest det? "Så ikke alltid godt å si hva som er hva"? Da forsto du ikke en dritt av det da. Anonymkode: 9e0f3...9ad
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #19 Skrevet 6. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er den hele konklusjonen din etter å ha lest det? Anonymkode: 9e0f3...9ad Nei. Det var en generell betraktning. Anonymkode: 8d128...336
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #20 Skrevet 6. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. Det var en generell betraktning. Anonymkode: 8d128...336 Hva faen. Jeg gir opp. Folk forstår ikke uansett. Anonymkode: 9e0f3...9ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå