AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #1 Skrevet 6. november 2020 Hva er dine tanker? Anonymkode: 12bdb...640 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #2 Skrevet 6. november 2020 Boble ja, kretsee rundt oss - nei. Anonymkode: 4a7f3...1c0 3
Kokeshi Skrevet 6. november 2020 #5 Skrevet 6. november 2020 Nei, det tror jeg ikke. At de lever litt i sin egen, lille boble ja. Det ser jeg på som helt naturlig.🙂 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #6 Skrevet 6. november 2020 Vel, mine venninner med små barn klarer ikke snakke mer enn 5 min om noe annet enn barna sine. Men de vet jo at andre ting skjer, det er bare det at barna tar så stor plass i livet Sier ikke det er negativt, men merker at det er svært vanskelig å prate om noe annet med dem. Når man ikke har barn selv blir det litt kjedelig, men men. Anonymkode: 14019...c62 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #7 Skrevet 6. november 2020 Definitivt boble - man er jo så opptatt og sliten at det ikke er noe til øverst for noe annet, la det være sosialt liv eller engasjere seg i utenlandsk politikk, bare for å nevne noe.. Men at verden kretser rundt oss, det kan jeg ikke skjønne, på hvilken måte? Anonymkode: 21b2e...618 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #8 Skrevet 6. november 2020 Skulle tro noen gjør det hvertfall. Har møtt folk som mener at alt skal tilpasses dem og avkommet. Anonymkode: 739c7...99b 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #9 Skrevet 6. november 2020 De aller fleste menneskers verden kretser om dem selv, naturlig nok. En del mennesker mangler mentaliseringskapasitet til å forstå at dette gjelder også andre, og at ikke alle andres verden også kretser om akkurat dem. Det har sannsynligvis lite med sivilstatus og om de er småbarnsforeldre å gjøre, selv om det selvsagt kan forsterkes av hormoner akkurat i spedbarnstiden. Anonymkode: d2fe2...914 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #10 Skrevet 6. november 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: De aller fleste menneskers verden kretser om dem selv, naturlig nok. En del mennesker mangler mentaliseringskapasitet til å forstå at dette gjelder også andre, og at ikke alle andres verden også kretser om akkurat dem. Det har sannsynligvis lite med sivilstatus og om de er småbarnsforeldre å gjøre, selv om det selvsagt kan forsterkes av hormoner akkurat i spedbarnstiden. Anonymkode: d2fe2...914 Bra skrevet. Anonymkode: 12bdb...640 1
Daria Skrevet 6. november 2020 #11 Skrevet 6. november 2020 De fleste er vel ikke mer selvopptatte enn resten av oss, men noen av dem gjør helt klart det - hun som gikk rundt og hysjet på alle som snakket i togvogna fordi ungen hennes sov, for eksempel... 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #12 Skrevet 7. november 2020 Ja, selv foreldrene mine blir slitne av søsken med barn da alt skal være på deres premisser. Ingen mat er bra nok for barna, man man ikke se nyheter pga barna, barn må få være barn selv om de river ned lamper og ødelegger sofa osv. Anonymkode: f6972...f1b 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #14 Skrevet 7. november 2020 Mange småbarnsforeldre tror at alle omkring de synes barna deres er like festlige som de synes selv. At deres barn hyler, skriker og bråker legger de ikke merke til når de er i det offentlige rom. Var på Extra i kveld etter leggetid for små barn, og observerte tre foreldrepar med seks små barn i alderen ca 1-5 år. Foreldrene sto og kaklet intenst sammen mens barna deres satt trøtte i handlevognene og gråt eller ropte, mens 3 barn løp rundt i butikken og ropte. De løp frem og tilbake mellom radene og prøvde innimellom å få kontakt med foreldrene, som ikke reagerte. Jeg hørte barna over hele butikken og jeg trodde det skulle klikke for meg. Jeg ventet bare på at en av de ansatte skulle ta affære, men det skjedde ikke. Jeg gikk forbi foreldrene flere ganger og så stygt på de, men de reagerte ikke hverken på mine blikk eller barnas bråk. De så på barna sine og gliste og syntes sikkert det var fantastisk med all hylingen! Og ja, jeg har barn selv! Anonymkode: e06d4...118 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #15 Skrevet 8. november 2020 Mange småbarnsforedre er langt inne i en boble, ja. Men det er naturlig, og det er slik det skal være, da deres viktigste jobb er å passe på at barna har det bra og klarer seg godt. Det kan likevel være veldig slitsomt for de rundt. Skriking, skråling og søl, sterk bæsjelukt fra bleier i 15 minutter før det byttes fordi barnet må selv ønske å gå på toalettet med foreldrene i stedet for at man skal måtte "tvinge" hen til å komme og skifte før barnet vil det selv, og så videre. Men naturen er sånn, og småbarnsforeldre gjør en viktig jobb. Vi rundt har ikke følelsestiknytningen, og ser det annerledes..... Anonymkode: 6fb70...fae 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå