AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #21 Del Skrevet 7. november 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det må ikke deles, dere kan skrive ektepakt om at sparing til egen pensjon ikke skal holdes utenfor. Anonymkode: 4a11b...4fd Det er sant, det burde vi kanskje vurdere. Men jeg er usikker på om det egentlig trengs, siden det ikke var SÅ mange år jeg jobbet deltid, og barna var så små at jeg fikk pensjonsopptjening uansett. Anonymkode: 1598c...84c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #22 Del Skrevet 7. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er sant, det burde vi kanskje vurdere. Men jeg er usikker på om det egentlig trengs, siden det ikke var SÅ mange år jeg jobbet deltid, og barna var så små at jeg fikk pensjonsopptjening uansett. Anonymkode: 1598c...84c Pluss at jeg søkte om permisjon etter aml-paragrafen om omsorg for egne barn, slik at jeg står med 100% stilling for de årene i SPK. Anonymkode: 1598c...84c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #23 Del Skrevet 7. november 2020 9 timer siden, Tuttifrutt skrev: Var ikke meningen å dømme, men jeg reagerer på at så mange kvinner velger å gjøre seg selv økonomisk uselvstendige og avhengige av sine menn. Men du gjør jo det samme som oss, bare med dårligere betalt/ingen godtgjørelse for lav stillingsprosent. Hvorfor mener du det er verre å jobbe 80 prosent og få kompensasjon, enn å jobbe 80 prosent uten kompensasjon? Anonymkode: 4a11b...4fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 7. november 2020 #24 Del Skrevet 7. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men du gjør jo det samme som oss, bare med dårligere betalt/ingen godtgjørelse for lav stillingsprosent. Hvorfor mener du det er verre å jobbe 80 prosent og få kompensasjon, enn å jobbe 80 prosent uten kompensasjon? Anonymkode: 4a11b...4fd Jeg jobber 80% i noen få år, tjener godt og sparer til pensjon utenom. Det er greit dere får kompensasjon. Og ikke vet jeg hvor lenge dere har tenkt å ha det sånn. Men syns det er trist hvis kvinnen hele eller store deler av sitt yrkesaktive liv gjør seg økonomisk avhengig av mannen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #25 Del Skrevet 7. november 2020 42 minutter siden, Tuttifrutt skrev: Jeg jobber 80% i noen få år, tjener godt og sparer til pensjon utenom. Det er greit dere får kompensasjon. Og ikke vet jeg hvor lenge dere har tenkt å ha det sånn. Men syns det er trist hvis kvinnen hele eller store deler av sitt yrkesaktive liv gjør seg økonomisk avhengig av mannen sin. Jeg jobber 80% i noen få år, tjener godt, sparer til pensjon utenom, OG mannen min kompenserer for pensjonssparing for de 20% jeg ikke jobber de årene. Nå antar du jo bare. Det er vel svært sjeldent i dag at en kvinne gjør seg økonomisk avhengig av mannen? Anonymkode: 4a11b...4fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 7. november 2020 #26 Del Skrevet 7. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber 80% i noen få år, tjener godt, sparer til pensjon utenom, OG mannen min kompenserer for pensjonssparing for de 20% jeg ikke jobber de årene. Nå antar du jo bare. Det er vel svært sjeldent i dag at en kvinne gjør seg økonomisk avhengig av mannen? Anonymkode: 4a11b...4fd Ok, fint det da Antar og antar, fru Blom. Mange kvinner som jobber deltid og lar mannen betale alt. Jeg bare undrer meg over hva som skjer om det skulle bli en evt. skilsmisse. Neida, man kan ikke gå rundt og tenke sånn, men man vet aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #27 Del Skrevet 7. november 2020 1 minutt siden, Tuttifrutt skrev: Ok, fint det da Antar og antar, fru Blom. Mange kvinner som jobber deltid og lar mannen betale alt. Jeg bare undrer meg over hva som skjer om det skulle bli en evt. skilsmisse. Neida, man kan ikke gå rundt og tenke sånn, men man vet aldri. Om de ikke sikrer det, vil det bli delt, men det er jo akkurat sånn du har gjort det nå. Du har jo gått i kvinnefella. Anonymkode: 4a11b...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 7. november 2020 #28 Del Skrevet 7. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om de ikke sikrer det, vil det bli delt, men det er jo akkurat sånn du har gjort det nå. Du har jo gått i kvinnefella. Anonymkode: 4a11b...4fd Fordi mannen min ikke sparer til meg? Come on. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymLala Skrevet 7. november 2020 #29 Del Skrevet 7. november 2020 Beklager at heg stiller et spørsmål utenfor trådemne, men håper likevel noen vil svare kort på hvor mye som er lurt å spare i mnd i IPS(?) om en jobber 80%, for å kompensere for de 20% en ikke jobber ? Og om en tar ekstravakter ut over de 80%, blir det tatt pensjon for det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #30 Del Skrevet 7. november 2020 Det jeg angrer mest på her i livet, er at jeg jobbet så mye mens ungene var små. Jeg reduserte til 50% når minste begynte på skolen, da klarte jeg ikke mer av tidsklemma og stressede foreldre og barn. Jeg taper sikkert noe i pensjon, men jeg tjener på det i livet og ikke minst en veldig fordel og ressurs for barna. Anonymkode: 1bf04...a16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #31 Del Skrevet 7. november 2020 Jeg jobber ikke deltid, men kunne absolutt tenke meg det. Barnet her er 6 år. Jeg savner mer tid sammen i hverdagen, både til å være kjæreste med mannen min, og til å være mer til stede for barnet. Riktignok jobber jeg som lærer, og det at jeg kan gjøre mye planlegging og retting hjemmefra, gjør det mulig for meg å hente litt tidligere, og få litt mer av ettermiddagen sammen. Samtidig har jeg jo tilnærmet aldri en kveld fri, og jeg gjør alltid noe jobb i løpet av helga. Jeg ser at når guttungen hentes tidligere, gir dette oss roligere ettermiddager sammen. Han er mer harmonisk, rett og slett fordi han er mindre sliten. Det igjen gir færre kamper, og dermed mer overskudd for oss voksne. Jeg bruker også ut mange krefter i en travel arbeidshverdag. Men slik situasjonen er nå, er det nok likevel bedre å ha full jobb, og så vil jeg heller se på muligheten for å redusere om vi får ett barn til. Anonymkode: 14e2e...24a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #32 Del Skrevet 7. november 2020 47 minutter siden, Tuttifrutt skrev: Fordi mannen min ikke sparer til meg? Come on. Fordi du har gått ned i prosent, men han har ikke, og han kompenserer deg ikke for tapet. Anonymkode: 4a11b...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #33 Del Skrevet 7. november 2020 Jobbet deltid til yngstemann begynte på skolen. Utrolig fornøyd med det. Anonymkode: dbbbc...c68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #34 Del Skrevet 7. november 2020 Jobbet 80% da de var 1 og 3, nå er de 2 og 4 og jobber 90%. Sørger bare for at barnas dag i bhg er ca 6 t lang De elsker bhg så ser ingen stor grunn til å jobbe mindre. Sparer mye til deres fremtid i aksjefond som da er vel så fornuftig tenker vi da Anonymkode: 23628...416 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slitenmamma Skrevet 7. november 2020 #35 Del Skrevet 7. november 2020 Jobbet 80% første 6mnd ungen gikk i bh, så jobbet jeg 90% ett år. Nå er jeg på 95%, der blir jeg nok i mange år. Rekker ikke å hente ungen hvis jeg jobber 100% siden jobber stenger 16.30. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 7. november 2020 #36 Del Skrevet 7. november 2020 Jeg har jobbet 80% de siste 6 årene, men pga omstendighetene på jobb har jeg gått opp til 100%. Savner fridagen min. Teller veldig på knappene om jeg skal gå ned i stilling igjen, jeg var dyr vaskehjelp, men fy søren så digg det var å være ajour med husvask, klesvask, ukeshandling, trening og litt alenetid! Og nei, jeg er ikke avhengig av mannen. Jeg tjener bra, bedre enn han, men han brenner for jobben sin på en helt annen måte enn meg. Jeg trives bra, men setter fritiden min og barna høyere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #37 Del Skrevet 7. november 2020 Jobbet 80 prosent frem til eldste fylte 5 år. Så 100 prosent frem til jeg fikk minste. Han er 2 år nå, jeg jobber 80 prosent nå og kommer vel til å gjøre det til han er 3-4.. For meg er det gull verdt❤️ Anonymkode: 91424...333 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå