AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #1 Skrevet 6. november 2020 Hvor små var barna? Jeg har lyst til å gå ned fra 100% til 60%, minstemann her er 6 år. Anonymkode: 6ebae...f35
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #2 Skrevet 6. november 2020 Jeg har alltid jobbet 70 %. Hovedgrunnen er at jeg ikke får større stilling, så det blir ikke helt det samme. Har prøvd i 7 år nå 😅 Har akseptert og slått meg til ro med det nå. Egentlig er det mange fordeler. Jeg er opplagt, har mer tid enn andre (mange klager over tidsklemma), barna hentes tidlig på fridager... Anonymkode: 16102...377 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #3 Skrevet 6. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor små var barna? Jeg har lyst til å gå ned fra 100% til 60%, minstemann her er 6 år. Anonymkode: 6ebae...f35 Hvorfor vil du jobbe redusert? Du har jo ikke helt små barn. Ikke gå i kvinnefella. Det er mye stigma rundt dette. Bla. barnehageansatte som synes man er lat og ser ned på deg. Anonymkode: d950d...9b7 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #4 Skrevet 6. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du jobbe redusert? Du har jo ikke helt små barn. Ikke gå i kvinnefella. Det er mye stigma rundt dette. Bla. barnehageansatte som synes man er lat og ser ned på deg. Anonymkode: d950d...9b7 Det er akkurat like mye stigma å ikke jobbe deltid også, blant annet av andre småbarnsmødre som mener du er materialistisk og ofrer barnas mentale helse for karriere og penger og stort hus og fin bil Anonymkode: 8045b...bb9 13
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #5 Skrevet 6. november 2020 Jeg jobba 80% første barnehageåret. Men gikk opp igjen etterpå. Ingen grunn til å jobbe redusert når ungen begynner på skolen, er ikke småbarn lenger. 60% er stor reduksjon. Om du blir syk feks, så ender du fort opp på minste uføresatsen. Det er ikke mye å leve av. Anonymkode: f9cb1...3e2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #6 Skrevet 6. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er akkurat like mye stigma å ikke jobbe deltid også, blant annet av andre småbarnsmødre som mener du er materialistisk og ofrer barnas mentale helse for karriere og penger og stort hus og fin bil Anonymkode: 8045b...bb9 Hahaha 😂 Jeg driter en lang marsj i hva andre mødre mener. Men jeg er ikke noe mammaemne, det fant jeg ut for sent. Eksen og bonusmor tar mye av ansvaret for våre to barn. Jeg eier ikke hus, men leilighet og bil. Jobber nå 100-120% og det er perfekt for meg. Jeg er som sagt skilt og en ikke veldig god mor nei. Anonymkode: d950d...9b7
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #7 Skrevet 6. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hahaha 😂 Jeg driter en lang marsj i hva andre mødre mener. Men jeg er ikke noe mammaemne, det fant jeg ut for sent. Eksen og bonusmor tar mye av ansvaret for våre to barn. Jeg eier ikke hus, men leilighet og bil. Jobber nå 100-120% og det er perfekt for meg. Jeg er som sagt skilt og en ikke veldig god mor nei. Anonymkode: d950d...9b7 Da er det litt rart at du mener ts skal bry seg om stigma, når du selv ikke bryr deg om det. Jeg er en av dem som gir en lang og god f i både hva de ansatte i bhg og de andre mødrene der tenker om mine valg angående karriere og jobb, men ei heller legger jeg meg opp i hva andre velger i så måte. Anonymkode: 8045b...bb9 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #8 Skrevet 6. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du jobbe redusert? Du har jo ikke helt små barn. Ikke gå i kvinnefella. Det er mye stigma rundt dette. Bla. barnehageansatte som synes man er lat og ser ned på deg. Anonymkode: d950d...9b7 Fordi jeg vil ha mer fritid og overskudd til barna. Hva barnehageansatte mener får være deres problem, hvorfor skulle jeg bry meg om dette? ts Anonymkode: 6ebae...f35 10
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #9 Skrevet 6. november 2020 De var 2-6 år (to stk). Jeg var i den perioden omtrent alene med dem, mannen min dagpendlet og så ungene kun en time per dag. Anonymkode: 1598c...84c
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #10 Skrevet 6. november 2020 Mannen min sparer pensjon for meg, sånn at jeg kan ha nedsatt prosent. Jobber 80 %, sånn at ungene kan ha korte dager i barnehagen og jeg kan ordne middag. Anonymkode: 4a11b...4fd 1
Danseskjørt Skrevet 6. november 2020 #11 Skrevet 6. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannen min sparer pensjon for meg, sånn at jeg kan ha nedsatt prosent. Jobber 80 %, sånn at ungene kan ha korte dager i barnehagen og jeg kan ordne middag. Anonymkode: 4a11b...4fd Hørtes jo lurt ut.. 🙄 Hva om dere skilles og han tar alle penga? Jeg har småbarn og jobber redusert selv nå en liten periode, men har planer om å jobbe 100% igjen når begge begynner på skolen. Hører ofte damer som lar mannfolka spare til de. Blir dere ikke stressa? 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #12 Skrevet 6. november 2020 16 minutter siden, Tuttifrutt skrev: Hørtes jo lurt ut.. 🙄 Hva om dere skilles og han tar alle penga? Jeg har småbarn og jobber redusert selv nå en liten periode, men har planer om å jobbe 100% igjen når begge begynner på skolen. Hører ofte damer som lar mannfolka spare til de. Blir dere ikke stressa? Hvis man er gift har det vel ikke så mye å si? Hos oss står sparingen på meg, både sparing til egen pensjon og generell sparing. Men hvis vi blir skilt må pengene deles på begge - også pensjonssparingen, siden jeg ikke sparer i IPS (vil ikke binde pengene). Anonymkode: 1598c...84c
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #13 Skrevet 6. november 2020 2 timer siden, Tuttifrutt skrev: Hørtes jo lurt ut.. 🙄 Hva om dere skilles og han tar alle penga? Jeg har småbarn og jobber redusert selv nå en liten periode, men har planer om å jobbe 100% igjen når begge begynner på skolen. Hører ofte damer som lar mannfolka spare til de. Blir dere ikke stressa? Litt vanskelig siden de går inn på en konto i mitt navn som han ikke har tilgang til. Hadde vært mer stressa av å jobbe redusert uten kompensasjon. Blir du ikke stressa over den svake pensjonsoppsparingen din? Anonymkode: 4a11b...4fd 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #14 Skrevet 6. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis man er gift har det vel ikke så mye å si? Hos oss står sparingen på meg, både sparing til egen pensjon og generell sparing. Men hvis vi blir skilt må pengene deles på begge - også pensjonssparingen, siden jeg ikke sparer i IPS (vil ikke binde pengene). Anonymkode: 1598c...84c Det må ikke deles, dere kan skrive ektepakt om at sparing til egen pensjon ikke skal holdes utenfor. Anonymkode: 4a11b...4fd
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #15 Skrevet 7. november 2020 Jeg jobbet 80% frem til sønnen min var 4 år. Skulle gjerne ha fortsatt med det frem til han begynte på skolen, for vi storkoste oss med fridagen vår sammen ❤️ Men ny jobb og er skrantende samliv gjorde at jeg gikk opp i full stilling. Og heldigvis for det, for da klarte jeg å beholde huset når forholdet gikk i vasken to pr senere. Anonymkode: df2d2...9a2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #16 Skrevet 7. november 2020 Har jobbet 80% med 1 fridag pr. uke sammen med barna siden de begynte i bhg. De har nå startet på skolen, men jeg leverer de til skiken starter 8:30 og henter de når skolennstwnges kl. 12:30 på fridagen min, slik at de får kortere dag den dagen. Holder nok på 1 fridag i uken lenge ennå, det gjør godt for både store og små. Er alene med barna, men eier hus. Anonymkode: 92989...284
Danseskjørt Skrevet 7. november 2020 #17 Skrevet 7. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt vanskelig siden de går inn på en konto i mitt navn som han ikke har tilgang til. Hadde vært mer stressa av å jobbe redusert uten kompensasjon. Blir du ikke stressa over den svake pensjonsoppsparingen din? Anonymkode: 4a11b...4fd Da er det jo greit. Hva mente du med den siste setningen din?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #18 Skrevet 7. november 2020 21 minutter siden, Tuttifrutt skrev: Da er det jo greit. Hva mente du med den siste setningen din? Du spør om jeg stresser over at mannen min sparer pensjon for meg, men jeg synes det er mye mer skremmende å gå ned i stilling uten å få pensjonsopptjening. Anonymkode: 4a11b...4fd 1
Danseskjørt Skrevet 7. november 2020 #19 Skrevet 7. november 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du spør om jeg stresser over at mannen min sparer pensjon for meg, men jeg synes det er mye mer skremmende å gå ned i stilling uten å få pensjonsopptjening. Anonymkode: 4a11b...4fd Jeg sparer til pensjon selv, jeg. 1
Danseskjørt Skrevet 7. november 2020 #20 Skrevet 7. november 2020 Var ikke meningen å dømme, men jeg reagerer på at så mange kvinner velger å gjøre seg selv økonomisk uselvstendige og avhengige av sine menn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå