Gå til innhold

Jobber du 100% fordi du vil eller fordi du må?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å gå ned i stillingsprosent til 50% rett og slett fordi jeg ikke liker jobben eller liker p jobbe generelt. Lurer på om det er flere der ute som har lyst til å jobbe redusert men ikke gjør det pga økonomien? 

Anonymkode: e0963...991

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både og. Hadde jeg tjent like godt kunne jeg godt jobbet 50%, men samtidig er jeg glad i å jobbe (altså oppgavene mine), så jeg gjøre det jo også fordi jeg synes det er gøy. :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber 100% fordi jeg liker det. Skulle gjerne gått opp til 120 eller 150%. Jeg var hjemmeværende i to år, men hatet det. 

Anonymkode: e8dab...0a6

• Liker 4
Skrevet

Hadde gjerne jobbet mye mindre dersom lønna var lik. Men tenker at jeg ville nok ikke sluttet helt å jobbe. Har godt av rutinen, sosialiseringen og bruke hjernen litt 😅

• Liker 1
Skrevet

Anonymkode: 934b4...087

• Liker 5
Skrevet

Jobber 100% fordi jeg må av økonomiske grunner (Både opprettholde livet vårt men også mht pensjon). Hadde vi vunnet i Lotto hadde jeg gått ned i stilling for å være mer med barna, men ikke sluttet i jobben. 

Anonymkode: dd7ad...985

• Liker 6
Skrevet

Mest fordi jeg vil. Kunne kanskje ha jobba 80 % hvis jeg fikk like god lønn, men 50 % hadde jeg kjeda meg i hjel av.

Anonymkode: c071d...544

• Liker 2
Skrevet

Mange som ikke vil jobbe og skaffer seg ufør dessverre (nei, ikke de fleste, men fortsatt mange) så dette er jo en generell trend. Jeg er forsåvidt glad i jobben, men om jeg fikk velge en perfekt arbeidsuke så hadde den nok sett slik ut: fri onsdager, jobbe resten av ukedagene kl 10.00-15.00. Så jeg vet ikke hva det hadde blitt..70 eller 60% kanskje? :)

Anonymkode: e6af3...7b8

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville ha jobba 100% om jeg kunne, men får ikke alltid så mye jobb 😕 vil helst jobbe så mye som mulig! 

Anonymkode: 26733...089

Skrevet

Jeg jobber 150% fordi jeg liker å ha råd til alt jeg vil.

Anonymkode: 934e1...33d

• Liker 5
Skrevet

Er kun pga økonomi at jeg jobber. Hadde jeg blitt søkkrik hadde jeg sluttet på flekken.

Føler ikke at jeg får trent hjernen på jobb, heller det motsatte. Har mange hobbyer jeg heller ville brukt tiden på. 

Anonymkode: 34afd...e03

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde glatt gått ned i stillingsprosent om jeg hadde hatt råd. Femti prosent hadde vært nok :)

Anonymkode: 4391d...07a

• Liker 3
Skrevet

Kunne tenkt meg å jobbe tirs-torsdag. Fra kl.9-15.00. Vet ikke stillingsprosenten det ville blitt. 

Anonymkode: ddb5c...d75

• Liker 2
Skrevet

Fordi jeg må.

ville jobbet, men redusert

Anonymkode: 41cbd...953

• Liker 2
Skrevet

Både og. 

Jeg tenker på at det er mange, mange år igjen til jeg er gammel og skrøpelig, og mye kan skje på den tid. Derfor vil jeg opparbeide meg det jeg kan av rettigheter på pensjon, og spare masse så jeg kan kjøpe meg private tjenester om nødvendig. 

I tillegg tenker jeg på det å bidra til samfunnet. Det er viktig for meg. Å gå hjemme og dasse bare fordi jeg ikke gidder jobbe, føles ikke som noe særlig for meg. 

Men såklart, jeg skulle gjerne vært så styrtrik at jeg var 100% garantert en god alderdom uten å MÅTTE jobbe for det. 

Anonymkode: 8cdc4...bde

• Liker 2
Skrevet

Jeg må. Men har en kveldsjobb også nå, på nettet, så skal jobbe livet av meg for å få råd til en bedre utleieleilighet, som jeg får inntekt på, og kan redusere ned til 50% ansatt 

Vil ha mest mulig frihet 

Anonymkode: 7406f...a51

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne jobbet 12-timers dager hver dag 5 dager i uken. Jeg brenner for jobben min. Jobber nå 100-120%. 

Anonymkode: 3ad65...d67

• Liker 3
Skrevet

Fordi jeg må. Selv om jeg jobber 100% er det likevel ikke nok når man har litt lav lønn. Skulle egentlig ha jobbet 200% 😄 En kjedelig jobb med lav lønn 😆.

Anonymkode: bef56...207

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...