Baktusen Skrevet 6. november 2020 #1 Skrevet 6. november 2020 Jeg er veldig usikker i min situasjon, og klarer ikke helt å tyde reglene og anbefalingene, så håper på litt hjelp.. ☺ Jeg har to venner jeg omgås med, er singel og ingen familie i nærheten, og arbeidsledig nå, så treffer svært få mennesker. Men, i disse korona tider har jeg spesielt to jeg har forholdt meg til, som har vært mine nærmeste. Venn1 har nå blitt forkjøla, og fikk akkurat en sms om at vedkommende dro fra jobb nå. Skulle be om å bli testet. Jeg har ikke truffet venn1, de siste par dagene, men har truffet vedkommende 2-3 ganger den siste uken. Sett filmer sammen, laget middag, gått turer, jogget, spillet og lignende. Venn2 er jeg invitert til på middag og film i kveld. Men usikker hvordan reglene er når jeg har hatt nærkontakt med noen som nå er forkjøla. Jeg har truffet Venn 2 de siste dagene, altså etter jeg traff venn1 sist. Min siste uke Fredag: Venn1 Lørdag: Venn1 Søndag: Venn2 Mandag: Venn2 Tirsdag: Alene Onsdag: Venn2 Torsdag: Venn2 Så i kveld skulle jeg egentlig treffe Venn1 igjen, men vedkommende avlyste pga sykdom. Så spurte Venn 2 om å treffes, jeg svarte ja. Men ble plutselig litt usikker om det egentlig er innenfor.
Gjest JannickeBa Skrevet 6. november 2020 #2 Skrevet 6. november 2020 Min tolkning: Du kan treffe venn 2. Dersom venn 1 får beskjed imorgen om at hen er smittet, må du i ca to dagers karantene (utifra når du sist traff hen) og holde deg unna folk. Men inntil da kan du treffe noen. Siden venn 1 ikke er mistenkt smittet per definisjon.
Værre Skrevet 6. november 2020 #4 Skrevet 6. november 2020 Ikke utsett Venn 2 for potensiell koronasmitte. Hold deg for deg selv til Venn 1 har fått negativt koronasvar. 6
Kokeshi Skrevet 6. november 2020 #5 Skrevet 6. november 2020 Jeg hadde ikke tatt sjansen på å møte venn2 før testen til venn1 er klar. 3
Gjest Warrior Skrevet 6. november 2020 #6 Skrevet 6. november 2020 (endret) Synes du bør holde deg hjemme ja, til venn1 har fått svar på testen og den er negativ. Bedre å være ekstra forsiktig enn å ta sjansen på å kanskje smitte andre når du vet om at vennen din har symptomer. Endret 6. november 2020 av Warrior
Anbefalte innlegg