Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke vært tidligere blødning i dette svangerskap. Forrige svangerskap blødde jeg en del men det gikk likevel bra.

er brunlig utflod. Ikke smerter , endel kvalme og øvrige symptomer er intakt. Var på en ultralyd ca da jeg var i uke 5-6.. skulle egentlig for noe annet hos Gyn men siden jeg var gravid tok han en innvendig ul. Så et dirrende hjerte såvidt men var for tidlig til å fange opp på lyd. Han sa at alt så langt så greit ut. 

Spørsmålet er hva jeg nå bør gjøre av oppfølging? Man får jo ikke gjort stort fra eller til dersom dette er SA. Har en ny ultralyd om ca 10 dager. Skal jeg bare avvente ? Kjenner jo at dette var ganske kjipt men samtidig er jo lette blødninger såpass vanlig.

Anonymkode: 2a87a...ffb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan fremskynde ultralyd med noen dager?

Anonymkode: 4561e...071

Skrevet

Brun utflod er helt vanlig. Blir det store mengder bør du sjekke det opp.

Anonymkode: a3c7c...6f1

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du kan fremskynde ultralyd med noen dager?

Veldig lurt. Får se dette an gjennom helga. Dersom det har vedvart gjennom helgen - evt økt til smerter og friskt blod kontakter jeg gyn first thing på mandag og får fremskyndet ultralyden. Er forresten 7+3 i dag og over helga så vil jeg være nærmere 8 uker så da får man nok forhåpentligvis uansett sett litt på ultralyd.

Er fortsatt endel slimete brunlig utflod , små mengder men kommer litt til og fra på toalettpapiret . (Sjekker ganske hyppig..) Ingen smerter , føler på kvalme og graviditetssymptomer som før. 

Ts

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Brun utflod er helt vanlig. Blir det store mengder bør du sjekke det opp.

Anonymkode: a3c7c...6f1

Jepp. Får bare håpe det går over og at den holder seg brunlig og ikke utvikler seg

Skrevet

Krysser fingrene for deg🤞

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krysser fingrene for deg🤞

Tusen takk.:) 

tar gjerne i mot deres erfaringer med sånn spotting ca 7+3 hvis dere har noen, hvordan endte det osv..

ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk.:) 

tar gjerne i mot deres erfaringer med sånn spotting ca 7+3 hvis dere har noen, hvordan endte det osv..

ts

Anonymbruker som krysser fingrene for deg her. Jeg har dessverre dårlig erfaring med brun spotting fra forrige gang jeg var gravid, da var jeg i uke 9.Fikk beskjed om missed abortion på ultralyd noen dager senere. Jeg er gravid igjen og hadde bittelitt brunt en dag i uke 6,ble veldig redd, men har vært på ultralyd og alt er bra❤️ Har også lest at brun utflod er vanlig og trenger ikke bety at noen er galt. Lykke til❤️🤞

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymbruker som krysser fingrene for deg her. Jeg har dessverre dårlig erfaring med brun spotting fra forrige gang jeg var gravid, da var jeg i uke 9.Fikk beskjed om missed abortion på ultralyd noen dager senere. Jeg er gravid igjen og hadde bittelitt brunt en dag i uke 6,ble veldig redd, men har vært på ultralyd og alt er bra❤️ Har også lest at brun utflod er vanlig og trenger ikke bety at noen er galt. Lykke til❤️🤞

Uff, trist å høre. Godt at det virket greit på ul denne gangen da. 
hadde du andre tegn på MA enn denne brune spottingen? Hadde du fått konstanter hjertelyd tidligere?

Skrevet

Jeg blødde litt i uke 7-8 med førstemann for snart 15 år siden, fikk en tul hvor alt sto bra til 😊 han er som sagt snart 15 år ☺️ 

Anonymkode: 1e71b...154

Skrevet

Jeg spottet (brunt) i 1-2 dager i uke 7. Jeg hadde i tillegg smerter, så var langt i fra sikker på at det skulle gå bra. Nå er jeg i uke 25 og alt er fint. 

Skrevet

Har hatt brun utflod både den gangen dwt gikk dårlig, og også den gangen det endte godt. Var også i uke 7 da det gikk fint, litt seinere, uke 11 da det ble sa 

Anonymkode: 307e9...e76

Skrevet

Jeg blødde frisk blod da jeg var akkurat like langt som som deg, tok en privat ultralyd så raskt jeg kunne bare for å vite om det var liv eller ikke. Stod heldigvis bra til 😊 (Den gangen jeg faktisk mistet (MA) hadde jeg ikke noe spotting eller blødning)

Anonymkode: 5fdad...8b6

Skrevet

Takk for svar

kom en del mildt brunt på toalettpapir i går ettermiddag , etter det ingenting. Fikk til og med tilbake den vanlige klare, hvit/gule utfloden. Ikke noe i natt heller men i morges var det litt brunt på papiret igjen:/

ingen smerter og trøtt og kvalm som før.

Aner ikke hva dette kan være. 😕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...