tonelise10 Skrevet 6. november 2020 #1 Skrevet 6. november 2020 Pokker ta dere og den norske stat som drog i gang smitten en gang til..... Jeg blir provosert av at jeg og samfunnet skal lide for at en haug med idioter inkl. den norske stat skulle åpne igjen samfunnet for så igjen nå skal stenge ned igjen.... Hvorfor er det så vanskelig å forstå at en må redusere all aktivitet når det er så stor smitte på gang. En hver idiot burde kunne forstå såpass.... Men det er vel sånt samfunn vi vil ha og da får vi det.... 11
esk Skrevet 6. november 2020 #2 Skrevet 6. november 2020 En hver idiot burde også forstå at økonomien går til helvete når mange bedrifter må holde coronastengt og mister hele inntektsgrunnlaget sitt. 25
Gjest Sam3 Skrevet 6. november 2020 #3 Skrevet 6. november 2020 Just now, esk said: En hver idiot burde også forstå at økonomien går til helvete når mange bedrifter må holde coronastengt og mister hele inntektsgrunnlaget sitt. Det stort sett reiseliv, forretningsreisende og studentfester som de trengte å stengde ned. Men de var for feige.
Gjest Jon Are Skrevet 6. november 2020 #4 Skrevet 6. november 2020 3 minutter siden, tonelise10 skrev: Pokker ta dere og den norske stat som drog i gang smitten en gang til..... Jeg blir provosert av at jeg og samfunnet skal lide for at en haug med idioter inkl. den norske stat skulle åpne igjen samfunnet for så igjen nå skal stenge ned igjen.... Hvorfor er det så vanskelig å forstå at en må redusere all aktivitet når det er så stor smitte på gang. En hver idiot burde kunne forstå såpass.... Men det er vel sånt samfunn vi vil ha og da får vi det.... Vi kan ikke stenge samfunnet for alltid. Øker mest i Oslo der det er mange innvandrere og unge folk som driter i reglene.
Jens Skrevet 6. november 2020 #5 Skrevet 6. november 2020 Unge voksne og ungdom bryr seg ikke, så så lenge det ikke blir forbud istedenfor anbefalinger, vil ikke dette stoppe. Det burde enhver idiot forstå. 5
GulSitron Skrevet 6. november 2020 #6 Skrevet 6. november 2020 Det blir sånn når veldig mange har "det skjer ikke meg" mentaliteten. hvorfor skal JEG bruke munnbind? Jeg er jo ikke syk! 3
PassionatePatti Skrevet 6. november 2020 #7 Skrevet 6. november 2020 1 minutt siden, Jens skrev: Unge voksne og ungdom bryr seg ikke, så så lenge det ikke blir forbud istedenfor anbefalinger, vil ikke dette stoppe. Det burde enhver idiot forstå. Det er nettopp her det ligger. Vi trenger påbud, forbud og konsekvenser som svir for å ikke opprettholde dette. 6
tonelise10 Skrevet 6. november 2020 Forfatter #8 Skrevet 6. november 2020 6 minutter siden, esk skrev: En hver idiot burde også forstå at økonomien går til helvete når mange bedrifter må holde coronastengt og mister hele inntektsgrunnlaget sitt. Og derfor så borde den norske stat tatt affere med dette før og ikke la det vente på seg...da kunne vi kanskje hatt en økonomi som ikke går til h*****te... 3
NorthernLight Skrevet 6. november 2020 #9 Skrevet 6. november 2020 (endret) Hadde man ikke åpnet for reiser til en drøss med land i sommer og hadde man hatt strengere tiltak de siste månedene så hadde ikke Norge hatt så mye smitte som nå.. Endret 6. november 2020 av NorthernLight 6
esk Skrevet 6. november 2020 #10 Skrevet 6. november 2020 2 minutter siden, tonelise10 skrev: Og derfor så borde den norske stat tatt affere med dette før og ikke la det vente på seg...da kunne vi kanskje hatt en økonomi som ikke går til h*****te... Smitten hadde nok kommet til oss uansett. 3
tonelise10 Skrevet 6. november 2020 Forfatter #11 Skrevet 6. november 2020 8 minutter siden, esk skrev: Smitten hadde nok kommet til oss uansett. MEN i mindre omfavn enn det er nå 3
Nalini Skrevet 6. november 2020 #12 Skrevet 6. november 2020 (endret) Påbud og forbud vil ikke fungere. Alle var med i mars, nå er ikke alle med, selv om flertallet er med. Yngre vil treffes og sosialiseres uansett hvor mye Høie og Solberg mener noe annet. Mange andre er også lei. Strenge noen tiltak i noen måneder vil heller ikke fungere på sikt, da viruset uansett vil komme tilbake, når tiltakene er borte. Vi må lære å leve med viruset. Viruset forsvinner ikke på flere år, uansett om det kommer vaksine eller ikke. Men det er tragisk hvordan byggefirmaer etc har sluppet unna med å ta inn utenlandske arbeider uten noe som helst av karantene og testing. Det har vært en tabbe av Solberg og Høie. Endret 6. november 2020 av frysja 6
Gjest Sam3 Skrevet 6. november 2020 #13 Skrevet 6. november 2020 41 minutter siden, Jon Are said: Vi kan ikke stenge samfunnet for alltid. Øker mest i Oslo der det er mange innvandrere og unge folk som driter i reglene. Det handler ikke om innvandring men at folk har ikke mye formue, lavlønnet og familier bor tett på hverandre og at jobber i service yrker feks butikk, budtjenester, drosje osv. Hvor det er født er ikke årsaken - at det er underklassen er årsaken....
Gjest Sam3 Skrevet 6. november 2020 #14 Skrevet 6. november 2020 27 minutter siden, frysja said: Påbud og forbud vil ikke fungere. Alle var med i mars, nå er ikke alle med, selv om flertallet er med. Yngre vil treffes og sosialiseres uansett hvor mye Høie og Solberg mener noe annet. Mange andre er også lei. Strenge noen tiltak i noen måneder vil heller ikke fungere på sikt, da viruset uansett vil komme tilbake, når tiltakene er borte. Vi må lære å leve med viruset. Viruset forsvinner ikke på flere år, uansett om det kommer vaksine eller ikke. Men det er tragisk hvordan byggefirmaer etc har sluppet unna med å ta inn utenlandske arbeider uten noe som helst av karantene og testing. Det har vært en tabbe av Solberg og Høie. Ikke kun byggefirma. Også store bedrifter som har utenlandske kunder og avdelinger og har møter med forretningsfolk som flyr inn fra London, Københaven, Tyskland osv - uten testing eller karantene .
Drizzt Skrevet 6. november 2020 #15 Skrevet 6. november 2020 50 minutter siden, tonelise10 skrev: Pokker ta dere og den norske stat som drog i gang smitten en gang til..... Jeg blir provosert av at jeg og samfunnet skal lide for at en haug med idioter inkl. den norske stat skulle åpne igjen samfunnet for så igjen nå skal stenge ned igjen.... Hvorfor er det så vanskelig å forstå at en må redusere all aktivitet når det er så stor smitte på gang. En hver idiot burde kunne forstå såpass.... Men det er vel sånt samfunn vi vil ha og da får vi det.... I blame it on: studenter unge uansvarlige festløver som må på liv og død samle seg og ha fest med alkohol arbeidsinnvandrere fra Polen som reiser fram og tilbake hele tiden muslimer som gjennomfører sine folkerike brylluper harryhandlere i Sverige Ikke minst Erna som ikke stengte grensen mot Polen og Sverige tidligere 6
Mr.Bombastiq Skrevet 6. november 2020 #16 Skrevet 6. november 2020 Etterpåklok, er den svakeste av alle klokskapene son finnes. 2
Gjest Sam3 Skrevet 6. november 2020 #17 Skrevet 6. november 2020 1 minutt siden, Mr.Bombastiq said: Etterpåklok, er den svakeste av alle klokskapene son finnes. Nei - var åpenbare dumt at midt i en pandemi du la folk dra gjennom et flyplass, sitte på et fly med 2-300 andre, dra gjennom en annen flypass......og krever hverken testing eller karantene. Og fadderuken var det mange som påpekte at det var dumt og unødvendige. Men som FHI has sagt tildigere regjeringen handler ikke konsekvent fra kunnskap. Alt for mye er politisert og ideologisert.
haakonp Skrevet 6. november 2020 #18 Skrevet 6. november 2020 1 time siden, tonelise10 skrev: Pokker ta dere og den norske stat som drog i gang smitten en gang til..... Jeg blir provosert av at jeg og samfunnet skal lide for at en haug med idioter inkl. den norske stat skulle åpne igjen samfunnet for så igjen nå skal stenge ned igjen.... Hvorfor er det så vanskelig å forstå at en må redusere all aktivitet når det er så stor smitte på gang. En hver idiot burde kunne forstå såpass.... Men det er vel sånt samfunn vi vil ha og da får vi det.... Jeg er helt enig. Det er både politikerne og folk generelt som er skyld i at vi nå befinner oss i bølge nr.2 (og det helt unødvendig). Hvis de ikke hadde åpnet så mye, og sluttet med røde,gule og grønne land så hadde ting vært mye bedre.Alt skulle vært rødt fra dag 1. Da hadde ikke folk valfartet til syden og til Sverige og dratt med seg masse smitte hjem igjen. Eller disse idiotene av noen studenter da, som på liv og død måtte ha fadderuka.Stakkars, de må jo få lov til å leve, kan ikke ta fra dem den gleden. Gleden som førte til masse smitte ! En hver idiot burde forstå det, men vi har en regjering som er såpass dumme at de IKKE skjønner det. Her hjelper det ikke å si fy og at folk må skjerpe seg. Ola og Kari nordmann hører ikke på regjeringen når de vifter med fingeren og sier at nå må man skjerpe seg. Det eneste dumme Ola og Kari Nordmann skjønner er BØTER . Og jeg snakker om bøter som svir! Og at de har balls nok til å faktisk GI folk bøter, ikke bare true med det. Nei , med en så tafatt og dum regjering (og mange dumme ungdom og voksne) så går det til helvete her. Tenk så fint vi har hatt det så lenge, men nesten ingen registrerte smittetilfeller når man sammenligner med i vår. For så at regjeringen åpner altfor mye, og når smitten øker fordi at folk ikke er for flinke, hva gjør de da? Jo, de står der og vifter med fingeren og sier: Nå må dere ta dere sammen hvis ikke så kan det bli ille her i landet. Og det har dem gjort i mange måneder nå, men det er også alt de har gjort. Jeg har bare ristet på hodet hver gang jeg har lest i avisen at de er ute med fingeren igjen. Gjør noe med det da, for Ola og Kari nordmann bryr seg ikke. Jeg gjør mitt beste, og nåde den som ikke overholder de i nærheten av meg. De skal få høre det. 6
PocaLoca Skrevet 6. november 2020 #20 Skrevet 6. november 2020 2 timer siden, esk skrev: En hver idiot burde også forstå at økonomien går til helvete når mange bedrifter må holde coronastengt og mister hele inntektsgrunnlaget sitt. Og enhver politiker bør også forstå at å stenge grensene er det beste man kan gjøre. Se på new zealand de hadde 100 dager uten et eneste smittetilfelle, Hvorfor ? Jo fordi de stengte grensene heeeelt, også fungerte ellers samfunnet som vanlig. det er ikke så vanskelig å forstå bare man har hjerne. Men neida norske politikere må åpne opp for reiser inn og ut av landet, og alt annet de også åpnet for. 6
Anbefalte innlegg