Gå til innhold

Foretrekker de fleste spaghetti med eller uten Ketchup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjemmelaget pastasaus med en dæsj ketchup i 👌🏼

Skrevet
20 hours ago, pappa messi said:

Hva er det de fleste folk foretrekker? Spaghetti med eller uten Ketchup. 🍝

Det har helt forsvunnet her. Dyrker en god del tomater på sommeren og mye ender opp som pastasaus som fryses.  Denne sausen sammen med litt parmesan eller annen ost er nok. Så ketchupen står i kjøleskapet. 

Skrevet

Spiser som regel med pastasaus.

Men noen ganger er det godt å bare steke kjøttdeig og løk, koke spaghetti og ha ketchup til.

Anonymkode: ee79f...612

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spaghetti er kun godt med smør på og ingenting annet. Ellers er spaghetti ekkelt.

Ketsjup egner seg kun på pølse i lompe.

Anonymkode: 1e581...79f

Smør og ketchup er godt 😋

Anonymkode: 83d63...583

• Liker 2
Skrevet

Selv Hellstrøm bruker ketchup i matlaging har jeg sett, og Alfsen også mener jeg. Forstår ikke hatet mot ketchup 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 83d63...583

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan lager du da bbq saus, sur-søt saus, ulike typer chili/currysauser, spareribs, med mer?

Jeg bruker aldri ketchup i ren form selv (enig i din konklusjon). 

Men ketchup er en sentral ingrediens i mange sammenhenger. 

Anonymkode: 6caf6...0a3

Jeg spiser ingenting av det, med unntak av currysaus som lages av currypulver og kokosmelk. 

Anonymkode: c7c0a...02a

Skrevet

Finnes det folk over 10 år som spiser ketchup?

Kunne aldri datet en mann som spiser ketchup. 100% dealbreaker!

Anonymkode: 9376b...0b9

• Liker 1
Skrevet

Foretrekker en satans god pastasaus. Helst en skikkelig tomatsaus, gjerne med litt chiliolje i, som har fått stå og boble i timevis.

Men spaghetti med røkt kjøttpølse stekt i krydder (pleier å bruke paprika- og hvitløkspulver), ost og ketchup er også veldig godt som en dårlig tid-middag/på farta-middag/kom hjem sent-middag. Bruker også litt ketchup når jeg lager fløtesaus med mild tomatsmak. Samboeren min liker ikke kombinasjonen pasta og tomatsaus, men denne sausen liker han veldig godt. Fløte, krydder, tomatpuré og litt ketchup for å mildne tomat-smaken. Det smaker ikke ketchup - sausen blir bare litt søt og veldig snill i smaken.

Men posesaus og ferdigsaus på glass..? Det er ikke min Dolmio-dag i dag, for å si det sånn.

Anonymkode: 345be...24e

• Liker 1
Skrevet

Spagetti med smør, tørr kjøttdeig (altså uten saus) og ketchup, mmmmmm - der har du barndomsminner, og det er jo så godt!! 

Tror jeg må lage det snart faktisk!

Anonymkode: 24f99...644

Skrevet

Jeg har bare ketchup på pølser.

Dersom jeg bare skal spise spaghetti uten skikkelig tomatsaus så tar jeg heller på en klatt saltet smør eller pesto eller lignende.

Skrevet

Om alternativene er helt plain pasta med eller uten ketchup, så velger jeg definitivt med. 

Anonymkode: e155a...5d5

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skikkelig pastasaus. 

Anonymkode: 0c2d3...158

Økologisk pastasaus?

Anonymkode: 4a57f...0b0

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spagetti med smør, tørr kjøttdeig (altså uten saus) og ketchup, mmmmmm - der har du barndomsminner, og det er jo så godt!! 

Helt enig!! Herregud er vi tvillingsjeler lr!? Dette var livretten min! En stund siden nå, må spise dette igjen snart!

Anonymkode: 4a57f...0b0

• Liker 2
Gjest Bamse20
Skrevet

de som sier at "ketchup er for 14 åringer" dere har tydligvis ingen livserfaring med hva "mat" er.

Det finnes ingen mat eller ting som du har på som får deg til og virke mere voksen eller ung. 

Skrevet

Med blekede tenner må det bli uten..

Anonymkode: f6ba2...27b

Skrevet

Spaghetti, kjøttdeig og pastasaus = uten ketchup. Her lager jeg ofte en hjemmelaget saus med både løk og gulrøtter som får surkle i flere timer! Det kan ikke sammenlignes med ketchup. 

men rask middag med kjøttpølse, makaroni = med ketchup. gjerne en rømmekladd også

Skrevet
1 minutt siden, Bamse20 skrev:

de som sier at "ketchup er for 14 åringer" dere har tydligvis ingen livserfaring med hva "mat" er.

Det finnes ingen mat eller ting som du har på som får deg til og virke mere voksen eller ung. 

Det samme sier enkelte voksne om pannekaker. Det er for barn.. jeg er voksen og spiser pannekaker!

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Æsjj 🤢🤮🤮

Anonymkode: 9376b...0b9

Gjest Bamse20
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det samme sier enkelte voksne om pannekaker. Det er for barn.. jeg er voksen og spiser pannekaker!

Om folk sier at ting er for barn eller voksne, så ber jeg dem finne emballasjen og ber dem vise meg hvor det står "for barn".

Skrevet

Spiser sjelden ketchup på pasta. Hvis jeg har plain pasta bruker jeg heller litt ordentlig smør og et parmesandryss. 

Anonymkode: 08c41...ac4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...