Gjest Paramount Skrevet 6. november 2020 #1 Skrevet 6. november 2020 Hva sitter vi igjen med etter luftveisinfeksjonen? 170.000 arbeidsplasser angår 170.000 menneskeliv. https://e24.no/naeringsliv/i/566qRm/nye-corona-tiltak-doedsstoet-for-reiselivet
Fakta? Skrevet 6. november 2020 #2 Skrevet 6. november 2020 Folk flest holder seg hjemme i en pandemi, uavhengig av hva myndighetene sier. De fleste av disse arbeidsplassene ville røket uansett.
Gjest Paramount Skrevet 6. november 2020 #3 Skrevet 6. november 2020 51 minutter siden, Fakta? skrev: Folk flest holder seg hjemme i en pandemi, uavhengig av hva myndighetene sier. De fleste av disse arbeidsplassene ville røket uansett. Så det er bare tull med tiltak mot reiseaktiviteter utarbeidet av Regjeringen og FHI? Det er også tydeligvis bare unødvendig tull av Statsministeren å be folk holde seg hjemme. Forutsatt at folk flest er akkurat som deg selvsagt, og holder seg hjemme i månedsvis av frykt for å bli sterkt forkjølet. Det er vel en forutsetning som er ganske tvilsom.
Anonymus1986 Skrevet 6. november 2020 #4 Skrevet 6. november 2020 Bedrifter som frisørsalonger, resturanter, massasjeinstitutt, kles og sko-butikker oppfordrer hvermannsen via sosiale medier til å støtte dem. Mange tåler ikke en ny nedstengning, og sier at så lenge du er frisk og følger smittevernsreglene kan du møte opp. Flere får ikke noe støtte fra staten heller og er frustrerte når de i tilegg har fulgt smittevernet nøye og føler de blir straffet av myndighetene nok engang.. 1
Fakta? Skrevet 6. november 2020 #5 Skrevet 6. november 2020 2 minutter siden, Paramount said: Så det er bare tull med tiltak mot reiseaktiviteter utarbeidet av Regjeringen og FHI? Det er også tydeligvis bare unødvendig tull av Statsministeren å be folk holde seg hjemme. Forutsatt at folk flest er akkurat som deg selvsagt, og holder seg hjemme i månedsvis av frykt for å bli sterkt forkjølet. Det er bare noen få som trenger å fortsette å reise for at det skal forårsake mye smitte, som man lett kan se av hvor mye vi har fått fra Polen. Jeg prøver å holde meg unna smittefarer fordi jeg ikke ønsker å vente et år med å se foreldrene mine og andre eldre familiemedlemmer igjen. Å gå gjennom resten av livet med kunnskapen om at jeg sannsynligvis har tatt livet av noen av dem, fordi jeg med vilje var uforsiktig, ville vært ufattelig mye verre enn å droppe noen reiser og restaurantbesøk i en begrenset periode. 2
Capt. Obvious Skrevet 6. november 2020 #6 Skrevet 6. november 2020 Betaler må vi alle på sett og vis over tid, når korona vil være et sterkt bidrag til at velferdsstaten reduseres kraftig. Oljealderen er på hell, det har vi visst lenge, men korona øker tempoet mot avvikling av velferdsstaten slik vi kjenner den. Og det vil alle måtte betale for i kraft av at man må regne med å betale for flere tjenester selv i tiårene fremover. 3
Anbefalte innlegg