Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker gjenbruk, iallefall til meg selv. Har de siste årene blitt flinkere til å kjøpe brukt, mest av økonomiske grunner. 

Leser jo at det er i vinden å kjøpe brukte gaver, men hva sier den som får gaven?

Sier dere fra at gaven er brukt?

Anonymkode: e2de0...09f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville aldri sagt ifra, nei, men jeg ville ikke likt det. Ingen mulighet til å bytte, osv. 

Anonymkode: e7353...542

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan godt ønske meg brukte gaver, gjerne deler til servise, bestikk jeg samler på, pyntegjenstander som jeg samler på, bøker jeg ønsker meg osv.

Jeg kjøper ikke så mye klær. Kan godt gå med brukte klær, men foretrekker å bestemme hva jeg kjøper av klær selv uavhengig om klærne er brukt eller nye.

Selv har jeg gitt bort brukte gaver til barna mine (fine leker) da de var små eller kjøpt brukte kjoler som så helt nye ut og gitt sammen med noe annet til tantebarn.

Anonymkode: 21591...9cd

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan godt ønske meg brukte gaver, gjerne deler til servise, bestikk jeg samler på, pyntegjenstander som jeg samler på, bøker jeg ønsker meg osv.

Jeg kjøper ikke så mye klær. Kan godt gå med brukte klær, men foretrekker å bestemme hva jeg kjøper av klær selv uavhengig om klærne er brukt eller nye.

Selv har jeg gitt bort brukte gaver til barna mine (fine leker) da de var små eller kjøpt brukte kjoler som så helt nye ut og gitt sammen med noe annet til tantebarn.

Siterer denne for jeg er helt enig. Kunne gjort det sammen. 

Tenker set er lurt å høre med mottaker om de har en bruktønskeliste. 

Jeg sier at det er brukt gave ja. Så de vet det ikke er mulig å bytte. 

Skrevet

Jeg er ikke fan av brukte gaver.

Anonymkode: 3ccea...cb4

Skrevet

Glemte å skrive at jeg ville sagt fra at gaven er brukt. Jeg hadde trolig ikke kjøpt brukte gaver til noen som ikke er mine nærmeste. Der hadde jeg heller kjøpt gavekort på opplevelser om jeg ikke ville kjøpt noe nytt.

Til svigerinne som samler på et svindyrt servise og som selv kjøper deler brukt, hadde jeg glatt kjøpt brukt gave til.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøper ganske mye brukt, men i hovedsak ting jeg vet folk ønsker seg og som det av ulike grunner ikke er mulig/aktuelt å kjøpe nytt. Bøker som ikke lenger er i salg/produksjon, dvder med serier som ikke kan streames og slikt. Jeg pleier å si at jeg fant det på finn, mest fordi det typisk er resultat av en heftig skattejakt :P Men har aldri fått noen negative reaksjoner på det, tvert i mot er folk glade for å få det de ønsket seg. 

Kunne også godt kjøpt pyntegjenstander som f.eks. en vase, altså ting som ikke får slitasje. Ofte selges jo helt nye ting på finn.no som fortsatt er i esken, så hvis jeg vet at noen ønsker seg en bestemt ting og jeg kan få den billigere på finn, så kan jeg kjøpe noe annet fint i tillegg. 

Det jeg IKKE gjør når jeg kjøper brukte julegaver, er å gå på finn/fretex og browse for å finne et eller annet å gi. Jeg vet hva jeg ser etter, og at mottaker ønsker seg/har bruk for akkurat dette. Kjøper ikke klær, det er kleint nok å få klær som ikke passer/ikke er fine når de kan byttes men når de er brukt er det ekstra kjedelig. Klær kan også ofte ha bruksmerker. 

Har ofte blitt overrasket her på kg over hvor mange som er helt anti brukte julegaver! Hvis man legger litt tid og tanke bak det så er det en utrolig god måte å finne flotte julegaver som ikke er enkle å skaffe til veie på andre måter, og som er i tipp topp stand. Tullete å kjøpe alt nytt, miljøet tåler det jo ikke og i tillegg er det svindyrt!

Anonymkode: 47640...83b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...