Gjest Sprettballen Skrevet 6. november 2020 #1 Skrevet 6. november 2020 (endret) (Betalartikkel: https://www.tb.no/ble-angrepet-pa-farmandstredet-han-sa-det-er-vi-som-bruker-maske-som-er-skyld-i-covid-19/s/5-76-1438483 ) (...) I denne artikkelen fortelles det som sagt om en mann som grep fatt i en dame som brukte munnbind under en handletur på et kjøpesenter. Han grep så hardt i henne, og holdt henne tilbake, at hun fikk store blåmerker på armen. Dette er skremmende! En ting er at de tror at covid-19 er en konspirasjon, og at de lufter sine tanker og meninger hjemme, på et forum, eller i et kommentarfelt, men at de fysisk og verbalt går til angrep på folk som passer sine egne saker er helt surrealistisk. Hva mener dere? Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, adm. Endret 6. november 2020 av Sprettballen
trøndermann38 Skrevet 6. november 2020 #2 Skrevet 6. november 2020 Slike hendelser vil føre til at noen ikke tør bruke munnbind 1
Gjest Sprettballen Skrevet 6. november 2020 #3 Skrevet 6. november 2020 19 minutter siden, trøndermann38 skrev: Slike hendelser vil føre til at noen ikke tør bruke munnbind Jeg håper egentlig at det får motsatt effekt, at de (vi) som ønsker å bruke munnbind, når vi mener det er hensiktsmessig, ikke unnlater å gjøre det fordi vi ikke vil skille oss ut, men i stedet blir oppmuntret til normalisere bruken.
MiominMio Skrevet 6. november 2020 #4 Skrevet 6. november 2020 Han hørtes ustabil ut og sånne kan man treffe på uansett situasjon. Bor på et sted der munnbind ikke er påkrevd enda, men vi har det her hjemme og nøler ikke med å bruke det om det skulle bli behov. Klarer ikke se hvorfor "normale" folk skal la seg provosere av at noen bruker munnbind. Se bar ei Asia - helt vanlig å se folk med munnbind der og jeg bruker det alltid selv når jeg er i Asia (mest pga luftforurensingen der i storbyene). Ja til normalisering av det. 1
GammelKaktus Skrevet 6. november 2020 #5 Skrevet 6. november 2020 Merkverdig, her er det mange som bruker munnbind, bare den siste uka så er det nærmest halvparten av de vi treffer på med munnbind. Men han var nok ustabil tenker jeg, en av disse som sitter i kjelleren alene og forlatt med internett og konspirasjonsteorier som eneste selskap. Drittsekk, sikkert skremt vettet av den stakkars dama.
Værre Skrevet 6. november 2020 #6 Skrevet 6. november 2020 Dette er helt klart en psykiatrisk tilfelle. 4
MortenMinstelønn Skrevet 6. november 2020 #7 Skrevet 6. november 2020 2 minutter siden, Værre skrev: Dette er helt klart en psykiatrisk tilfelle. Det vet du ikke noe om! Jeg hadde en dårlig dag! 3
Enda en tulling Skrevet 6. november 2020 #9 Skrevet 6. november 2020 Vel, en må nesten regne med flere slike hendelser framover, fra begge sider, siden begge sider nå ser motparten som en trussel mot ens eget liv og egen helse. Og regjeringen nører opp under dette ved å spre ensidig fryktppopaganda som sender en del av befolkningen inn i hypokondrisk panikk og selvrettferdig martyrium. Mens mangelen på åpenhet, proporsjonalitet og balanse fører til alt fra mistillit til regelrett paranoia på den andre. Og oppi alt dette har omtrent alle funnet seg sin favorittsyndebukk for elendigheten. Undgom, gamle, nordmenn, utlendinger, hundeeiere, joggere, bartendere, barnehagelørere, rørleggere, uteliggere... hvem som helst bare ikke ens egen gruppe. Eller de som faktisk har bestemt at det skal være slik. Hva venter man seg da egentlig? 1
Capt. Obvious Skrevet 7. november 2020 #10 Skrevet 7. november 2020 På 6.11.2020 den 9.45, trøndermann38 skrev: Slike hendelser vil føre til at noen ikke tør bruke munnbind Tja, det er egentlig bare de første tegnene på at samfunnet begynner å gå i oppløsning, som flere har advart mot i forhold til strenge tiltak osv. Og verre skal det bli. 2
Anbefalte innlegg