Gå til innhold

Navnet Snusken, hva tenker du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Selvsagt kaller du ikke barnet ditt «Snusken»! 🤦‍♀️
Tenker det blir moro når han er en 38-år gammel siviløkonom (eller hva som helst) «Snusken Gundersen» søker jobb som controller, ja... Innmarri vanskelig å bli tatt seriøst med et slikt navn. 

Men det er vel egentlig ikke en problemstilling, all den tid du er garantert at han kommer til å bytte navn så snart han blir gammel nok til at det er mulig.

Anonymkode: 194cc...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, morsom du! 

Helt greit navn på en katt eller hund, og til nøds som kjælenavn på en baby, men ellers ikke greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på pulverheksa og historien om lille skattesnusk. Mitt kallenavn på minstemor er Lille snusk. Som navn - nei absolutt ikke.

Anonymkode: 35adf...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det i det hele tatt lov å hete Snusken(for andre enn kjæledyr)?

Anonymkode: 8b031...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg antar at du bor på østlandet og derfor bruker ordet "gutten" som en referanse til en mann i form av kjæreste eller samboer. Snusken er isåfall et kose- eller kjælenavn som sies mellom fire ører. Da er det ikke uvanlig. 

Anonymkode: 2f186...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt ikke et menneskenavn. Og du mener heller ikke dette seriøst. Så jeg kan jo kalle deg et troll. 

Men for å svare på spørsmålet så tenker jeg selvsagt på den nydelige dragen Tannlaus som har ekstranavnet Snusken, i barneserien Dragerytterne. Som for øvrig kan anbefales både med og uten barn 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...