Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen som har først fått en positiv test og etter 3 dager fått negativ test?

Videoannonse
Annonse
Gjest motorrypa
Skrevet

nei det har ikke hendt meg, men det kan høres ut som om du har hatt en spontanabort. alle kvinner har nemlig spontan abort hver måned som vi får mensen. helt normalt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Men jeg har jo ikke fått mensen ennå,ser ikke ut som den er i sikte heller,ingen tegn til den...

Skrevet
alle kvinner har nemlig spontan abort hver måned som vi får mensen. helt normalt.

Bare lurer på hvor du tar alt ifra?????????

Skrevet
nei det har ikke hendt meg' date=' men det kan høres ut som om du har hatt en spontanabort. alle kvinner har nemlig spontan abort hver måned som vi får mensen. helt normalt.[/quote']

Eeeehhhmm, kan du bare forklare den der litt, for det var splitter ny informasjon for meg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Jeg har lest en eller annen plass at dette kan skje. Det skjer hvis en får positivt utslag om at sædcellen har funnet sin eggcelle. En kan alikevel på negativ test etter noen dager, og da har noe galt skjedd på veien. F.eks har ikke egget festet seg til livmorveggen og kanskje kommet ut igjen. Jeg kan ikke dette så veldig godt, men hadde jeg vært deg ville jeg tatt en ny test bare for å sjekke hvilket resultat du får nå. Mensen kan jo utebli av mange årsaker. Best av alt håper jeg at du gjorde av feil da du tok den neg. testen, slik at den viser feil res. Lykke til!

Skrevet

Det der m at alle spontanaborterer hver mnd når de har mensen er altså ikke sant! Må ikke skrive sånt tull når folk spør om råd!!! Jeg blir helt matt jeg.

Det går imidlertid ann at du har abortert og ikke har merket at det har kommet ut (sikkert lite sanns., men det påstås), eller hatt en missed abortion der det døde embryo ennå ikke har kommet ut. Ellers er det også sikkert mulig at testen var feil som noen skrev.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva slags test brukte du?? Jeg testet først med 2 tester av typen "quick response" (tror jeg den het..) Begge var negative 4/5 dager etter ventet mens. En uke etterpå testet jeg igjen med samme type test, da viste den svakt, svakt rosa... Ble fryktelig usikker og sendte min kjære mann ned for å kjøpe en ClearBlue og den viste tydelig 2 blå streker! En siste test med Quick Response (Kjøpte pakker m/ 2 stk) var igjen negativ!! Min erfaring: Du kan ikke stole på Quick Response - testen! Jeg er nå 8 uker på vei! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Motorrypa: Tror du at en vanlig menstruasjon er en spontanabort? Det er i hvert fall direkte feil! Spontanaborter skjer kun med befruktede egg og embryoer/fostre, ikke vanlige egg fra eggløsning som ikke har blitt befruktet.

Gjest motorrypa
Skrevet

det er jo det kjære wiwi.

når egget ikke blir befruktet å man begynner å blør så er det en slags spontanabort.

kanskje ikkei den forstand at man er gravid i noen uker også mister ungen . men likefullt....

Gjest Anonymous
Skrevet

Du tar helt feil, Motorrypa, det er ingen leger som definerer en vanlig menstruasjonsblødning som en abort eller en slags abort.

Jeg synes for øvrig det er skremmende at sånne feilaktige oppfatninger som Motorrypa har kommer på trykk i dette forumet. Det er garantert andre, kanskje særlig yngre, som ikke vet at dette er feil og dermed er denne vranglæren spredd til enda flere. Moderatorene burde fjernet slike usannheter, men jeg skjønner jo at det er en umulighet å kontrollere alt som blir skrevet. I dette tilfellet går det i hvert fall an.

Skrevet
Kvinneguidens diskusjonsforum er tilgjengelig for alle. Deltagerene er selv ansvarlige for innholdet i innlegg de skriver. Kvinneguiden kan ikke garantere riktigheten i enkeltinnlegg, dette er brukerenes eget ansvar. Alle brukere av Kvinneguidens forum må følge reglene under. Innlegg som vi vurderer bryter noen av disse reglene vil bli endret-slettet.

Dette er hentet fra "Hjelp" (faq), og viser at vi moderatorer ikke skal drive og passe på sannhetsgehalten i de innleggene som kommer inn her.

Dessuten har vi nok med å passe jobben vår ellers. :P

Skrevet

Motorrypa:

Du sier spontanabort hver mnd. Jeg skjønner hva du mener, men er ikke enig i akkurat det. Men det hovedinnlegget her sa var at hun tok en test og den var positiv og så negativ tre dager senere - ditt svar har ingenting med det å gjøre. Et ubefruktet egg gir ikke en positiv graviditetstest...

MEN hun kan jo ha hatt en spontanabort.

Til hovedinnlegget: ta kontakt med en lege som kan gi et ordentlig svar...

Skrevet
det er jo det kjære wiwi.

når egget ikke blir befruktet  å man begynner å blør så er det en slags spontanabort.

Kjære, kjære Motorrypa!

Så lenge egget _ikke_ blir befruktet er det ikke abort! Abort er når er befruktet egg blir fjernet fysisk, enten av lege, medikamenter eller at det er kroppen som støter det vekk. Det er fryktelig fryktelig viktig å få begrepene riktig. Tenk på folk med svak mental helse som plutselig får det for seg at de ikke kan bli gravide, for de spontanaborterer hver måned! *iik* Tror det er greit å gå og lese litt mer biologi hvis man tror slikt, altså!

Det som til nøds kan ansees som månedlig spontanabort er de som får mensen som bruker spiral. Der har man ingen garanti for at noe har blitt befruktet, men det er fremdeles å tøye begrepet spontanabort alt for langt!

Maggie!

Gjest Anonymous
Skrevet

Anonym 11.54

Jeg brukte først en RFSU å det kom opp en svak strek,så testet jeg med CB å der kom det opp en svak,men tydelig strek...å den negative testen var også CB som ble tatt 3 dager etter den positive testen.

Så når jeg brukte samme test så er jeg sikkert ikke gravid :(

Huff..håper det er slik med meg også,at jeg er gravid selv om jeg fikk en negativ test etterpå den positive.

Skrevet

Det er jo litt sant da ;) En måte å si det på liksom...

Livmora støter jo ut egg som ikke er befruktet, eller befruktede egg det er noe galt med o.s.v. Bare befruktede egg får bli, så på en måte så er det jo en tidlig spontanabort... :wink:

Men det høres jo ganske grasalt ut da...

AUF

Skrevet

Angående den testen da... sporet litt av dette :wink:

Testene er langt i fra 100 % sikre!!! Så det kan godt hende du er gravid enda :D

RFSU sin test er den sikreste, det er den legene bruker, mens quick respons er desidert den minst sikre. Jeg testet positivt med clearblue, fikk brun utflod, og testet for sikkerhetsskyld igjen, denne gangen med quickrespons,-negativ. Kjøpte RFSU-positiv.

Lykk til!! :) AUF

Skrevet

JAvel motorrypa- jeg syns du bør sette deg litt mer inn i hvordan disse tingen fungerer!!!

Tenk om du sier det til noen uefarne unge jenter som ikke kan noenting om dette. Så går de rundt og tror at de aborterer hver måned... fryktelig spør du meg om noe sånt skulle skje!

Å få mensen er så ABSOLUTT ingen abort!!!!!

Vet du hva abort betyr???? Å avbryte noe som allerede er igang. I dette tilfelle et barn. Du kan bare abortere om du er gravid!!

SÅnn nå vet du det! :lol:

Skrevet

For å få en postiv test må Hcg være tilstede i blodstrømmen i så store mengder at det er målbart. om du har drukket veldig mye vann før testen ble utført vil dette være det samme som å fortynne en løsning. det samme kan være tilfelle om en har fått i seg visse typer diuretika.

det er nok en viss forskjell på hvor lav den laveste konsentrasjonen de forskjellige quick tests klarer å måle er.

Enklere sagt: det er lett å få en falsk negativ men vanskeligere å få en falsk positiv.test på nytt. ( selvfølgelig er jo sjansen for SA også tilstede men da vil likevel hormoenet HCG finnes i blodet og urinen et par dager etterpå)

og NB: for kvinner som bruker spiral kan en vel kanskje si at det finner sted en abort hver måned da det er det at fosteret fester seg til livmora som hindres og ikke selve befruktningen. kan jo være pga. dette visse folk her inne kom i skade for å feilformulere seg litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...