AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #1 Skrevet 6. november 2020 ...ENTRECÔTE er bedre på alle måter. Mer smak, saftigere, mørere, etc. Enig/uenig? Anonymkode: 56be8...e7c 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #2 Skrevet 6. november 2020 Det er jo produkter som skal tilberedes på ulik måte da det er ulik tekstur og fettinnhold. Det blir som å si at indrefilet er mye bedre enn mørbrad, generelt. Ja, om du steker den raskt i panna til medium rare. Men snur du på det og putter mørbraden i en gryte som putrer på ovnen i 3 timer så blir den nydelig mør, mens indrefileten blir skosåle. Anonymkode: fd0de...3bf 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #3 Skrevet 6. november 2020 Mørheten avhenger primært av hvordan kjøttet er hengt (altså graden av delvis forråtning). Entrecote er marmorert med fett, i motsetning til filet. Derfor er det "saftig". Jeg foretrekker selv entrecote som biff, men filet er bra med en god (og fet) saus. Anonymkode: a35ff...bd7
Hoppetaujenta Skrevet 6. november 2020 #4 Skrevet 6. november 2020 Hadde en privat overraskelseskokk banket på min dør og gitt meg en av dem eller begge to m. tilbehør her og nå, så hadde jeg blitt lykkelig for begge deler! Spiser nesten aldri kjøtt til middag, så det hadde smakt, tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #5 Skrevet 6. november 2020 Mer smak ja, mørere: nei, overhodet ikke. Jeg foretrekker helt klart entrecôte, men dessverre er produsenten jeg kjøpte av, og som hadde fagkunnskapen til å få den mør nok, forsvunnet. Faktisk har jeg i skrivende stund et stykke for seig entrecôte i kjøleskapet, og den skal jeg male opp og lage burger av til middag i dag, siden den ellers er umulig å bryte ned for mennesketenner. Hvis noen fra Tjore gardsmat leser dette: Dere er savnet!! Anonymkode: d2f56...d50 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #6 Skrevet 6. november 2020 Det er to forskjellige så de tilberedes også på ulike måter. Anonymkode: bdedd...db1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå