Gå til innhold

Tale vansker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 3 år og 4 mnd. Han er 2 språklig. Språket kom sent,men han snakker nå både norsk og sitt moramål. Han har siden har har begynt å snakke sagt k isteden for s eks se så sier han ke. Barnehagen nevnte dette idag om vi merket det? Noen som vet om det er vanlig? Vil de gå seg til? Virker som om han ikke kan si S. Hørsel er utredet ingenting galt der.

Beskymret mamma.

Anonymkode: c19a7...633

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig å være sent ute med å si s. Min gutt sa «t» for «s» til han var fire. Det gikk over av seg selv. 

Anonymkode: 4bbf1...e88

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig å være sent ute med å si s. Min gutt sa «t» for «s» til han var fire. Det gikk over av seg selv. 

Dvs, ikke i starten av et ord, men når «s» var midt inni et ord. 

Skrevet

Å si K for S er litt uvanlig, siden han drar lyden bak i munnen 🤔 hør med barnehagen om de kan ta det opp med logoped? S kan komme sent, men det er jo ofte en variant av S der - om ikke enn en "slapp" lespe-S

Anonymkode: 905ed...3dc

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å si K for S er litt uvanlig, siden han drar lyden bak i munnen 🤔 hør med barnehagen om de kan ta det opp med logoped? S kan komme sent, men det er jo ofte en variant av S der - om ikke enn en "slapp" lespe-S

Anonymkode: 905ed...3dc

Jeg reagerer også på det. Han klarer liksom ikke å si det. Når jeg sier at han skal si S kommer det en K. Får snakke med barnehagen.

Skrevet

Skrive      vansker?

Anonymkode: e71ec...821

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrive      vansker?

Anonymkode: e71ec...821

Du er rappotert.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...