AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #1 Skrevet 5. november 2020 Er det normalt at huset rister når det blåser? Bor i Oslo, så det blåser jo ikke egentlig veldig kraftig her, men får ikke sove fordi gulvet og senga rister sånn. Og så piper/visler det skikkelig i lufteventilene over vinduene, og kjenner sånne kuldedrag. Bor i en slags loftsetasje i en firemannsbolig, i et gammelt trehus. Begynner egentlig å bli litt engstelig for at hele huset skal rase. Har ikke bodd i trehus før så har aldri før opplevd denne ristinga. Er det normalt og ikke noe å bekymre seg for? Anonymkode: fe187...de4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #2 Skrevet 5. november 2020 Helt normalt. Anonymkode: 485df...c45
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #3 Skrevet 5. november 2020 Helt normalt! Har kjent både hjemme og på jobb at møblene nesten flytter seg innendørs av trykket når det har vært på det verste. Trehus skal vel egentlig ikke være helt rigide uansett Anonymkode: 5eaaa...32c 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #4 Skrevet 5. november 2020 Alle hus gjør det Anonymkode: 09468...3a3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #5 Skrevet 5. november 2020 Helt normalt, har vokst opp i gammelt trehus, og bor nå i blokk. Savner følelsen av å ligge i senga mens huset rister, vinden uler og man kjenner at det trekker litt gjennom veggene 🤩 Anonymkode: 67fdf...15b 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #6 Skrevet 5. november 2020 Det er helt normalt. Jeg bor på det med vær- og vindharde stedet på Vestlandet nær Stadt, og her rister det kraftig hver vinterstorm. Under orkanen Dagmar for en del år siden var vinden her så kraftig at vi mistet både strøm og internett i nærmere en uke, men huset sto like støtt 😁 Anonymkode: c29d4...15f
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #7 Skrevet 5. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er helt normalt. Jeg bor på det med vær- og vindharde stedet på Vestlandet nær Stadt, og her rister det kraftig hver vinterstorm. Under orkanen Dagmar for en del år siden var vinden her så kraftig at vi mistet både strøm og internett i nærmere en uke, men huset sto like støtt 😁 Anonymkode: c29d4...15f mest* Anonymkode: c29d4...15f
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #8 Skrevet 5. november 2020 Bor på bakkeplan og selv her nede på bakken kan det riste godt når det blåser, og det uler i ventiler og vifter og trekker godt i hjørnene. Helt vanlig. Anonymkode: f1967...a5b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #9 Skrevet 5. november 2020 Kjenner igjen det. Noen ganger tror jeg huset skal lette. Anonymkode: 4829b...2cb 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #10 Skrevet 5. november 2020 Helt normalt dette. Og jeg bor på Vestlandet der det blåser mye og ofte. Anonymkode: 375d7...9dc
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #11 Skrevet 5. november 2020 Tusen takk for svar folkens, nå ble jeg beroliga. Da får jeg prøve å roe meg ned og se om jeg klarer å sove. Har aldri før opplevd at senga rister, så det er virkelig en opplevelse. Haha Ble egentlig mest overraska over hvor godt jeg merker vinden her i Oslo, trodde ikke det var sånn her. Trodde det bare var folk på vestlandet og andre steder langs kysten som merka vinden. Men kan tenke meg det er fem ganger verre på vestlandet enn i Oslo. Anonymkode: fe187...de4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #12 Skrevet 6. november 2020 Helt normalt. Vinden kan ta skikkelig tak her også selvom det ikke blåser så kraftig. Huset faller ikke sammen, så det trenger du ikke bekymre deg for Anonymkode: 88ed7...8f5
Peanut Skrevet 6. november 2020 #13 Skrevet 6. november 2020 Tror det er verre høyere opp i høyden. Sov i en etasje i et høyt bygg i Philly i statene en gang og bygningen ristet ikke, men svaiet Det er en litt mer ubehagelig følelse <_<
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå