Gå til innhold

Tips til å gå opp ivekt på en sunn måte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med å gå opp i vekt, kunne tenkt meg noen kg mer på kroppen. Noen som har klart det og vil dele noen tips? 😊

Anonymkode: 79f3d...7be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis oftere, spis mer, fremfor alt mer kaloritett mat.

Anonymkode: dce6c...d13

• Liker 1
Skrevet

Næringsdrikker fra apoteket. Spis mye nøtter, tørket frukt og bruk mye olje i matlagingen. Drikke kalorier, feks melk, juice, smoothie osv. Spise deg stappmett og småspis nøtter mellom måltidene. Å spise seg litt for mett ved hvert måltid vil utvide magesekken din litt, slik at det blir plass til mer. Du kan også spise godteri osv. 

Anonymkode: c548a...15d

• Liker 1
Skrevet

Tren styrke og få i deg 80 gram proteiner hver dag, fordelt på 4 måltider. 

Anonymkode: de8c1...21e

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk opp i vekt av dette, og fikk også kiloene veldig mye bedre fordelt, enn bare ved å legge på meg fett. 

• Liker 2
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Sliter med å gå opp i vekt, kunne tenkt meg noen kg mer på kroppen. Noen som har klart det og vil dele noen tips? 😊

Kutt sukker og fett 

Lite mel og brød

Masse grønnsaker og frukt - ferskvarer framfor bearbeidet mat

Masse vann

Tren minst 30 minutter fem dager i uken

Trappene, aldri heisen

Til sengs seneste 23:00

Anonymkode: e499c...2fe

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kutt sukker og fett 

Lite mel og brød

Masse grønnsaker og frukt - ferskvarer framfor bearbeidet mat

Masse vann

Tren minst 30 minutter fem dager i uken

Trappene, aldri heisen

Til sengs seneste 23:00

Anonymkode: e499c...2fe

Dette er ikke så dumt som det kan se ut ved første øyekast! Det er råd man gir til folk som (sier de) vil ned i vekt, men de ender opp med å legge på seg, isteden. Så ja, lat som du skal ned i vekt, så blir du drittlei og full av trass, og alt du vil er å spise og ligge på sofaen.

Anonymkode: dce6c...d13

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og 80 gram proteiner i løpet av en dag tilsvarer for eksempel? Er litt grønn på dette 🙈 

Ts

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og 80 gram proteiner i løpet av en dag tilsvarer for eksempel? Er litt grønn på dette 🙈 

Ts

https://www.kk.no/helse/hvor-mye-protein-trenger-du-egentlig/68561630

Liste over ting med 10 gram protein i denne artikkelen. Problemet med å spise mye protein, er at det er veldig mettende. Jeg slet med å gå opp i vekt når jeg spiste mye protein. Hadde holdt meg til 1 gram pr kilo kroppsvekt.

Jeg vil anbefale å laste ned My fitness pal, logge alt du spiser. Det er lettere å gå opp i vekt dersom man vet hva man må justere. Hvis du trener mye, legger du også inn trening i appen. Tren mye styrke, reduser kardio (for en periode). 

Spis mye avokado, nøtter, ost. Drikk sjokomelk, helmelk, smoothier. Bruk mye smør og oljer. 

Jeg klarte det, men det tok tid. 

Anonymkode: 70ad0...eb4

Skrevet

Enkleste er å drikke seg til ekstra kalorier. På apoteket har de næringsdrikker med mye kalorier, men de koster jo en del om man skal holde på lenge. Det finnes også pulver å blande ut i melk, juice, te osv som vil gi ekstra kalorier. Å spise ekstra er ikke alltid så lett, for man er ofte tynn fordi man ikke er særlig god på å føle seg overmett. Tenk heller på å supplere alle måltider med f eks et stort glass helmelk. Får du i deg 1,5 - 2 liter helmelk hver dag ekstra, så utgjør det noen kalorier.

Anonymkode: 8ba98...2bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...