AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #1 Skrevet 5. november 2020 Vi begynte å leie her i august. Snakket med huseieren angående internett, og fikk beskjed om at det bare var å kontakte Telenor for å få koblet seg på det som er her (adsl?). Snakket med Telenor som sa at det er lagt fiber i området her, så da er det kun mulig å koble seg til det. Bestilte så fiber da huseieren sa han skulle ta kostnaden med det. Men så startet problemene. Huseieren må grave en grøft til å legge rørene i. Han sa at han skulle få det gjort og vi avtalte med de som skulle koble til. Så et par dager før sa han at han hadde blitt syk og ikke fikk gjort det, så vi måtte avbestille tilkoblingen. Nå to mnd etter er han fremdeles ikke helt frisk (vet ikke helt hva det er), og da jeg snakket med han i dag kunne han ikke love noe angående når det blir. Så da bor vi her uten tv og internett. Har vi noen som helst rettigheter? Det blir jo dyrere for oss da vi både har måttet bestille oss mobilt bredbånd (som kun funker i én etasje om gangen, slik at når sønnen spiller playstation i 2. etg må jeg bruke 4G på mobilen, så jeg har også kjøpt meg abonnement med ubegrenset data. Det samme har mannen min. Savner iblant å bare kunne slå på tven. I tillegg er det flere andre ting som han har sagt han skulle fikse som han enda ikke har fikset. Dette gjelder blant annet å bytte to vinduer i 2. etg., ordne rekkverk på balkongen utenfor soverommet som er uten rekkverk, ordne utelys utenfor inngangen. Anonymkode: 20d61...d12
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #2 Skrevet 5. november 2020 Finn dere et nytt sted å leie! Anonymkode: 0b30f...b14 2
Nuith Skrevet 5. november 2020 #3 Skrevet 5. november 2020 Dere er to voksne og en tenåringsgutt (?), da klarer dere vel å grave en liten grøft selv? 7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #4 Skrevet 5. november 2020 3 minutter siden, Nuith skrev: Dere er to voksne og en tenåringsgutt (?), da klarer dere vel å grave en liten grøft selv? Spurte huseieren om vi kan grave, men da spurte han om vi kan å kjøre gravemaskin. Det skal graves rundt nedover en vei og rundt på baksiden av huset. I tillegg er det masse kabler som ligger, slik at hvis vi graver feil, kan vi kutte internettet til halve øya. Hadde det vært mulig, hadde vi selvsagt kunne gjort det selv. HI Anonymkode: 20d61...d12
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #5 Skrevet 5. november 2020 Funker ikke ice f.eks hos dere da? Da får dere vel ruter og trådløst nett. Anonymkode: 2dcef...4c5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #6 Skrevet 5. november 2020 Hold tilbake husleie så skal du nok se latsabben setter fart på seg!😁 Anonymkode: c0dce...d38 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #7 Skrevet 5. november 2020 Be om prisavslag! Anonymkode: e255c...f98 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #8 Skrevet 5. november 2020 Har ikke de som bodde der før fiber? Anonymkode: 5b9fd...2c8 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #9 Skrevet 5. november 2020 Med RiksTV trenger man ikke internett for å se tv. Anonymkode: 7b9fc...4af 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #10 Skrevet 5. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Med RiksTV trenger man ikke internett for å se tv. Anonymkode: 7b9fc...4af Ikke slle steder har dekning Anonymkode: 3ec26...735
Rosatoast Skrevet 5. november 2020 #11 Skrevet 5. november 2020 Han må ikke grave for å få fiber. Dette er allerede koblet i på øya di skriver du. Det er ikke slik at noen av naboene får fiber og andre ikke, det er lagt til fiber på øya - så dere må bestille fiber boks etc fra Telenor. Trenger ikke grave for dette.. Det er visst huseier som ikke har helt peiling virker det som
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #12 Skrevet 5. november 2020 Jeg har vært i nesten samme situasjon som deg TS. Jeg ga opp og flytta. Anonymkode: 55438...7e4
Ananas. Skrevet 5. november 2020 #13 Skrevet 5. november 2020 3 minutter siden, Rosatoast skrev: Han må ikke grave for å få fiber. Dette er allerede koblet i på øya di skriver du. Det er ikke slik at noen av naboene får fiber og andre ikke, det er lagt til fiber på øya - så dere må bestille fiber boks etc fra Telenor. Trenger ikke grave for dette.. Det er visst huseier som ikke har helt peiling virker det som Man må jo grave fra nærmeste tilkoblingspunkt, hvis ikke det ligger inntil husveggen. At det er fiber et sted, betyr ikke at det er lagt inn til husene, bare at det er tilgjengelig for eiendommene. Her måtte vi grave 250 meter, og det er ganske vanlig. 10
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #14 Skrevet 5. november 2020 4 minutter siden, Rosatoast skrev: Han må ikke grave for å få fiber. Dette er allerede koblet i på øya di skriver du. Det er ikke slik at noen av naboene får fiber og andre ikke, det er lagt til fiber på øya - så dere må bestille fiber boks etc fra Telenor. Trenger ikke grave for dette.. Det er visst huseier som ikke har helt peiling virker det som Fiberen kan være "full". Da må det graves. Jeg ble temmelig overraska sjøl da jeg endte i en slik situasjon. Du må vente på tur om det ikke graves. Om naboen sier opp sitt nett. Jeg bor i en større by. Anonymkode: 55438...7e4
Rosatoast Skrevet 5. november 2020 #15 Skrevet 5. november 2020 1 minutt siden, Ananas. skrev: Man må jo grave fra nærmeste tilkoblingspunkt, hvis ikke det ligger inntil husveggen. At det er fiber et sted, betyr ikke at det er lagt inn til husene, bare at det er tilgjengelig for eiendommene. Her måtte vi grave 250 meter, og det er ganske vanlig. TS skriver at det ligger inntil huset jo
Ananas. Skrevet 5. november 2020 #16 Skrevet 5. november 2020 1 minutt siden, Rosatoast skrev: TS skriver at det ligger inntil huset jo Nei, hun sier «i området her». 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #17 Skrevet 6. november 2020 Herlighet, er jo bare å kjøpe trådløs tilkobling og slutte å sutre. Anonymkode: bd7cb...44f
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #18 Skrevet 6. november 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke de som bodde der før fiber? Anonymkode: 5b9fd...2c8 Nei, de hadde ikke det. De hadde vel adsl de som leide før. Derfor mente jo huseier at jeg skulle få fortsatt med det, men siden det er lagt fiber i området vil ikke Telenor det. Det er som sagt ikke lagt bort til huset, så huseier må grave grøft slik at Telenor får lagt det bor til huset og koblet til. HI Anonymkode: 20d61...d12
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #19 Skrevet 6. november 2020 15 timer siden, Rosatoast skrev: Han må ikke grave for å få fiber. Dette er allerede koblet i på øya di skriver du. Det er ikke slik at noen av naboene får fiber og andre ikke, det er lagt til fiber på øya - så dere må bestille fiber boks etc fra Telenor. Trenger ikke grave for dette.. Det er visst huseier som ikke har helt peiling virker det som Såvisst må man grave. Kablene skal ikke ligge oppå jorda. Pappa bort 15 km unna, og fikk fiber i 2018. Da grav han en grøft opp til huset selv. Vi har bestilt boks osv fra Telenor, så dette har vi nå liggende, men får ikke brukt det før kabler er lagt og koblet til! HI Anonymkode: 20d61...d12
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #20 Skrevet 6. november 2020 Hvordan kan du skrive her om du ikke har internett? Anonymkode: 5b0e8...aba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå