Gå til innhold

Hvilken størrelse på jeans?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid gått med cargobukser, men har nå investert i jeans og får høre av nesten alle de butikkansatte at man skal kjøpe jeans som er veldig stramme siden de uansett vil utvide seg, men altså, skal det være så stramt at det nesten blir ubehagelig? Har du noe tips og kjøper du jeans som du har vansker med å få på deg?

Anonymkode: c3092...bf4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper de så trange at jeg nesten ikke får de igjen, noen ganger også så trange at jeg ikke får de igjen. Uvider seg etter kort bruk

Anonymkode: cdea2...7e1

• Liker 2
Skrevet

Ja. Det er viktig å kjøpe jeans minst et nummer mindre enn du vil de skal se ut. For de utvider seg raskt. Kjøper du en bukse som ser smashing ut i prøverommet, et den for stor etter en halv dags bruk.

Anonymkode: bc826...e7a

• Liker 5
Skrevet

Kjøper alltid den størrelsen jeg vanligvis bruker. De buksene jeg har som utvider seg er ofte billige og av lav kvalitet

Anonymkode: 65e03...469

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper alltid den størrelsen jeg vanligvis bruker. De buksene jeg har som utvider seg er ofte billige og av lav kvalitet

Enig. Mine bukser utvider seg ikke. For mye stretch er ikke jeans i mine øyne. 

• Liker 3
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok - hva koster buksene dine? Jeg har flere jeans til rundt 1000 kroner som utvider seg, feks Levis og Lee - men det er kanskje dårlig kvalitet for deg?

• Liker 2
Skrevet

Det kommer an på hvor mye stretch det er rett og slett.

0-1% stretch - kjøp det paret som sitter stramt, men ikke ubehagelig stramt. Disse utvider seg lite.

Over 1% stretch (typisk rundt 3-5%) - kjøp så du såvidt får igjen knappen. Disse utvider seg mye etter bruk.

Trodde det var noe mange var klar over :) Men nå vet du kanskje, og husker å sjekke stretch på hver bukse før du prøver.

Anonymkode: ee889...fdf

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok - hva koster buksene dine? Jeg har flere jeans til rundt 1000 kroner som utvider seg, feks Levis og Lee - men det er kanskje dårlig kvalitet for deg?

Jeg har endel Levis, men de utvider seg ikke så mye. Værre med jenas fra bikbok, gina trico osv. 

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker Lee. Modeller uten stretch eller minimalt med stretch. De utvider seg ikke. Så lite elastan som mulig 👍🏻

Skrevet
21 hours ago, Nerine_ said:

Jeg har endel Levis, men de utvider seg ikke så mye. Værre med jenas fra bikbok, gina trico osv. 

5 hours ago, miss summers said:

Jeg bruker Lee. Modeller uten stretch eller minimalt med stretch. De utvider seg ikke. Så lite elastan som mulig 👍🏻

Jeg har mange fra Levis og Lee og de utvider seg myyye, spesielt Lee

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lee har jeg ikke, men ingen av mine Levis blir særlig større etter bruk. 

Skrevet
På 6.11.2020 den 8.50, miss summers skrev:

Enig. Mine bukser utvider seg ikke. For mye stretch er ikke jeans i mine øyne. 

Kjøpte jeans med 100% bomull, de passer meg perfekt i dag, men de butikkansatte mente at denim uansett utvider seg og at disse ville utvide seg hvertfall en halv størrelse. Turte ikke å kjøpe de som var for stramme, men kanskje jeg skulle gjort det?

22 timer siden, Nerine_ skrev:

Var innom en levis-butikk og de sa også at jeansene vil utvide seg. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke mine. Nesten ingen elastan. Happy med lee 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte jeans med 100% bomull, de passer meg perfekt i dag, men de butikkansatte mente at denim uansett utvider seg og at disse ville utvide seg hvertfall en halv størrelse. Turte ikke å kjøpe de som var for stramme, men kanskje jeg skulle gjort det?

Var innom en levis-butikk og de sa også at jeansene vil utvide seg. 

Utvide seg ja, men det er store variasjoner i hvor mye.

Skrevet
46 minutter siden, Nerine_ skrev:

Utvide seg ja, men det er store variasjoner i hvor mye.

En bukse som er ment å være trang/skinny vil antakelig utvide seg mer enn en løsere bukse - uansett type stoff.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En bukse som er ment å være trang/skinny vil antakelig utvide seg mer enn en løsere bukse - uansett type stoff.

Har skinnyjeans fra Levis, og den utvider seg vesentlig mindre enn feks Molly fra gina tricot. 

Skrevet
49 minutter siden, Nerine_ skrev:

Har skinnyjeans fra Levis, og den utvider seg vesentlig mindre enn feks Molly fra gina tricot. 

Jeg har aldri kjøpt et plagg på Gina trikot i mitt liv, men har levisbukser som har utvidet seg ganske bra.

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte en 501 fra Levis som har utvidet seg en hel størrelse... følte meg ikke noe fin i den lenger. Hvorfor skjer det :( 

Anonymkode: 1115b...6bd

Skrevet

Jeg kjøper bukser som passer. De utvider seg ikke hvis de ikke er for små. At vi presses på for små bukser er et salgstriks ekspeditørene bruker for å smigre oss. Don't do it!

Anonymkode: 3f723...95e

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

De utvider seg ikke hvis de ikke er for små

Jo det gjør dem...

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...