Gå til innhold

Bilkollektivet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen her som er medlem av bilkollektivet og som vil dele sine erfaringer? Vurderer å kvitte meg med bilen min, da prisene for å kjøre rundt med fossilbil i Oslo bare øker. Trenger allikevel tilgang på bil i blant. 

Anonymkode: a2b56...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er medlem. Kan oppsummere det jeg ser på som fordeler og ulemper gitt mine forutsetninger. 

Fordeler:

Veldig ny bilpark med sikre biler. Godt utvalg elbiler. Veldig praktisk å kunne velge type bil etter hva man trenger. Rimelig korttidsleie, så en tur på Ikea koster mindre enn en taxi. Ingen overraskende regninger i etterkant, alt er inkludert i time- og kilometerpris (med mindre du skader bilen, men de tilbyr ekstra egenandelsforsikring hvis man vil ha det). Bilene er utstyrt med drivstoffkort, så har ingen rene utlegg selv. 

Ulemper:

For meg som ikke bor særlig sentrumsnært må jeg ofte reise et par T-banestopp for å hente og levere bil. Det er stor etterspørsel i ferier og høytider, og spesielt i sommer var det ofte ingenting ledig. Planlegger man litt så får man bil. Jeg har allerede booket en til juleferien. 

Jeg har registrert en bruker hos Vy/green mobility i tillegg for de gangene jeg bare ikke orker å forholde meg til kollektivtransport. Da er det greit å kunne plukke opp en tilfeldig bil, og parkere den rett utenfor huset. 

Jeg har ikke testet ut veihjelp eller det å melde skade ennå, det har jeg heldigvis klart å unngå. De jeg kjenner som har skadet biler fra Bilkollektivet sier at det er uproblematisk, og man betaler bare egenandelen uten noe mer vissvass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spektakulært mye billigere enn å eie sin egen bil. Enkel booking og henting av biler.

Litt dyrt på langtur, men da kan man jo bare leie en vanlig leiebil. Sparer uansett en formue.

Anonymkode: e5505...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ofte Bilkollektivet på langtur, og synes ikke prisforskjellen er vesentlig. Ikke vesentlig nok til at jeg tar meg bryet med å bruke andre tjenester. 

Ellers, ja, spektakulært mye billigere enn å eie bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...