AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #1 Skrevet 5. november 2020 Hei. Er det noen her som er medlem av bilkollektivet og som vil dele sine erfaringer? Vurderer å kvitte meg med bilen min, da prisene for å kjøre rundt med fossilbil i Oslo bare øker. Trenger allikevel tilgang på bil i blant. Anonymkode: a2b56...685
Zzyzx Skrevet 5. november 2020 #2 Skrevet 5. november 2020 Jeg er medlem. Kan oppsummere det jeg ser på som fordeler og ulemper gitt mine forutsetninger. Fordeler: Veldig ny bilpark med sikre biler. Godt utvalg elbiler. Veldig praktisk å kunne velge type bil etter hva man trenger. Rimelig korttidsleie, så en tur på Ikea koster mindre enn en taxi. Ingen overraskende regninger i etterkant, alt er inkludert i time- og kilometerpris (med mindre du skader bilen, men de tilbyr ekstra egenandelsforsikring hvis man vil ha det). Bilene er utstyrt med drivstoffkort, så har ingen rene utlegg selv. Ulemper: For meg som ikke bor særlig sentrumsnært må jeg ofte reise et par T-banestopp for å hente og levere bil. Det er stor etterspørsel i ferier og høytider, og spesielt i sommer var det ofte ingenting ledig. Planlegger man litt så får man bil. Jeg har allerede booket en til juleferien. Jeg har registrert en bruker hos Vy/green mobility i tillegg for de gangene jeg bare ikke orker å forholde meg til kollektivtransport. Da er det greit å kunne plukke opp en tilfeldig bil, og parkere den rett utenfor huset. Jeg har ikke testet ut veihjelp eller det å melde skade ennå, det har jeg heldigvis klart å unngå. De jeg kjenner som har skadet biler fra Bilkollektivet sier at det er uproblematisk, og man betaler bare egenandelen uten noe mer vissvass.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #3 Skrevet 5. november 2020 Spektakulært mye billigere enn å eie sin egen bil. Enkel booking og henting av biler. Litt dyrt på langtur, men da kan man jo bare leie en vanlig leiebil. Sparer uansett en formue. Anonymkode: e5505...871
Zzyzx Skrevet 6. november 2020 #4 Skrevet 6. november 2020 Jeg bruker ofte Bilkollektivet på langtur, og synes ikke prisforskjellen er vesentlig. Ikke vesentlig nok til at jeg tar meg bryet med å bruke andre tjenester. Ellers, ja, spektakulært mye billigere enn å eie bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå