Gå til innhold

Flere som er som dette, kosthold og trening.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet så godt hvordan  jeg går ned i vekt. Elsker også å trene. Vet hva jeg burde spise.

Allikevel så klarer jeg ikke spise konsekvent sunt når jeg ikke får trent fast.

Nå har jeg hatt treningsforbud pga. en skade, vet ikke når jeg kan starte opp igjen heller. Forhåpentligvis innen en mnd. Men har på dette halve året lagt på meg 2- 3 kilo igjen, å hater det. Hadde jo nettopp kommet ned til ønsket vekt 🤦‍♀️

Flere som vet, men som ikke klarer gjennomføre allikevel?

Anonymkode: 04a46...4ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis 2-3 kg er så viktig for deg, har du en spiseforstyrrelse. Du kan variere så mye som opptil 5 kg bare på èn dag avhengig av hva du spiser, drikker og eliminasjon i løpet av dagen

Anonymkode: a2008...c64

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal du konsekvent spise sunt? Det er ikke farlig å få i seg usunne ting innimellom. 2-3kg på et halvt år er jo ingenting, det kan du gå ned igjen på en måned om du vil. Slapp av, og plei deg selv nå når du er skadet. Herregud, kropp er da ikke alt, ikke vær så overfladisk.

Anonymkode: 65a2e...391

• Liker 3
Skrevet

2-3 kg er ikke mye, men det er jo på denne måten folk som har gått ned i vekt sakte, men sikkert, sklir tilbake til gamle vaner. Jeg skjønner deg TS. Du trenger ikke være så bekymret enda, men det er jo lurt å ha ekstra fokus på kostholdet når du ikke kan trene.

Kan du gå tur? Frisk luft og bevegelse hjelper mye synes jeg.

Anonymkode: a3edd...939

• Liker 3
Skrevet

Takk for svarene!

Nei det er ikke mye, sånn i det store og hele. Men når man vet at å havne i gammelt spor kan være relativt lett for noen, så er disse kiloene mye. 

Nei det er nettopp det. Jeg elsker å gå turer, å være i aktivitet. Gå tur gir jo sjelefred. Men jeg får ikke lov til det heller nå. Avlaste så mye som mulig foruten om jobb. Så går vel 8000- 10 000 skritt der om dagen, men det er jo ikke nok.

Skrevet

Jeg har ikke ja- eller neimat, så spiser ikke konsekvent sunt. Jeg forholder meg til kalorier inn, og kalorier ut. Spiser godteri om jeg vil det, men bare logger kaloriene. Spiser knekkebrød, brødskiver, middag, ja, hva enn jeg vil, men aldri mer enn hva jeg forbrenner. Det er lettere enn å nekte seg selv alt "usunt", syns nå jeg.

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svarene!

Nei det er ikke mye, sånn i det store og hele. Men når man vet at å havne i gammelt spor kan være relativt lett for noen, så er disse kiloene mye. 

Nei det er nettopp det. Jeg elsker å gå turer, å være i aktivitet. Gå tur gir jo sjelefred. Men jeg får ikke lov til det heller nå. Avlaste så mye som mulig foruten om jobb. Så går vel 8000- 10 000 skritt der om dagen, men det er jo ikke nok.

Føler med deg. Jeg ville i hvert fall prøvd å holde bevisstheten oppe gjennom denne perioden. Kanskje registrere det du spiser igjen hvis du gjorde det da du gikk ned? 

Og 8000 til 10000 skritt per dag er ikke dårlig. Det er det som er anbefalt og mange begeger seg ikke så mye. 👍

Anonymkode: a3edd...939

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...