Gå til innhold

Hater stemor til barnet mitt intenst!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan bare ikke noe for det. Vet det handler om mye annet enn henne som person, men jeg føler meg så lite vellykket i forhold til henne. Nå har hun eksen min og barnet mitt er der annenhver uke. Eksen bor i et fint hus med henne, og de har gode jobber begge to. De har også fått to felles barn, og kjærligheten blomstrer. De skal gifte seg! Jeg har elendig økonomi og leier fremdeles leilighet i en alder av 35. Er også evig singel, føler ikke jeg får til kjærestelivet. Er i en skikkelig dritt dårlig periode nå, og alt hatet mitt er rettet mot stemoren til sønnen min. Hun fremstår så vellykket og perfekt. Falsk som f! Det handler nok også mye om fasade ovenfor meg.. 

Noen som har opplevd dette?? Hvordan bytte tankemønster?? Hater dette.

Anonymkode: 4cb57...e52

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke la henne (og eksen) være fokuset ditt. Du skal leve ditt liv. Hva kan du bruke dine 'barnefrie' dager til som gleder deg?

Anonymkode: a6c84...0f3

• Liker 14
Skrevet

Du hater noen andre fordi du opplever deg selv mislykket? Voksent. 

Anonymkode: b6587...d43

• Liker 26
Skrevet

Det kan nok være lurt å be fastlegen din henvise deg til psykolog. Av og til trenger man hjelp til å få sortert tanker og følelser. 

Anonymkode: b7ac0...46d

• Liker 17
Skrevet

Hjelpes, stemora til ungen din kan ikke noe for at du sliter. 

Skrevet

Innerst inne er det nok deg selv du hater. 

Anonymkode: 9e986...056

• Liker 21
Skrevet

Tenker at det er en grunn til at mannen ikke er sammen med deg mer, men ville finne noen med en positiv innstilling og mål i livet. 

Anonymkode: d9ea3...e68

• Liker 4
Skrevet

Se Linn skåber sin serie om temaet 🙈

Anonymkode: 79ac6...072

• Liker 5
Skrevet

Men hun har jo ingenting med deg og ditt liv å gjøre, så det blir jo helt feil å skulle hate henne. Du er sjalu, det er jo ganske normalt, men du får heller fokusere på å bedre det i ditt liv som du ikke er fornøyd med. Det er jo et steg på veien å innse at du ikke vil føle som du gjør.

Anonymkode: 89f8b...0cf

• Liker 12
Skrevet

Tror tittelen heller burde vært:

Hater livet mitt og mine livsvalg intenst!

• Liker 11
Skrevet

Hvorfor tenker du at hun er falsk?

Anonymkode: a83f6...8b9

• Liker 7
Skrevet

Får inderlig håpe du ikke lar denne holdningen gå ut over barnet ditt.

• Liker 2
Skrevet

Bruk tiden når barnet er hjå dei til å jobbe mer eller ta en ekstra jobb. Mer penger og du kan kanskje kjøpe bolig.  Tenk på at du har fordeler med å vere alene og. Slipper irritere deg over ting ved denne mannen. Alt er sikkert ikj glamorøst der heller🤩👍Tenk positivt og lev billigt så du kan kjøpe deg bolig om en stund

• Liker 4
Skrevet

Det høres ut som om du burde få en psykolog til å hjelpe deg inn på noen andre spor slik at du slipper å bruke så mye energi på dette tullet! Du er 35år, oppfør deg som det også!

Anonymkode: 1bf49...a40

• Liker 7
Skrevet

Hva med å heller fokusere på barnet ditt enn deg selv. Vær glad for at barnet ditt har en far og en stemor som er glad i hverandre, har god jobb, fint hus og god økonomi. Det hjelper deg på ingen måte å være misunnelig, du må rette opp i din egen elendighet. 

Det er ikke særlig attraktivt å ha den holdningen når du er 35 år, da må du få hjelp. 

Anonymkode: 8b7b2...231

• Liker 4
Skrevet

Du er sjalu, har mindreverdskompleks og har det vondt.. 

de mestrer livene sine med flotte jobber og flott hus, mens du sitter i en sliten leilighet med dårlig råd. 
sjalusi er også en følelse. 

Anonymkode: e4b1f...dbc

Skrevet

Er dette 

stemoren du snakker om? 

• Liker 2
Skrevet

Hva får deg til å si at hun er falsk som f..? 
Du høres bitter og sjalu ut. Som andre sier, så bunner det nok garantert i at du er misfornøyd med egne valg og eget liv, og at det får frem en dyp sjalusi for stemoren til barnet som hånderer livet på en mer positiv måte? Hvis du klarer å se problemet for hva det er, cil det bli enklere å ta tak i. 

Anonymkode: ff3b9...c97

Skrevet

Hei, virker ut som du har kjørt deg fast i et låst tankesett. Jo mer du tenker på dem, jo mer gir du det næring. Og mer vil det plage deg, for det du gir næring til vil vokse. Du gir næring til hat, og hat vil da vokse. Gir du næring til godhet og tilgivelse, så vil godhet vokse (jeg er ikke kristen eller troende).

MEN jeg har vært der selv. Jeg må jobbe hardt med meg selv. Selvfølelsen er en ferskvare og må trenes og holdes i god form hver dag. 
Det at du da kanskje sammenligner deg med henne gjør din  verden kanskje mer grå, trist og håpløs.

Flytt fokuset over på noe annet. Det er veldig vanskelig i begynnelse, men etterhvert går det bedre. Og du vil etterhvert begynne å føle deg bedre.

Når du kommer på topp igjen så vil det ikke plage deg i det hele tatt når du tenker på eksen og hun nye (eller om du treffer på dem). 

For å si noe som virker banalt. Men jeg har i de siste 5 årene hatt to kjipe opplevelser der det har endt i stor krangel. Ente nesten at jeg vurderte anmeldelse.  Vedkommende hatet meg fordi jeg konfronterte vedkommende, og vi ville overhode ikke sitte i samme rom i periode. Det var store feider på gang der og da.

Så kom jeg over noen øvelser. Shit la gå tenkte jeg. Jeg hadde da plaget meg selv over et år om hva som hadde skjedd. Også den andre  hendelse med den andre personen hadde jeg heller ikke klart å slippe taket på. 

Jeg begynte  å visualisere at vi var venner igjen. At vi snakket hyggelig til hverandre, inviterte hverandre i selskap/fest igjen. Hadde det lystbetont og hyggelig, og hentet frem den gode følelse i meg som gjør når vi treffer venner, kjæreste, familie som gjør oss glade

Det skjedde ikke noe der og da, men etterhvert så endret det seg. Faktisk med begge to. Nå kan vi sitte i samme rom igjen. Vi er hyggelige mot hverandre igjen, og vi har klart å legge fortiden noenlunde bak oss. Og det plager meg ikke lengre å møte på dem, eller hva dem gjør eller tar seg til. 
Jeg brukte mye tid på å sende vedkommende gode tanker, ønsket han/henne alt vel. 

Sorry skrivefeil, har migrene og ser litt uklart. Men håper poenget mitt kom litt frem

Anonymkode: df7d9...f85

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan bare ikke noe for det. Vet det handler om mye annet enn henne som person, men jeg føler meg så lite vellykket i forhold til henne. Nå har hun eksen min og barnet mitt er der annenhver uke. Eksen bor i et fint hus med henne, og de har gode jobber begge to. De har også fått to felles barn, og kjærligheten blomstrer. De skal gifte seg! Jeg har elendig økonomi og leier fremdeles leilighet i en alder av 35. Er også evig singel, føler ikke jeg får til kjærestelivet. Er i en skikkelig dritt dårlig periode nå, og alt hatet mitt er rettet mot stemoren til sønnen min. Hun fremstår så vellykket og perfekt. Falsk som f! Det handler nok også mye om fasade ovenfor meg.. 

Noen som har opplevd dette?? Hvordan bytte tankemønster?? Hater dette.

Anonymkode: 4cb57...e52

Er hun god med sønnen din, det er det eneste viktige her.  ❤️

Anonymkode: e126c...5ef

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...