Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag er jeg 3 dpo, og jeg er så vanvittig spent på om det gikk denne gangen. Har hvertfall gjort det vi kan, så nå er det bare håpe ❤

Er det flere av oss som er rett over EL? Og hva gjør dere i ventetiden? Når bruker dere å teste?

Anonymkode: 95cf9...5c5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har EL i morgen. så er ikke i dpo land enda 😊 Jeg har sjekket vet 8-9 dpo tidligere og fått positivt da - dog veldig svake streker. 

Ventetiden er laaaang ig utholdelig. Jeg er permittert for tiden så sitter mest bare hjemme. savner venner og familie, og noen å snakke med som er i samme situasjon.  ❤️ 

Masse lykke til 🤞🏼

• Liker 1
Skrevet

Ja.. er 8 dpo... kan såvidt skimte strek på test idag😇

Anonymkode: 6e737...0e1

• Liker 4
Skrevet

Jeg har sannsynligvis EL i dag. Det er ganske ulidelig og vente... men jeg syns egentlig tiden frem mot EL er verre, så nå skal det bare nytes fremover. Deilig å legge "jobben" bak seg og vite at man har gjort det man kan. Men kommer til å begynne å kjenne på spenningen rundt 7 dpo... absolutt. Jeg pleier å starte å teste fra 9 dpo ettersom jeg ofte har kunnet skimte strek ved graviditet da.

• Liker 3
Skrevet

Så spennende 😊 bruker dere å spise sunnere i denne perioden? Vi har flyttet, så jeg er redd litt lettvint junkfood noen av dagene har ødelagt.. 🙈 ellers ble jeg ekstremt søtsugen dagene rundt EL, så har gått å småspist på så mangt...

ts

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

bruker dere å spise sunnere i denne perioden?

Næ, kan ikke påstå det. Har normalt kosthold, men er glad i både junkfood, godteri o.l i helgene. Er overvektig ja, men tror ikke det hindrer meg i å bli gravid. Har tre barn :)

• Liker 1
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så spennende 😊 bruker dere å spise sunnere i denne perioden? Vi har flyttet, så jeg er redd litt lettvint junkfood noen av dagene har ødelagt.. 🙈 ellers ble jeg ekstremt søtsugen dagene rundt EL, så har gått å småspist på så mangt...

ts

Spiser normalt, spiser det jeg har lyst på 😊 prøver å ikke spise så mye godis, brus og sukker. men det er ikke pga at jeg prøver å bli gravid men generelt liksom 

• Liker 2
Skrevet

Det er helt forferdelig å vente på positiv test. Hadde man vist at det skulle ta f.eks 6 måneder hadde man ikke stresset så mye. Hos meg er det mange i vennegjengen som prøver på 1 eller 2 barn nå så det hadde passet så sykt bra å bli gravid. 9 dpo i morgen og gruer meg til å teste...

• Liker 2
Skrevet
52 minutter siden, Dame1989 said:

Det er helt forferdelig å vente på positiv test. Hadde man vist at det skulle ta f.eks 6 måneder hadde man ikke stresset så mye. Hos meg er det mange i vennegjengen som prøver på 1 eller 2 barn nå så det hadde passet så sykt bra å bli gravid. 9 dpo i morgen og gruer meg til å teste...

Masse lykke til🍀🍀🍀🍀🍀

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 7 DPO i dag og er så spent! Jeg koser meg med ventingen denne gangen, da jeg ikke føler noen hast på samme måte som jeg følte med min førstefødte. Vi begynte prøvingen så smått for noen måneder siden, men det er først denne syklusen at vi har kartlagt eggløsning og timet aksjene deretter. Jeg er testoman da, nettopp fordi jeg synes det er så spennende å se om det kommer strek. Tok en i dagmorges, men den var (naturligvis) negativ. Har ingen symptomer kroppslig sett, men plutselig i dag har jeg nesten ikke klart å drikke kaffe og har heller drukket 2 glass vann (drikker aldri vann utenom til lunsj på jobb, så dette var nytt). Finurlig start på dagen, men det er nok bare hodet som spiller meg et puss. 

Oppdater oss gjerne om du får noen mulige symptomer eller når du tester. Jeg tenker å teste igjen i helgen, bare fordi jeg vet jeg aldri hadde klart å la være, og billigstrimlene koster ikke så mye at det gjør noe. 

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, Amatariel skrev:

Jeg har sannsynligvis EL i dag. Det er ganske ulidelig og vente... men jeg syns egentlig tiden frem mot EL er verre, så nå skal det bare nytes fremover. Deilig å legge "jobben" bak seg og vite at man har gjort det man kan. Men kommer til å begynne å kjenne på spenningen rundt 7 dpo... absolutt. Jeg pleier å starte å teste fra 9 dpo ettersom jeg ofte har kunnet skimte strek ved graviditet da.

Helt enig med deg, tiden mot EL er mye verre, da skal man liksom prestere :)

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, lille-sjøstjerne skrev:

Helt enig med deg, tiden mot EL er mye verre, da skal man liksom prestere :)

Ja og så vet man "ingenting". Jeg får enten EL på CD17, 29 eller noe i mellom 🙄 Nå i dpo-land vet jeg iallefall hvor jeg er.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal være 5 dpo idag, og jeg kjenner meg kjempetung, og veldig "kompakt" overalt. Har vært forferdelig tørst både igår og idag, og har hatt en veldig merkelig mage, og vært fryktelig slapp. Akkurat som om jeg har blitt forgiftet av et slag. Er mest sannsynlig hodet mitt som spiller meg et puss, men forrige graviditet som endte i SA begynte sånn.

Og puppene er blitt veldig ømme igjen, noe som ikke skjer bortsett fra dagen før mensen, så jeg fant frem amme-bh. Puppene er hvertfall fornøyde nå 😄

Ts

• Liker 2
Skrevet

Alt av symptoner har forsunnet...

Anonymkode: bab0b...7c8

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alt av symptoner har forsunnet...

Anonymkode: bab0b...7c8

Uff ❤ men man trenger ikke kjenner symptomer før det har gått en god stund. Er også mange som ikke opplever symptomer før de er flere mnd på vei 😊

• Liker 1
Skrevet

Jeg har egentlig gjerne kjent mer symptomer de syklusene jeg ikke har vært gravid enn de gangene jeg faktisk var det 🤪 likevel klarer jeg å tenke at jeg er nok ikke gravid, for jeg kjenner ingen ting. Tålmodighet er en dyd. Jeg testet for øvrig negativt i dag, 9 dpo. Mener jeg fikk positiv test på dette tidspunktet sist, men trenger jo ikke bety noe. 

Spennende med ts som kjenner på symptomer like som sist gang. Krysser fingrene 😊

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, lille-sjøstjerne skrev:

Jeg har egentlig gjerne kjent mer symptomer de syklusene jeg ikke har vært gravid enn de gangene jeg faktisk var det 🤪 likevel klarer jeg å tenke at jeg er nok ikke gravid, for jeg kjenner ingen ting. Tålmodighet er en dyd. Jeg testet for øvrig negativt i dag, 9 dpo. Mener jeg fikk positiv test på dette tidspunktet sist, men trenger jo ikke bety noe. 

Spennende med ts som kjenner på symptomer like som sist gang. Krysser fingrene 😊

Ja, jeg er så spent at jeg holder på å sprekke 😄 og prøver det jeg kan og ikke ha forhåpninger.. 

Men det hjelper ikke på når jeg har hatt ekstremt vondt i magen idag, føler meg uggen, og i tillegg har puppene "svellet" ut 🤔 prøver å si minst mulig til samboer, men han er jo ikke blind, han ser pupoene han også 🤭 

Neida, 9 dpo kan være for tidlig å teste. Jeg skal ikke teste før 10 dpo tenkte jeg. Krysser fingrene for deg også ❤

Ts

• Liker 2
Skrevet

Jeg begynte å teste tidlig denne gangen (har ett barn fra før). Husker ikke sikkert når jeg kunne skimte streken først den måneden vi ble gravide, men tror det var på dag 8. Ved 10 dpo var streken veldig tydelig - se bilde. (Tidligtest-strimmel fra Babyplan.) På den første kunne ikke samboeren se noe, men jeg var helt sikker.

Håper det funker for dere alle - enten denne måneden eller en av de neste. ❤️ Husk at stress fungerer som et prevensjonsmiddel (ikke et godt et, men det reduserer sjansen for å bli gravid), så prøv å ta livet og prøvingen med ro. Jeg vet det er MYE lettere sagt enn gjort, men da jeg var til inseminasjon for nummer 1, så gjorde jeg alt jeg kunne for å roe ned hodet. Hadde lest noe forskningslitteratur om dette på forhånd, og tenkte at det i hvert fall ikke skader å være rolig. Leste favorittboka mi, hadde supergod tid, kjøpte croissant med sjokolade, la vekk mobilen og satt på venterommet med ullsokker, under et pledd med føttene krøllet opp i sofaen osv. Alt som funker for meg. Og lillejenta satt som et skudd. Hun er ett år gammel nå.

5C9CF063-D8F5-45F5-B1A0-F12F7C0FB884.jpeg

• Liker 1
Skrevet

10 dpo i dag og fikk en ultrasvak strek på babyplan sin strimle. Ingen tvil om at den er der. I går kveld tenkte jeg tanken at jeg har aldri følt meg mindre gravid enn det her så det gikk nok ikke denne syklusen, akkurat slik jeg har hørt mange andre har opplevd det. Nå gjenstår det å se om den sitter.

Lykke til til resten her også!

• Liker 2
Skrevet
4 hours ago, lille-sjøstjerne said:

10 dpo i dag og fikk en ultrasvak strek på babyplan sin strimle. Ingen tvil om at den er der. I går kveld tenkte jeg tanken at jeg har aldri følt meg mindre gravid enn det her så det gikk nok ikke denne syklusen, akkurat slik jeg har hørt mange andre har opplevd det. Nå gjenstår det å se om den sitter.

Lykke til til resten her også!

Gratulerer ❤️❤️🍀🍀🍀🍀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...