Lillesøster Skrevet 1. august 2005 #1 Skrevet 1. august 2005 (endret) http://www.lofot1.com/livet_i_hagen/rips.htm Er den god? Skal ha bursdagselskap her på onsdag og tenkte jeg skulle lage en kake med hagens bær. Lurer bare på hvordan den smaker? Endret 3. august 2005 av Lillesøster
Gjest Gjesta Skrevet 1. august 2005 #2 Skrevet 1. august 2005 Har aldri sett noe sånt, men jeg blir litt skeptisk.... Men ikke hør på meg jeg er en pyse............ *flau*
Arkana Skrevet 1. august 2005 #3 Skrevet 1. august 2005 Jeg har nok ikke smakt denne kaken. Men den hørtes veldig god ut, så den er skrevet ned og skal prøves en eller annen gang i nærmeste framtid.
Brunhilde Skrevet 1. august 2005 #4 Skrevet 1. august 2005 Jeg baker nesten samme kake med bringebærsyltetøy i stedet for rips og kokosmasse i marengsen og den er utrolig god! Da er sikkert denne det også!
Gjest gjesten Skrevet 1. august 2005 #5 Skrevet 1. august 2005 http://www.lofot1.com/livet_i_hagen/rips.htm Er den god? Skal ha bursdagselskap her på onsdag og tenkte jeg skulle lage en kake med hagens bær. Lurer bare på hvordan den smaker? ← Tre ganger har jeg laget det og det er ikke lenge til neste gang. Jeg skrev litt om den for noen uker siden i et innlegg. Her er linken til innlegget og noen tips: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...dpost&p=2218914 Kake blir litt bløt pga ripsen dersom den står til neste dag. Men den er like god da synes jeg.
Lillesøster Skrevet 1. august 2005 Forfatter #6 Skrevet 1. august 2005 Takk for svar. Da lager jeg den. :rosasmil:
summer25 Skrevet 2. august 2005 #7 Skrevet 2. august 2005 Så iallefall veldig god og frisk ut! Men det som står der om at risps kan brukes til annet enn f.eks trollkrem... hm... man bruker da vel ikke risps i trollkrem
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2005 #8 Skrevet 2. august 2005 Ja, det er skivebom. I trollkrem skal det være tyttebær og ingenting annet. Ahh, det er ikke så lenge til trollkremsesongen nå (jeg fryser ned så den varer jo en god stund da).
Lillesøster Skrevet 3. august 2005 Forfatter #9 Skrevet 3. august 2005 Noen som vet hvor lenge den skal steikes i ovenen hvis man bruker en standard langpanne?
Gjest Emera Skrevet 3. august 2005 #10 Skrevet 3. august 2005 Men det som står der om at risps kan brukes til annet enn f.eks trollkrem... hm... man bruker da vel ikke risps i trollkrem Ja, det er skivebom. I trollkrem skal det være tyttebær og ingenting annet. Ahh, det er ikke så lenge til trollkremsesongen nå (jeg fryser ned så den varer jo en god stund da). ← Trollkrem av rips er den eneste trollkremen jeg får i meg. Jeg fordrar nemlig ikke tyttebær! Så det går an, ja.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2005 #11 Skrevet 3. august 2005 Trollkrem av rips er den eneste trollkremen jeg får i meg. Jeg fordrar nemlig ikke tyttebær! Så det går an, ja. ← Javel, jeg trekker tilbake mitt noe bombastiske svar Bytter du bare ut tyttebær med rips? Da må du vel vispe eggehviten før du blander i ripsen, ellers blir det vel bare en ripsgrøt ut av det hele?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå