AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #1 Skrevet 5. november 2020 En god venninne av meg har invitert til bursdag. Hun har bestilles bord til 8 personer på en restaurant i Drammen. Dette er nå en av byene i Norge med høyest smittetall. Det har nå også kommer anbefalinger om å unngå all unødvendig sosial omgang. Hadde det vært meg, hadde jeg avlyst, men dette er ikke opp til meg. Det som derimot er opp til meg, er om jeg skal delta eller ikke. På en ene siden føles det mest riktig å bli hjemme, med tanke på hvordan smittesitussjonen er nå. Det føles ikke helt etisk riktig for meg å dra ut med så mange personer. På en annen side, er alternativet å sitte alene hjemme lørdag kveld, mens flere av mine beste venninner er ute og spiser. Jeg vet allerede at jeg vil føle meg veldig utenfor og alene, og at dette vil være tung for meg når kvelden kommer. Hva hadde du gjort i denne situasjonen? Anonymkode: 75faa...a3b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #2 Skrevet 5. november 2020 Jeg blir så oppgitt av slike tråder. Hvorfor har nordmenn så fryktelig tungt for å forstå hva det betyr å holde seg hjemme? Hvorfor er det så vanskelig å følge anbefalinger, og gjøre sitt så vi kanskje kan bli ferdig med den driten her? Hva er det som gjør det så vanskelig å forstå? Anonymkode: b9d1b...97f 31
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #3 Skrevet 5. november 2020 I følge regjeringen er dette helt greit. Anonymkode: 77598...671 15
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #4 Skrevet 5. november 2020 Støtter deg i å ikke dra! Blir så glad for slike som deg. Hold deg hjemme! Det blir tid nok til restaurantbesøk når alt dette er over. Vi må bidra nå! Anonymkode: 1cf70...cb8 10
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #5 Skrevet 5. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg blir så oppgitt av slike tråder. Hvorfor har nordmenn så fryktelig tungt for å forstå hva det betyr å holde seg hjemme? Hvorfor er det så vanskelig å følge anbefalinger, og gjøre sitt så vi kanskje kan bli ferdig med den driten her? Hva er det som gjør det så vanskelig å forstå? Anonymkode: b9d1b...97f Hvorfor kommer de med råd om hva man skal gjøre på bar, i resturanter, på forestillinger hvis de mener man skal være kun hjemme? De gir tvetydige råd. Og i mitt hode blir det at de vil vi skal spytte inn penger der vi kan. Anonymkode: 77598...671 24
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #6 Skrevet 5. november 2020 Ut å spis og støtt restauranter. Anonymkode: 4ca4b...e0e 28
tonebelinda Skrevet 5. november 2020 #7 Skrevet 5. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I følge regjeringen er dette helt greit. Anonymkode: 77598...671 I følge rådene skal man ha færrest mulig nærkontakter. Og man skal holde seg mest mulig hjemme. Jeg hadde takket nei til en slik invitasjon i disse dager 14
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #8 Skrevet 5. november 2020 Akkurat nå, tonebelinda skrev: I følge rådene skal man ha færrest mulig nærkontakter. Og man skal holde seg mest mulig hjemme. Jeg hadde takket nei til en slik invitasjon i disse dager Ja, og det vil man gjøre ved å være hjemme 6 av 7 dager og kun omgåes 8 mennesker på fritiden den uken. helt i henhold til rådene. Blir jo flere bord da, siden det skal være 1 meter mellom hver person og hvert bord, men det er restauranten som skal forholde seg til. Her tørr ikke regjeringen stenge barer og restauranter og gi de kompensasjon, så vi må faktisk påse andre enn oss elv har et levebrød og kan gi barna sine mat. Anonymkode: 77598...671 8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #9 Skrevet 5. november 2020 Jeg skulle selv ut med noen venner denne uken, men avlyste fordi smitten bare øker i byen jeg er i. Er ikke redd for å bli smittet, men er redd for å bli satt i karantene for da ryker resten av praksisen min. Anonymkode: 0ecab...008 7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #10 Skrevet 5. november 2020 Jeg skal i bryllup med 50 stykk totalt neste helg.....var sikker på at myndighetene skulle redusere til 20-30 men de har ikke det. Anonymkode: 9722f...e14
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #11 Skrevet 5. november 2020 Rådene er maks 5 hjemme, så hvorfor skal man kunne møtes 8 ute? Jeg hadde holdt meg langt unna. Kjenner dessuten noen som ble smittet på denne måten, og de var bare 4. I en kommune nesten uten smitte! Anonymkode: 19f80...75e 10
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #12 Skrevet 5. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal i bryllup med 50 stykk totalt neste helg.....var sikker på at myndighetene skulle redusere til 20-30 men de har ikke det. Anonymkode: 9722f...e14 Det har de jo. Gikk ned til 20 Anonymkode: 77598...671 23
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #13 Skrevet 5. november 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: I følge regjeringen er dette helt greit. Anonymkode: 77598...671 Enig. Dra ut å kos deg 🥳 Anonymkode: fdaed...0bb 5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #14 Skrevet 5. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har de jo. Gikk ned til 20 Anonymkode: 77598...671 Er fremdeles 50 på innendørs arrangementer https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JJJgAP/erna-solberg-ber-nordmenn-holde-seg-hjemme Anonymkode: 9722f...e14
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #15 Skrevet 5. november 2020 Man kan ikke ha besøk av mer enn 5 men må omgås hundrevis på jobb. Anonymkode: 9722f...e14 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #16 Skrevet 5. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er fremdeles 50 på innendørs arrangementer https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JJJgAP/erna-solberg-ber-nordmenn-holde-seg-hjemme Anonymkode: 9722f...e14 Ser jo du sier nå til helgen, nye regler gjelder fra 9 november. Så nre på Regler som gjelder fra midnatt, natt til mandag 9. november: Private sammenkomster utenfor eget hjem kan gjennomføres med maksimalt 20 personer til stede. Eksempler på private sammenkomster er f.eks. bursdager, seremonier, firmafester og julebord. Anonymkode: 77598...671 11
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #17 Skrevet 5. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er fremdeles 50 på innendørs arrangementer https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JJJgAP/erna-solberg-ber-nordmenn-holde-seg-hjemme Anonymkode: 9722f...e14 Gir meg når jeg leste lengre ned. De kan ha 50 så lenge alle regler blir fulgt. Jaja, la oss fortsette å smitte folk igjennom bryllup. Når det enkle hadde vært å nekte bryllupsfester de neste 4 ukene. Anonymkode: 77598...671 7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #18 Skrevet 5. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan ikke ha besøk av mer enn 5 men må omgås hundrevis på jobb. Anonymkode: 9722f...e14 Besøk gjelder kun spesielle sammenkomster som fks 50 års dag og lignende. Anonymkode: d64a6...c24
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #19 Skrevet 5. november 2020 https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/koronavirus/arrangementer-gruppestorrelse-og-avstand Her står alt. Husk også å les det som er rødt. Så fjerne en av de tingene som har gitt økt smitte (bryllupsfester) er ikke så viktig. Nei vi lar dette gå ut over alle som sliter. Anonymkode: 77598...671 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #20 Skrevet 5. november 2020 1 time siden, tonebelinda skrev: I følge rådene skal man ha færrest mulig nærkontakter. Og man skal holde seg mest mulig hjemme. Jeg hadde takket nei til en slik invitasjon i disse dager Man er ikke nærkontakt hvis man ikke er innenfor en meter. Hvis restauranten overholder reglene, vil ikke en venn du er på restaurant med bli en nærkontakt. Anonymkode: a810d...cca 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå