Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer man til helvete om man har sex før ekteskapet? Er man der til evig tid om man først blir sendt til helvete? Kan man f.eks bli benådet etter 10.000 år? 

Anonymkode: c4323...5af

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. For å si det slik, reglene i bibelen ble skrevet av en elite som ville ha ett sett med regler for slavene og hadde et eget sett med regler for seg selv (de både drepte, voldtok og bedrev faenskap i hytt og pine uten frykt for helvete selv)

Anonymkode: f3800...985

• Liker 2
Skrevet

Nå mener jo heller ikke den Norske kirke dette lengre. 

Anonymkode: 289a2...0d1

Skrevet

Helvete er oppdiktet, om du googler litt finner du ut når det ble skrevet inn i bibelen og av hvem. Så nei du havner ikke i helvete.

Anonymkode: 077dc...b02

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kommer man til helvete om man har sex før ekteskapet? Er man der til evig tid om man først blir sendt til helvete? Kan man f.eks bli benådet etter 10.000 år? 

Nei.. Helvette, himmel og gud er fantasi og oppdiktede ting.

Skrevet

Hva er helvete, da? Menneskenes tro på dette har forandret seg opp gjennom tidene. Jødene tror feks ikke på det samme helvetet som de kristne gjør, og de kristnes forestillinger om helvete har endret seg mye gjennom 2000 år. Muslimenes forestillinger vet jeg mindre om.

Hva er helvete? Å oppleve Guds nærvær som uønsket og derfor smertefullt? Å være ufrivillig utestengt fra Guds nærvær? Erkjennelse av alt det onde man har gjort og alt det gode man unnlot å gjøre? Er helvete et sted eller en tilstand? Evigvarende eller begrenset? Det som står i Bibelen kan tolkes på så mange måter, noe som også har skjedd opp i gjennom.

Jeg tror helvete er å "se" og forstå alt hva man har vært og alt hva man har gjort og at himmelen ligger bakenfor dette og er mulig for alle å nå frem til. Ingen nekter sitt angrende barn å komme hjem.

Anonymkode: 376dc...705

Skrevet
4 timer siden, Sugerøret skrev:

Nei.. Helvette, himmel og gud er fantasi og oppdiktede ting.

Nei, det er sannheten for milliarder av mennesker. Og det du beskriver for et lite mindretall arrogante, hatefulle ateister.

Anonymkode: 411a1...ef1

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvilken religion man følger

Skrevet

Nei. 

Man kommer til himmelen om man tror at Gud er Herre og at Jesus døde på korset for våre synder og stod opp igjen. Det helt uavhengig av gjerninger. Det er ikke gjerninger som får oss til himmelen, men troen. ❤️ 

• Liker 3
Skrevet

Det håper jeg ikke.. isåfall er jeg på god vei dit

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Nei. 

Man kommer til himmelen om man tror at Gud er Herre og at Jesus døde på korset for våre synder og stod opp igjen. Det helt uavhengig av gjerninger. Det er ikke gjerninger som får oss til himmelen, men troen. ❤️ 

Og ellers det som står limt i din signatur.. psykiske lidelser.. love ❤️

Anonymkode: 077dc...b02

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er sannheten for milliarder av mennesker. Og det du beskriver for et lite mindretall arrogante, hatefulle ateister.

sannhet blir det aldri og aldri blir det noe mer enn en tro.

Anonymkode: d54df...120

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Det vil jeg tro, jeg ble gift. Og det var omtrent det samme... 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg respekterer andres religion, men å skremme/true folk med helvete for å få dem til å oppføre seg er vel ikke noe bedre det heller? 

• Liker 2
Skrevet

Man kommer til helvete om man inngår et ekteskap.

Skrevet
3 minutter siden, Lisa Rowe skrev:

Jeg respekterer andres religion, men å skremme/true folk med helvete for å få dem til å oppføre seg er vel ikke noe bedre det heller? 

Ingen religion gjør det

Skrevet

Vel vel, det får så være og stå sin prøve det også. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen religion gjør det

Det finnes tusenvis av kristne mennesker som bruker helvete og djevelen for å skremme blant annet barna sine til å oppføre seg. Ikke alle selvsagt, men det kan være greit å se alle sider før du kommer med negative generaliseringer som ateister. 

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

De helt ekstremt religiøse mener sikkert det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...