Tuppeluri Skrevet 5. november 2020 #1 Skrevet 5. november 2020 Vet ikke om jeg har skrivd på riktig platform, men regner med det. Ble akkurat ringt av Jehovas vitner, de mente at siden coronaen herjer rundt, så måtte de ringe på telefon. Men har de egentlig lov til det? Å en annen ting, jeg har reservert meg fra 1881 og gulesider osv, skjønner ikke hvordan de kan ha funnet nr mitt. Har de lov til å ringe meg da?
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #2 Skrevet 5. november 2020 Ja. De driver ikke med telefonsalg. Hvem som helst har lov til å ringe deg. Anonymkode: f7809...f79 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #3 Skrevet 5. november 2020 Ja hvem som helst har lovt å ringe deg 😅 hvordan de har fått nr er en annen sak. Ble også ringt av dem, ba de om å ikke ringe dette nr igjen. Har ikke hørt noe mer. Anonymkode: 96146...a01
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #4 Skrevet 5. november 2020 De ringte meg en gang også, og spurte om jeg tror på gud, jeg la på og ikke fått flere telefoner. Hjernevasket og sinnsyke spør du meg!! Anonymkode: a2156...c1a 2
Leo Skrevet 5. november 2020 #5 Skrevet 5. november 2020 Etter at jeg datt ned fra en gardintrapp i det jeg skulle ta telefonen i hine hårde dager da vi hadde fasttelefon og leverte en lang tirade av eder og galle i det jeg løftet av røret har jeg aldri hørt noe fra dem. Det er over 25 år siden, men de ringte altså da også. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #6 Skrevet 5. november 2020 Strengt tatt så er det telefonsalg, de prøver å verve folk til sekten som igjen generer penger. De bryter også med GDPR og lover som har med personopplysninger å gjøre, det er helt umulig at JV ikke sitter med lister som inneholder navn, adresse og telefonnummer på potensielle offer. Anonymkode: d248c...de0 6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #7 Skrevet 5. november 2020 Alle har jo lov å ringe deg. Akkurat fått deres lektere i posten, selv om 0 reklame er merket på postkassen. Men det er jo strengt tatt ikke reklame. Er heller ikke innmeldt i kirken, men får menighetsbladet. Anonymkode: aa235...80f
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #9 Skrevet 5. november 2020 Dette er jo åpenbart telefonsalg Anonymkode: 40df5...686
Gjest theTitanic Skrevet 5. november 2020 #10 Skrevet 5. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo åpenbart telefonsalg Anonymkode: 40df5...686 Ikke salg. Verving og propaganda. Det er jo bare å si at du aldri har vært, er eller kommer til å bli interessert. Da har du dekket fortid, nåtid og fremtid. Og det er ikke terror å ringe 1 gang. Blir det ringt mange ganger er det terror som kan rapporteres
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #11 Skrevet 5. november 2020 22 minutter siden, theTitanic skrev: Ikke salg. Verving og propaganda. Det er jo bare å si at du aldri har vært, er eller kommer til å bli interessert. Da har du dekket fortid, nåtid og fremtid. Og det er ikke terror å ringe 1 gang. Blir det ringt mange ganger er det terror som kan rapporteres Så det er fritt frem til å ringe rundt til randoms for å verne dem til mitt nye telefonabonnement? Anonymkode: 40df5...686
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #12 Skrevet 5. november 2020 For å hindre at du mottar slike henvendelser må du si nei til telefonsalg både på din side i ditt mobilabbonement og Brønnøysundregisteret. Det hjelper også å huke av nei til oppføring på katalogsider på samme siden i ditt abbonement. Det er samme side der du kan velge å huke av nei og ja til el hel mengde med ulike valg inn under ditt abbonement. Da vil du etterhvert ble fjernet fra 1881, gule sider, og øvrige lister du måtte befinne deg på. Vil også være smart å melde seg av diverse nettsider/arrangementer man tilfeldigvis er oppført med både mail og tlfnumre, da foreninger etc noen ganger gjør både mail og tlfnumre lett tilgjengelig for de som ikke skal ha tak i dette. Til religiøse grupper som ringer kan du avbryte de med å be de fjerne deg fra ringelistene sine eller du melder de til politiet. Du har rett på privatliv, og de har ikke rett til å forstyrre deg selv om du har et åpent tilgjengelig tlfnr. Men som sagt, det er bedre å sørge for å være utilgjengelig og føre var slik at man slipper uønsket kontakt. Anonymkode: e3619...4eb 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #13 Skrevet 5. november 2020 Hvis Jehova selv ringte og inviterte på møte skulle jeg jammen svart ja! Men siden han sender disse vitnene så lar jeg deg være. Anonymkode: 6b80b...f98 1
Gjest theTitanic Skrevet 5. november 2020 #14 Skrevet 5. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det er fritt frem til å ringe rundt til randoms for å verne dem til mitt nye telefonabonnement? Anonymkode: 40df5...686 Fritt frem til å ringe ja. Jeg vil heller ikke ha slike telefoner, men det er ikke forbudt og en gang er ikke terror.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå