Gå til innhold

Osteoppskrifter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker ost!! 😍 Lagde meg Ostesuffle i går, så nydelig! Noen her som har noen osteoppskrifter å komme med? 💗

Anonymkode: 571a1...7d0

• Liker 1
Skrevet

Kan jeg få oppskriften på den souffleen? Hørtes godt ut. 

Jeg pleier å tine noen plater med butterdeig, kjevler dem litt tynnere og så skjære de i mindre firkanter. Kanskje 4x4cm. Så snitter jeg en mindre firkant inni der (kanskje 3,5x3,5cm), men skjærer ikke helt igjennom. Så har jeg en bit med brie i midten og har over litt honning. Pensler kantene med egg og steker i ovnen. Kjempegod fingermat! Man kan sikkert variere med masse godt. 

Skrevet

Kom på en til 😃

Jeg lager vannbakkelsdeig og har oppi revet ost, litt ekstra salt, pepper og chill i eller cayennepepper. Supergodt, vanskelig å ikke spise 10 på én gang. 

Ellers er jo bakt camembert eller brie kjempegodt. Camemberten baker du i den lille treboksen den kommer i. Så kan du dippe brød (hvitløksbaguett for eksempel) oppi. 

Skrevet

Ostefondue er jo en slager for osteelskere, det samme er raclette. Oppskifter på begge finnes på nett.

Ellers er jeg glad i osteomelett. Da steker jeg litt bacon eller skinke og sopp, har over egg med masse løk eller purre oppi, og topper det hele med osteskiver. Lav varme og lokk over så osten smelter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...