Gå til innhold

Hvordan klarte jeg å drepe denne planten?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte den for en måned siden. Vannet den for noen dager siden da den så trist ut. Nå har den knukket. Denne som skulle være den enkleste 🥺🤐🤫

Skal den knapt vannes? Må jeg kaste den? Bladene faller av, helt i oppløsning.

16045823751604849434871028906560.jpg

Anonymkode: c3529...f6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den skal vannes når jorden er helt tørr. Ser egentlig ut som du har gitt den for mye vann, men dersom du bare har vannet den én gang på fire uker så er kanskje det også litt lite...

Anonymkode: 76342...bc9

• Liker 1
Skrevet

Hvis den er knukket og rota er frisk kan den fremdeles vokse, slike planter (kalles pengetre) skal ha lite vann. 

Skrevet

Sånne småplanter i minikrukker er kjempevanskelige synes jeg, det er så lett å både over- og undervanne. Jeg dreper også sukkulenter på løpende bånd....

Kjøp en fredslilje i litt større potte. Der ramler bladene helt sammen når de trenger vann, og da kan du vanne med en desiliter eller så. Sett den på noen centimeter med oasis, så slipper du å vanne så ofte. Min fredslilje fungerer som påminner på at nå må jeg vanne alle plantene ;)

Sølvranke er også enkel, og lever også bra på samme regime som beskrevet over.

• Liker 1
Skrevet (endret)
18 minutter siden, Mhmjadda skrev:

Sånne småplanter i minikrukker er kjempevanskelige synes jeg, det er så lett å både over- og undervanne. Jeg dreper også sukkulenter på løpende bånd....

Kjøp en fredslilje i litt større potte. Der ramler bladene helt sammen når de trenger vann, og da kan du vanne med en desiliter eller så. Sett den på noen centimeter med oasis, så slipper du å vanne så ofte. Min fredslilje fungerer som påminner på at nå må jeg vanne alle plantene ;)

Sølvranke er også enkel, og lever også bra på samme regime som beskrevet over.

Du mener vel hardhausen gullranke? Ikke sølvranke :) ? Det finnes en som heter sølvranke også da, men det er gjerne gullranken som er kjent for å tåle "alt". Man kan henge den midt inne i eller lengst inne i et rom, og den overlever på så lite lys.

Sånn ser slyngplanten gullranke ut

Endret av Million
Skrevet

Den er da ikke ødelagt. Vil forsette å vokse, og nå etter du har "klippet" den, vil den nok bli tykkere.

Anonymkode: 6d2a4...a9e

Skrevet
2 minutter siden, Million skrev:

Du mener vel hardhausen gullranke? Ikke sølvranke :) ? Det finnes en som heter sølvranke også da, men det er gjerne gullranken som er kjent for å tåle "alt". Man kan henge den midt inne i eller lengst inne i et rom, og den overlever på så lite lys.

Sånn ser slyngplanten gullranke ut

Mente sølvranke! Har flere, og de overlever fint på oasis+vann sammen med fredsliljen. De er flere meter lange 😛

Skrevet
Akkurat nå, Mhmjadda skrev:

Mente sølvranke! Har flere, og de overlever fint på oasis+vann sammen med fredsliljen. De er flere meter lange 😛

Ok. Bare tenkte det var gullranke, siden den er så ekstremt vanlig og "alle" har hatt den en eller annen gang :) siden den tåler alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...