Gå til innhold

Konkret invitasjon vs "si fra når du vil"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se bort fra koronarestriksjoner o.l.

Jeg er en smule frustrert på min beste venninne. Og hun er nok litt frustrert på meg også. Grunnen er at jeg tar initiativ 90% av gangene vi skal treffes. Vi ER begge litt travle så det går gjerne litt tid mellom hver gang, men det passer som regel når jeg spør. 

Hennes måte å fraskrive ansvar for å ta initiativ er å si: "Si fra når du vil henge/ta en kaffe/etc". Altså, legger det over på meg. 

Så har jeg en annen venninne/liten gjeng der invitasjoner tikker jevnlig inn: "Har dere tid til å stikke innom en kveld denne uka" eller "hvilken dag neste uke passer det å ...". Altså, mye mer konkret! Og DE invitasjonene takker jeg ja til, fordi jeg tydelig er ønsket i selskapet og fordi det er så konkret. 

Så, her en dag får jeg en slags sleivete kommentar da jeg møtte min beste venninne på butikken, om at DET (besøke den andre gjengen) hadde jeg tid til, men ikke til henne (ikke ordrett forklart, men man skjønte undertonen). Ble ikke mer snakk om det, men jeg sitter igjen litt frustrert og forvirret... Hva gjør man med slike venninner?

Anonymkode: 5234d...a38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sagt det til henne, da? At du synes det er vanskelig å forholde seg til at hun hele tiden legger initiativ-takingen over til deg, at hun aldri inviterer eller fordslår ting selv? 

Anonymkode: d20da...711

• Liker 1
Skrevet

"Det er jo bare å ta initiativ og invitere meg det, så stiller jeg opp jeg. Akkurat som jeg gjør når de inviterer". Svar avgitt. 

• Liker 7
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en smule frustrert på min beste venninne. Og hun er nok litt frustrert på meg også. Grunnen er at jeg tar initiativ 90% av gangene vi skal treffes. Vi ER begge litt travle så det går gjerne litt tid mellom hver gang, men det passer som regel når jeg spør. 

Hennes måte å fraskrive ansvar for å ta initiativ er å si: "Si fra når du vil henge/ta en kaffe/etc". Altså, legger det over på meg. 

Så har jeg en annen venninne/liten gjeng der invitasjoner tikker jevnlig inn: "Har dere tid til å stikke innom en kveld denne uka" eller "hvilken dag neste uke passer det å ...". Altså, mye mer konkret! Og DE invitasjonene takker jeg ja til, fordi jeg tydelig er ønsket i selskapet og fordi det er så konkret. 

Så, her en dag får jeg en slags sleivete kommentar da jeg møtte min beste venninne på butikken, om at DET (besøke den andre gjengen) hadde jeg tid til, men ikke til henne (ikke ordrett forklart, men man skjønte undertonen). Ble ikke mer snakk om det, men jeg sitter igjen litt frustrert og forvirret... Hva gjør man med slike venninner?

Man finner enten en som vil ha betinget kjærlighet. Du gidder bare hvis du er tydelig ønsket og den er konkret. Og han får ikke en dritt, får hvert fall aldri føle han er ønsket, fordi han ikke følger betingelsene dine.

Eller begynner å ville være med personen selv og.

For du vil ikke være med hun. Ikke så lenge hun.......

Og der er problemet ditt.

Og jeg forstår godt hvorfor hun sier som hun gjør. Hun venter heller til den dagen du vil også, dersom det noen sinne skjer, og hvis ikke, så har hun bare mistet sjansen til å mase på noen som egentlig ikke vil gjøre noe sammen.

Forstår ikke du at hun burde prioritere mennesker som vil være med henne, og ikke tenker at det er greit at hun lider, fordi hun bare er seg selv?

Anonymkode: 21aaf...48d

Skrevet
På 5.11.2020 den 14.19, AnonymBruker skrev:

Jeg har sluttet å invitere folk som aldri tar initiativ selv. 

Anonymkode: 8f9ad...c1d

Skrevet

Bare svar henne tilbake med at hun står fritt til å også selv ta initiativ, og ikke bare forvente at du alltid gjør det.

Skrevet

Jeg kan si til andre at de bare må si i fra når det passer for de. Det er fordi min timeplan er langt mer åpen enn hva deres timeplan er. 

Anonymkode: 7ff4d...e6c

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ei slik venninne, og når jeg tok det opp med henne så var forklaringen rett og slett at hun ikke ønsket å presse meg (eller andre) til å finne på ting, så hun synes det var lettere å gi mer åpne invitasjoner. Hun tenkte ikke over at det føltes upersonlig og lite hyggelig ut for min del. Har du snakket med henne om det? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...