AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #1 Skrevet 5. november 2020 Hei! Jeg er 21 år og halvparten inn i andre året med en bachelor i markedsføring og ledelse (med turisme). Ei venninne av meg begynte nyttig på vernepleie, og ble helt oppslukt av det hun lærer på skolen. Kjenner plutselig på meg at jeg kan ha valgt feil retning... Kjenner jeg blir skikkelig gira av tanken på å jobbe i helsesektoren eller med mennesker generelt. Alle sier til meg hvor smart jeg er som tar en så åpen og generell utdanning, og at den gir meg masse muligheter, men aner ikke hva jeg vil fordi ingenting virker 100% interessant eller som en vei jeg vil gå videre med. Føler jeg trenger litt forslag til hva jeg kan gjøre, eller kanskje tips til litt årsstudier eller liknende jeg kan gjøre når jeg er ferdig. Føler meg forvirret og deppa, og hjalp meg ingenting å gå til rådgiver.. .. Har fag som reiseliv, ledelse, markedsføring, hr, økonomi (hater det), etikk osv.. Anonymkode: 10079...d0d
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #2 Skrevet 5. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er 21 år og halvparten inn i andre året med en bachelor i markedsføring og ledelse (med turisme). Ei venninne av meg begynte nyttig på vernepleie, og ble helt oppslukt av det hun lærer på skolen. Kjenner plutselig på meg at jeg kan ha valgt feil retning... Kjenner jeg blir skikkelig gira av tanken på å jobbe i helsesektoren eller med mennesker generelt. Alle sier til meg hvor smart jeg er som tar en så åpen og generell utdanning, og at den gir meg masse muligheter, men aner ikke hva jeg vil fordi ingenting virker 100% interessant eller som en vei jeg vil gå videre med. Føler jeg trenger litt forslag til hva jeg kan gjøre, eller kanskje tips til litt årsstudier eller liknende jeg kan gjøre når jeg er ferdig. Føler meg forvirret og deppa, og hjalp meg ingenting å gå til rådgiver.. .. Har fag som reiseliv, ledelse, markedsføring, hr, økonomi (hater det), etikk osv.. Anonymkode: 10079...d0d Da er dem ikke helt ærlig med deg, så for å være ærlig, "masse muligheter" betyr i dette tilfellet at du får også massiv konkurranse - ikke bare fra din egen "fagretning", men også fra en haug med andre fagretninger. Markedsføring høres ikke helt ut som den tingen som pløyer vilt gjennom søknadsbunken. Etter det jeg har sett når det gjelder markedsføring, så er det mer viktig at du er "hot og sprudlende". I utgangspunktet driver du allerede med "markedsføring" om du er ei som lett tiltrekker kunder eller har solgt produkter fra før av. Da trenger du ikke markedsføringsutdannelse" for å få det til. Som sagt - Hotness Top Level, etterfulgt av "sprudling", hehe, så har du det. Uansett hvor jeg kommer inn i hvilken som helst "litt feminin" butikk, så er det Hot Babes som styrer butikken og alt av sko, klær, produkter, osv. Så dette er viktigere enn hva dem kan på eksamen. Har ennå ikke sett ei "lite attraktiv" dame med bachelor eller mastergrad i markedsføring. Husker når en av mine student kompiser ved studiestart lurte på om det var modell "selection" greier på gang, men, nei, det var bare markedsføringsklassen som hadde samlet seg til studiestart. Fordelingen var: 85% hot babes og 15% kjekke mannfolk. Anonymkode: c7116...364 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #3 Skrevet 5. november 2020 Du får mer jobbmuligheter om du velger noe innen helse. Ikke ta markedsføring om du ikke vet hva du skal bruke det til, det er altfor mange med samme utdannelse og med samme ønsker om de samme jobbene. Anonymkode: f7e88...294
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå