Gå til innhold

Blir man ansett som mer ressursterk hvis man kun har et barn enn hvis man har flere barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir man da vurdert som mer vellykket av barnehage, helsestasjon og barnevern f. Eks.? Bare undrer litt.. 

Anonymkode: 32e05...c73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ..? Nei.. 

Anonymkode: 8b3b6...cf9

• Liker 9
Skrevet

Tror grensa ligger på 2-3 barn, med litt mellomrom da selvsagt

Anonymkode: 152e4...549

• Liker 1
Skrevet

De fleste har bare ett barn første gang de er på helsestasjon.

Om barnevernet er involvert så tror jeg ikke det er en nyanse jeg ville brukt tid til å tenke på - da tenker jeg at de som ikke er i kontakt med barnevernet generelt er mer ressurssterke.

• Liker 1
Skrevet

Nei, den vurderingen tror jeg går på andre momenter enn antall barn. Hvordan dere er som familie, hvordan man følger opp skolearbeid, om man har en aktiv fritid osv.

Anonymkode: f67a3...fd1

• Liker 3
Skrevet

Kanskje litt motsatt faktisk. 

foreldre til ett barn kan gjøre en kjempejobb men får ofte litt den der «ja men så har du jo kun ett barn da..»

Har inntrykk av at de med 2 og helst 3 barn (med samme partner), og som har gode jobber, grei inntekt og klarer å sjonglere det hele blir sett på som mest ressurssterke.

Anonymkode: 38de6...f08

• Liker 12
Skrevet

Hvorfor har antall barn noe å si på om man er ressuerssterk eller ei? Kan ikke si at barn har noe med det å gjøre i det hele tatt.

Anonymkode: 36fe4...755

• Liker 5
Skrevet

Jo flere barn, jo mindre oppegående i mine øyne.

Anonymkode: 4ac38...264

• Liker 10
Skrevet

Handler nok mer om hvordan man styrer arbeid, økonomi og familieliv. Berit Nordstrand har 6 barn, og hun vil jeg påstå er vellykket.

Anonymkode: 2bd58...64d

• Liker 4
Skrevet

Tror ressurssterke anses som ressurssterke uavhengig av barn. En professor eller jurist er ressurssterk uansett om hun har 0 eller 4 barn. 

Men har man veldig mange barn, mer enn 4, tror jeg man fort blir ansett som snål, også de ressurssterke.

Anonymkode: 80179...0d7

• Liker 3
Skrevet

Jo flere barn du klarer å oppdra bra, jo høyere vanskelighetsgrad og jo høyere status. 

Anonymkode: 8edf6...c8a

• Liker 4
Skrevet

Huh? Så lenge man stiller opp for sine barn, og har litt hjerterom og bretter opp ermene  for skole/fritid for det barna er engasjerte i så har da antall barn nada å gjøre med om man ses på som ressurssterk.

Skrevet (endret)

...

Endret av Summeer
Skrevet
4 minutter siden, Summeer skrev:

Huh? Så lenge man stiller opp for sine barn, og har litt hjerterom og bretter opp ermene  for skole/fritid for det barna er engasjerte i så har da antall barn nada å gjøre med om man ses på som ressurssterk.

Største problemet i verden er jo befolkningsveksten.

Du oser av egoisme, tror alt er så enkelt. Tenk på det stakkars mennesket som skal leve pga du var så ego å føde.

Samtidig er det tidkrevende, koster masse penger og samfunnsressurser.

Jo minde mennesker man er i et samfunn, jo bedre. Enkel lære.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du oser av egoisme, tror alt er så enkelt. Tenk på det stakkars mennesket som skal leve pga du var så ego å føde.

Det er løgn.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er løgn.

Nei.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Jo. Det er markedsstyrt propaganda som vi har blitt foret med siden oppveksten.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir en trist alderdom på oss og generasjonen over oss hvis ingen kan pleie oss når vi har behov for det da.. 

Anonymkode: da766...d2c

• Liker 2
Skrevet

Vi har fire barn, og har blitt mer ressurssvake for hvert barn...  mindre overskudd, svakere økonomi, mindre tid til hvert barn, ikke tid til å delta i frivillighet osv.

Helt klart at vi burde stoppet på ett barn. 

Anonymkode: 88bcd...ee7

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet (endret)

Største problemet i verden er kombinasjonen klimaendringer og urettferdig fordeling, ikke befolkningsvekst. Det er faktisk nok til alle dersom ressursene hadde vært bedre fordelt (og dersom ikke klimaendringer hadde ødelagt ressursgrunnlaget for mange i fattige land). Dessuten går antall barn per kvinne ned i så og si alle land i verden (er bare et par land i Afrika det ikke gjelder for), at befolkninga øker er fordi færre dør tidlig, ikke fordi flere blir født. 

Så nei, befolkningsvekst er ikke verdens største problem. I vestlige land tror jeg det anses mer som ressurssterkt å ha flere barn enn ressurssvakt, ettersom det krever mye ressurser å oppdra mange unger, dersom man i det hele tatt har en mening om det. Ressurssterk/ressurssvak går i hovedsak på utdanning og inntekt, ikke på antall unger.

Endret av Anonymus Notarius

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...