AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #1 Skrevet 5. november 2020 Synes den henger med hodet, men vanner den en gang i uken. Har to av denne typen og begge ser triste ut. Ingen av dem får lys. Hva heter den? Hva trenger den? Anonymkode: abebc...6c4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #2 Skrevet 5. november 2020 Ser ut som om den lener seg mot lyset, og at det er derfor den luter litt mot siden. Snu den 180 grader, så retter den seg opp. Vann grundig en sjelden gang. Anonymkode: df234...d93 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #3 Skrevet 5. november 2020 Alle planter trenger lys. Anonymkode: b254c...3f8 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #4 Skrevet 5. november 2020 Kan den stå ute? Anonymkode: abebc...6c4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #5 Skrevet 5. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kan den stå ute? Anonymkode: abebc...6c4 Det ser ikke ut som en uteplante, men jeg klarer ikke helt å se hva det er. Den kan ligne på flere ting. Er bladene tykke eller tynne? Anonymkode: cc50e...e1a
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #6 Skrevet 5. november 2020 Jorda skal tørke ut før du vanner, hvis ikke blir den vannsyk. Man må alltid kjenne på jorda før man vanner. De fleste potteplanter liker lys men ikke direkte sollys. Anonymkode: bad84...86d
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #7 Skrevet 5. november 2020 20 minutter siden, AnonymBruker said: Alle planter trenger lys. Anonymkode: b254c...3f8 Ja, men kunstig lys duger vanligvis det også Anonymkode: cc50e...e1a
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #8 Skrevet 5. november 2020 Synes det ser ut som en clusia...? Det er som de andre sier, alle planter trenger vann, men pass så du ikke overvanne. Lettere å redde en plante fra tørke enn fra for mye vann. Du kan kjøpe en liten plantelampe? Jeg har en stor til de plantene jeg er gladest i. De elsker den! Anonymkode: bdda9...6e4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #9 Skrevet 5. november 2020 Hvordan kjennes jorden ut? Blir vannet drenert når du vanner? Har den innerpotte? De fleste planter får rotråte dersom de står med våte røtter lenge, så hvis du vanner for mye om gangen så dør den til slutt, selv om det bare er en gang i uken. Dersom jorden er veldig tørr, vanner du kanskje for lite. Det er vanskelig å si for oss. Å vanne en gang i uken kan være passe, men er da avhengig av at mengden vann er rett. Sett den i dusjen og spyl bladene ordentlig, så de ikke har støv på seg. Anonymkode: 8297f...819
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #10 Skrevet 5. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det ser ut som en clusia...? Det er som de andre sier, alle planter trenger vann, men pass så du ikke overvanne. Lettere å redde en plante fra tørke enn fra for mye vann. Du kan kjøpe en liten plantelampe? Jeg har en stor til de plantene jeg er gladest i. De elsker den! Anonymkode: bdda9...6e4 Meg over. Her er bilde av clusia. Anonymkode: bdda9...6e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå