AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #1 Skrevet 5. november 2020 Har kjøpt 2 vinterdresser på nett til datteren min ( en reima og en bruse) da jeg ikke visste hvilken hun passer best. Tenkte å returnere en av de tilbake. men så ser jeg på den ene dressen hun har nå (som er gammel og arvet - derfor skal jeg bytte..) at den ofte er tilgriset i søle, skitten og sikkert også våt. Burde ideelt sett sikkert ta den hjem å vaske den ofte. Men disse dressene tar jo lang tid å tørke.. hva gjør dere andre? Har dere to vinterdresser? Eller bruker dere skalltøy og ull under de dagene som vinterdress vaskes? Anonymkode: be9fe...8e2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #2 Skrevet 5. november 2020 Vi bor i Bergen, hvor det er MYE regn, og vi har aldri hatt to vinterdresser. Det tar ikke SÅ lang tid å tørke en dress. Vi greier fint å vakse en dress etter bhg, og ha den tørr til neste dag. Henger den under varmepumpen, og om det er helt krise, går det fint å tørke litt med hårføner. Vi tar uansett dressen hjem hver helg, siden vi jo trenger den i helgen. Skit og søle kan børstes av så mye man klarer, vi vasker dressen svært sjelden. Det gjør ikke noe om det er litt inntørket gjørme på den.. Om dressen er våt fra formiddagen, og vi vil leke ute om ettermiddagen, bruker vi regntøy/skalltøy med ull/fleece under, ja. Har aldri hatt behov for dobbelt opp. Anonymkode: e580c...742 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #3 Skrevet 5. november 2020 Har alltid hatt to vinterdresser, en i barnehagen og en hjemme. Den hjemme har som regel vært fjorårets som kan gå en runde til. Et lite tips er at interesser tørker på brøkdel av tiden hvis du trenger dem ogvflrer innsiden ut. Anonymkode: 8f1f6...417 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #4 Skrevet 5. november 2020 Det er nok litt individuelt hva man har behov for. Jeg synes det er kjekt å ha en dress ekstra når barnehagen har lagt ungen rulle rundt i søle i mildvær, for å si det slik.. Synes det er stress å skulle vaske og få dress tørr til neste dag, i tillegg til alle andre gjøremål om ettermiddagene. Anonymkode: 627c7...3c3 3
Lady La-Laa Skrevet 5. november 2020 #5 Skrevet 5. november 2020 Til barnet på to år har jeg to vinterdresser! Hadde det i fjor også og syntes det var veldig praktisk ☺️
Arkana Skrevet 5. november 2020 #6 Skrevet 5. november 2020 (endret) Vi har aldri hatt to dresser. Etter tre barnehagebarn har jeg aldri noensinne savnet det heller. Dresser trenger ikke være helt rene (og skal ikke vaskes for ofte heller siden det ødelegger de tekniske egenskapene). La dem tørke og børst av. Endret 5. november 2020 av Arkana 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #7 Skrevet 5. november 2020 Ja! Har en vinterregndress også. Den blir brukt aller mest. Anonymkode: dd96b...24c
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #8 Skrevet 5. november 2020 Tar med vinterdress hjem, vasker den og tar den med tilbake dagen etter. Det er ikke nødvendig å ha to vinterdresser. Vi har riktignok to vinterdresser i bhg, en reima og en Kattnakken (foret regndress). Den forete regndressen er kjempegod til våte vinterdager, den er det sjelden jeg vasker i maskinen, bare spyler av skitten dusjen. Anonymkode: 43af9...736 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #9 Skrevet 5. november 2020 Når det er plussgrader, bruk heller parkdressen med ull under! Tørker fort ved vask, og spar heller vinterdressen til det faktisk er vinter! Anonymkode: 783c5...953
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #10 Skrevet 5. november 2020 Takk for gode svar. tenker jeg returnerer den ene og heller satser på en vinterregndress i tillegg som hun kan ha. Kattnakken er jo god , men utsolgt de fleste steder nå ser jeg:/ Og hun har jo parkdress ja som kan brukes når det er plussgrader, eneste er at jeg tviler på vanntettheten på denne. Men ellers er det jo alltids skallyttertøy og ull. Anonymkode: be9fe...8e2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #11 Skrevet 5. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for gode svar. tenker jeg returnerer den ene og heller satser på en vinterregndress i tillegg som hun kan ha. Kattnakken er jo god , men utsolgt de fleste steder nå ser jeg:/ Og hun har jo parkdress ja som kan brukes når det er plussgrader, eneste er at jeg tviler på vanntettheten på denne. Men ellers er det jo alltids skallyttertøy og ull. Anonymkode: be9fe...8e2 Og så går det an å kjøpe en til OM du ser behovet melder seg. Det er gjerne tilbud om du kjøper senere på sesongen også. Vi kjøper ikke ting før vi ser vi faktisk trenger det. Anonymkode: e580c...742 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #12 Skrevet 5. november 2020 Har hatt to vinterdress til gutten min i alderen 3-4, dvs en vinter i barnehage. Før det og etter det har han klart seg greit med en vinterdress, han er skolebarn nå. Vi har også boblejakke, softshelljakke og overtreksbukser som vi supplerer med. Og parkdress.. Men akkurat den vinteren han var 3,5, var det en våt vinter der jeg følte meg tryggere med 2 dress i barnehagen, de gikk ut to ganger om dagen, og han kunne da ha på seg tørr dress hver gang. Vi bor på Østlandet. Men da var det sånn at når jeg skjønte behovet, kjøpte jeg ekstra dress brukt på finn. Anonymkode: e6a86...c75
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #13 Skrevet 5. november 2020 Har ikke to vinterdresser, men har vinterdress i bhg og skallbukse+parkas hjemme. Anonymkode: 779d5...bde
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #14 Skrevet 5. november 2020 Ja, har to. Anonymkode: cf496...fd2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #15 Skrevet 5. november 2020 Kjøpte ein ny dress nå, og regner med at vi kan bruke fjorårets som reserve, sjølv om den er littkort på beina. Hadde to dressar i fjor. Vaskar vinterdressen sjelden, men den blir fort våt (utebarnehage), og det tar jo tid før den tørker. Så vi synes det er greitt ha to, men for mange går det nok fint å ha ein dress. Evt ein tjukk dress og ein skalldress. 🙂 Anonymkode: 92132...f56
Gjest Geirfuglen Skrevet 5. november 2020 #16 Skrevet 5. november 2020 Vi har hatt en dress nå som det har vært kaldt og regn samtidig, og ser at den ikke rekker å tørke til dagen etter. Tenkte å kjøpe en ekstradress fra Finn, det virker ikke å være snakk om så mange dager, men er problematisk de få dagene det faktisk skjer.
tangent Skrevet 5. november 2020 #17 Skrevet 5. november 2020 Har aldri hatt to dresser og aldri hatt behov for det. Er det gjørmete ute har barnehagen hatt regnbuksa over dressen og hvis den er våt rekker den å tørke til dagen etter på badet med varmekabler på.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #18 Skrevet 5. november 2020 Vi har har en dress og et todelt sett - trenger jo ofte jakke uansett. Anonymkode: 88d77...b50
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. november 2020 #19 Skrevet 5. november 2020 Har 2. En hjemme og en i bhg. Kjekt i helger i tilfelle dressen er i bhg. Og ved bytte om den blir våt og veldig skitten.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #20 Skrevet 5. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi bor i Bergen, hvor det er MYE regn, og vi har aldri hatt to vinterdresser. Det tar ikke SÅ lang tid å tørke en dress. Vi greier fint å vakse en dress etter bhg, og ha den tørr til neste dag. Henger den under varmepumpen, og om det er helt krise, går det fint å tørke litt med hårføner. Vi tar uansett dressen hjem hver helg, siden vi jo trenger den i helgen. Skit og søle kan børstes av så mye man klarer, vi vasker dressen svært sjelden. Det gjør ikke noe om det er litt inntørket gjørme på den.. Om dressen er våt fra formiddagen, og vi vil leke ute om ettermiddagen, bruker vi regntøy/skalltøy med ull/fleece under, ja. Har aldri hatt behov for dobbelt opp. Anonymkode: e580c...742 I Bergen er det jo ikke noe særlig vinter heller da. Så hva dere trenger der er ikke nødvendigvis overførbart til andre deler av landet. Vi bor i Oslo og har to vinterdresser. Kan ikke sette av hver bidige kveld til vask av dress. Anonymkode: 6b08f...32b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå