AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #1 Skrevet 5. november 2020 Hei! Er det noen som har eller har hatt kronisk bursitt i skulder? Jeg har slitt med væskefylt slimpose i skulder i ett år nå. Har også hatt en sprekk i en av senene, men dette har grodd. Skal såklart til legen igjen, men griper etter halmstrå her! Vært hos lege tidligere, fysioterapeuter, men de mener det bare er å gjøre øvelser med strikk eller sette kortisonsprøyter én gang i halvåret som kan hjelpe meg. Men på et år har det ikke hjulpet. Noen som har operert dette og blitt bra? Anonymkode: 284e4...10e
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #2 Skrevet 5. november 2020 Jeg fikk beskjed at de ikke opererte slimposene. Heldigvis er det ikke min dominante side, så har måtte lære å leve med det. Gjorde også disse øvelsene, men det hjelper lite når posen ikke får tatt unna for friksjonen som gir betennelsen. Kortisonsprøyte sa de også ikke er en god varig løsning. Anonymkode: 13f0f...1f1 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #3 Skrevet 5. november 2020 Jeg har det samme, og det eneste som hjelper meg, er øvelser gitt av fysioterapeut. Anonymkode: 8e47b...26d
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #4 Skrevet 5. november 2020 Ja, hatt det siden 2009. Utallige injeksjoner med kortison, fysio, kiropraktor og alt du kan tenke deg. Neste steg er å operere bort slimposen, rett og slett. Venter på operasjon nå Anonymkode: 945eb...8a3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #5 Skrevet 5. november 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk beskjed at de ikke opererte slimposene. Heldigvis er det ikke min dominante side, så har måtte lære å leve med det. Gjorde også disse øvelsene, men det hjelper lite når posen ikke får tatt unna for friksjonen som gir betennelsen. Kortisonsprøyte sa de også ikke er en god varig løsning. Anonymkode: 13f0f...1f1 Æsj, dette er på min dominante side, så sliter ekstra mye. Prøver å gjøre mye med venstre, men er såklart ikke enkelt. Skal ikke gjøre øvelsene når jeg har/får vondt, så får aldri gjort de da jeg har kronisk vondt etter arbeidsdagen (mye fysisk arbeid). Kortison kan man jo ikke akkurat få evig nei 😔 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har det samme, og det eneste som hjelper meg, er øvelser gitt av fysioterapeut. Anonymkode: 8e47b...26d Skal ikke gjøre disse øvelsene om jeg har eller får smerter av det, og jeg har et fysisk arbeid som gjør at jeg har kronisk vondt. Så det er vanskelig 🥺 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, hatt det siden 2009. Utallige injeksjoner med kortison, fysio, kiropraktor og alt du kan tenke deg. Neste steg er å operere bort slimposen, rett og slett. Venter på operasjon nå Anonymkode: 945eb...8a3 Oii! Såpass! Det var lenge! Syns det vsr vært ille nok å ha det sånn i ett år... Hvor stor suksessrate har en sånn operasjon? Blir man som regel bra igjen? Anonymkode: 284e4...10e
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #6 Skrevet 5. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Oii! Såpass! Det var lenge! Syns det vsr vært ille nok å ha det sånn i ett år... Hvor stor suksessrate har en sånn operasjon? Blir man som regel bra igjen? Anonymkode: 284e4...10e Er 50/50 om det blir bra. Men vil heller prøve enn å ha det sånn lenger Anonymkode: 945eb...8a3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå