911 Skrevet 19. februar 2021 Forfatter #41 Del Skrevet 19. februar 2021 DHG skrev (21 timer siden): De brukte klassisk treningsdagbok. Det har eksistert i århundrer. Det er selvfølgelig ikke noe galt i å bruke en treningsdagbok. Selv proffene bruker det den dag i dag. Men det er ikke en treningsapp! Fordi en treningsapp er et GPS-basert målekonsept. Det er det det er. Så er spørsmålet om de er gode eller dårlige på å måle og å systematisere dataene. Kanskje det viktigste poenget med en treningsapp er antall brukere og segmenter. Strava har størst antall brukere i hele verden. Å traversere et GPS-segment og se sin ranking i forhold til andre brukere er et innovativt og spennende bruksområde for GPS-tech. Der er Strava best blant alle plattformer, uten tvil. At du lager din egen definisjon på hva en treningsapp er får stå for din regning. Det finnes ingen definisjon på ordet treningsapp så vidt jeg har fått googlet meg fram til. At Strava har flest antall brukere i verden driter vel jeg i. Den er sikkert like bra som alt annet, men ikke dermed sagt at det ikke kan komme noe som er bedre. Jeg legger til mine venner i min app slik at de kan følge med meg og jeg følger dem, og jeg bruker ikke appen som en sosial arena. Jeg bruker appen jeg har til å loggføre trening både innendørs og utendørs, og når jeg sykler eller løper ute er GPS veldig grei å ha for å få loggført ruten, farten o.l., men trenger ikke GPS for å trene styrke eller kondisjon innendørs. Da holder det lenge med tid og puls. Det virker som du har skylapper på og mener at det kun finnes EN treningsapp og den heter Strava. For et kjedelig liv du må ha som ikke er åpen for nye impulser og ideer. Jeg er villig til å prøve ulike apper for å finne den som passer MEG best. Er enig i h*n som misliker at MapMyX bare har engelsk tekst og tale. Dette har jeg meldt tilbake og vurdere å si den opp om ikke det kommer flere språkmuligheter slik det var i Endomondo. Kanskje jeg da prøver Strava. Ikke for at du sier at alt annet er piss, men for å undersøke om den er intuitiv og enkel å bruke, samt oppfyller kravene jeg setter til en treningsapp eller treningsdagbok om du vil bruke den betegnelsen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. februar 2021 #42 Del Skrevet 19. februar 2021 Bingeline skrev (8 timer siden): Eg trur du vil kunne ha glede av MapMyFitness. Den prøvde jeg litt i fjor høst, men den snakket ikke med fitbitklokka mi, noe Endomondo gjorde (for det meste iallfall) . Dermed bar det ut på videre jakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bingeline Skrevet 19. februar 2021 #43 Del Skrevet 19. februar 2021 Cata skrev (4 timer siden): Den prøvde jeg litt i fjor høst, men den snakket ikke med fitbitklokka mi, noe Endomondo gjorde (for det meste iallfall) . Dermed bar det ut på videre jakt. Ånei, det er jo dødtrasig! Og merkeleg, sidan det er Under Armour som dreiv Endomondo og som driv MMF. Dei skal vere kompatible, trur eg, men det hjelper jo ikkje stort om det ikkje funkar i praksis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
911 Skrevet 19. februar 2021 Forfatter #44 Del Skrevet 19. februar 2021 Cata skrev (5 timer siden): Den prøvde jeg litt i fjor høst, men den snakket ikke med fitbitklokka mi, noe Endomondo gjorde (for det meste iallfall) . Dermed bar det ut på videre jakt. Har du hatt kontakt med utvikler? Det kan jo være at det lar seg løse. Ellers finnes det et godt utvalg av apper. Søk på tester så finner du sikkert noe som er kompatibelt med Fitbit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå