Agnesjenta Skrevet 5. november 2020 #1 Skrevet 5. november 2020 Det er smitte her men ikke som i Oslo osv. Ser på pressekonferansen men blir ikke klok på om jeg skal ha hjemmekontor eller ikke? Jeg kan uten problem jobbe hjemmefra stort sett men føler det er arbeidsgiver som må si fra om det? Var ikke helt tydelig var det?
Whistler Skrevet 5. november 2020 #2 Skrevet 5. november 2020 Det er vel klart at det er arbeidsgiver som sitter med den hammeren.
n00bn0bb Skrevet 5. november 2020 #3 Skrevet 5. november 2020 Samme situasjon som deg TS, å jeg lurer også på dette. Kunne ønske det var klare retningslinjer. Virker merkelig å sitte på jobb når jeg kan jobbe hjemmefra nå etter det de sa på pressekonferansen. 1
Agnesjenta Skrevet 5. november 2020 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2020 27 minutter siden, Whistler skrev: Det er vel klart at det er arbeidsgiver som sitter med den hammeren. Ja er jo enig, jeg tør jo ikke holde meg hjemme uten at arbeidsgiver sier jeg skal. Men føler jeg burde, spesielt siden jeg er avhengig av kollektivtransport. 2
Lomvi Skrevet 5. november 2020 #5 Skrevet 5. november 2020 Det er arbeidsgiver som avgjør det, ikke den enkelte arbeidstaker. 2
Agnesjenta Skrevet 5. november 2020 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2020 Akkurat nå, Anonym Bruker 0 skrev: Det er arbeidsgiver som avgjør det, ikke den enkelte arbeidstaker. Ja da burde jo Erna vært litt tydeligere? 1
Whistler Skrevet 5. november 2020 #7 Skrevet 5. november 2020 1 time siden, Agnesjenta skrev: Ja da burde jo Erna vært litt tydeligere? "Nye tiltak i regioner med mye smitte Regjeringen legger til flere tiltak som kommuner i bo- og arbeidsregioner med stort smittetrykk bør vurdere å innføre. Obligatorisk hjemmekontor Sterkere anbefaling om å unngå kollektivtrafikk" (kilde Nettavisen) Det kan vel ikke bli tydeligere at dette er tiltak som noen kommuner BØR vurdere å innføre.
Agnesjenta Skrevet 5. november 2020 Forfatter #8 Skrevet 5. november 2020 Så vi bør vente til kommunen vår evt innfører det da? Jeg pendler og bor i en pendlerkommune der mange pendler inn til et større byområde. Der sa de forresten i går det samme som Erna, at man burde "velge hjemmekontor så sant det er mulig". For meg er det fortsatt uklart om jeg bør være på hjemmekontor men må jo bare vente på evt beskjed fra arbeidsgiver.
Anbefalte innlegg