Gå til innhold

Frisøren sa at håret mitt såg pistrete og at jeg ikke kledde det...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde bestilt time i dag for å ta etterveksten som jeg pleier. Etter at en ung hyggelig jente hadde farget etterveksten tok en annen over. Hun vasket håret mitt og skylte det ut på en veldig hardhendt måte (jeg sa i fra). Vi gikk bort til stolen og da begynte hun med at om jeg har vurdert å klippe håret? Jeg svarte at det er lenge siden nå, og at jeg får se en annen dag. Hun forsatte med at håret mitt ikke kledde meg og at det såg veldig tynt og pistrete ut. At hun kunne se helt tydelig at jeg ikke tar vare eller steller håret mitt. (Jeg har håret til litt nedenfor skuldrene) 

Jeg svarte at jeg fikk se en annen dag. Deretter sa hun at det så ut som bare en lang gardin som hang ned, at det ikke var noe liv i det i det hele tatt. At jeg burde klippe det hver 6 uke. Jeg røyter mye pga en stoffskiftesykdom, da jeg sa det så kommenterte hun at det kan da gjøres noe med om jeg bare tar vitaminer eller lar vær å vaske håret så ofte, fordi mitt var tydeligvis ikke pent. 

Jeg sa til slutt at hun kunne klippe litt da, men ikke mye. Hun klipte litt og sa at hun helst ville tatt mer for at det skulle se ok ut, men at jeg velger jo selv. 

Jeg gikk derfra, betalte langt mer enn planlagt og tenker å manne meg opp for å ringe og gi beskjed om opplevelsen.

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 3b740...937

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns du burde klage. Hun høres ikke ut som hun bør jobbe i et yrke med direkte kontakt med mennesker.

Anonymkode: 24edb...c47

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tvang deg ikke, du var jo med på det da 😊 neste gang må du kanskje lære deg å si nei, eller at du sier du rett og slett er usikker og ikke velger å gjøre noe med det det og da, og holder fast ved det.

Det er som å få selgere på døra, man må bare si nei hvis man ikke vil bytte strømleverandør. Fikk en på døra i går, han kom med mange flotte argumenter men jeg ville ikke bytte. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun var frekk. Du var der for å farge håret, ikke for en klipp. Jeg synes det er innenfor at frisører kommenterer på at tuppene ser litt slitte ut og spør om du ikke vil ha en stuss, men sier de nei så skal de ikke pushe.

Hvs denne frisøren gjorde var å fortelle deg hvor kjipt håret ditt ser ut, for så å selge deg "kuren". Ikke bra. 

Anonymkode: 18517...141

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i alle dager for en frekk person. Ring og klag! Hun mangler sosiale antenner. 

Anonymkode: 748be...c01

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, lysestake skrev:

Hun tvang deg ikke, du var jo med på det da 😊 neste gang må du kanskje lære deg å si nei, eller at du sier du rett og slett er usikker og ikke velger å gjøre noe med det det og da, og holder fast ved det.

Det er som å få selgere på døra, man må bare si nei hvis man ikke vil bytte strømleverandør. Fikk en på døra i går, han kom med mange flotte argumenter men jeg ville ikke bytte. 

Men frisører skal ikke oppføre seg som selgere! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At hun var frekk. Du var der for å farge håret, ikke for en klipp. Jeg synes det er innenfor at frisører kommenterer på at tuppene ser litt slitte ut og spør om du ikke vil ha en stuss, men sier de nei så skal de ikke pushe.

Hvs denne frisøren gjorde var å fortelle deg hvor kjipt håret ditt ser ut, for så å selge deg "kuren". Ikke bra. 

Anonymkode: 18517...141

Men hun sa ja? Det er bare å si nei.. 

Anonymkode: 4fb47...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lysestake skrev:

Jeg var ned på klippen ja, det er ikke den jeg ønsker å klage på. Jeg ønsker å klage på hvor uprofesjonell hun var. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var ned på klippen ja, det er ikke den jeg ønsker å klage på. Jeg ønsker å klage på hvor uprofesjonell hun var. 

Ok, eller kanskje ikke være så hårsår. Det er jobben deres å kommentere hår. Hun ville kanskje hjelpe deg med å få et flott og sunt hår. Jeg tenker la det gå og si ifra neste gang. Hvis det gnager så mye så kan du sikkert ta en telefon og klage. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre av en frisør at min naturlige hårfarge (mørkeblondt) var blass, «grå» og fikk meg til å se helt fargeløs ut. Klagde ikke, men man går jo ikke tilbake til frisører som ikke har sosiale antenner og folkeskikk. Har jobbet som hudpleier og sa da aldri at kundene med akne var «kvisetryner» eller at kunder med rynker så gamle ut 🙄 Enkelte folk altså!

Anonymkode: 0fc2f...fbb

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, eller kanskje ikke være så hårsår. Det er jobben deres å kommentere hår. Hun ville kanskje hjelpe deg med å få et flott og sunt hår. Jeg tenker la det gå og si ifra neste gang. Hvis det gnager så mye så kan du sikkert ta en telefon og klage. 

Det syntes jeg ikke var å være hårsår. Denne frisøren var rett og slett frekk. Det er en ting å si at håret ser litt slitt ut og kan trenge en stuss, en helt annen ting å si at hun ikke kler håret sitt og dra selvtilliten ned. Det er bare dårlig manerer og dårlig kundebehandling. En frisør skal få kundene sine til å føle seg bra, gi råd til hvordan stelle det, skape tillit og få kundene til å ønske å bruke frisøren ved en senere anledning. Syntes frisøren har mislykket på alle punkter og leder bør absolutt få beskjed. 

Anonymkode: 6bdd5...c6d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke jobben deres å uoppfordret klage på kunden sitt hår nei. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men man går jo ikke tilbake til frisører som ikke har sosiale antenner og folkeskikk. 🙄 Enkelte folk altså!

Anonymkode: 0fc2f...fbb

Jo, det er fordel for innehaver å vite at en av de ansatte ikke har folkeskikk. Det ville jeg satt pris på å få vite.

Det var en frisør som sa at jeg hadde pistrete hår, men en kur hun ville selge ville løse problemet. Jeg lo bre og sa at jeg snes håret var greit nok som det var.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at hun var frekk, jeg hadde følt meg så lei meg om jeg var deg, fordi jeg er veldig følsom. Ring og klag.

Anonymkode: c6e5a...a19

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det syntes jeg ikke var å være hårsår. Denne frisøren var rett og slett frekk. Det er en ting å si at håret ser litt slitt ut og kan trenge en stuss, en helt annen ting å si at hun ikke kler håret sitt og dra selvtilliten ned. Det er bare dårlig manerer og dårlig kundebehandling. En frisør skal få kundene sine til å føle seg bra, gi råd til hvordan stelle det, skape tillit og få kundene til å ønske å bruke frisøren ved en senere anledning. Syntes frisøren har mislykket på alle punkter og leder bør absolutt få beskjed. 

Anonymkode: 6bdd5...c6d

Dette var dessverre daglig leder..

Sendte en melding til de på Facebook angående hvordan jeg opplevde det. Fikk til svar at jobben hennes som frisør er å fortelle hva som er best for håret til kundene. Og at hun ikke mente det sånn, men at jeg ikke hadde kledd lengre hår, fordi det var det for tynt til. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men frisører skal ikke oppføre seg som selgere! 

Men det er jo det de er? De vil prakke på deg produkter du ikke trenger for å tjene penger, og vil helst at du skal tro fargen du har er stygg og at håret ditt er slitt, så de kan tjene mer penger på deg. En kynisk bransje som lever av at kvinner har dårlig selvbilde, og må fortsette å trykke folk ned for å kunne «forbedre» utseendet deres mot betaling.

Anonymkode: c0d44...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dette den blonde frisøren på Trofors i Nordland? Hun er virkelig ikke flink! 

Anonymkode: d7b21...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var dette den blonde frisøren på Trofors i Nordland? Hun er virkelig ikke flink! 

Anonymkode: d7b21...ced

Dette var på Vestlandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...