AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #1 Skrevet 5. november 2020 Jeg er gift med en mann som er litt treg når det kommer til nye steg her i livet. Det har alltid vært jeg som har tatt initiativ til ting - å flytte sammen, å gifte oss og å få barn. Men etter litt tenketid - noen måneder eller år til - blir han også klar. Barnet vårt er nå 6 måneder gammel, og jeg har begynt å kjenne på at jeg egentlig kunne ønske meg to tette. Å kanskje begynne prøvingen når barnet er 1 år gammel. Både er det helt supert å ha en baby, kroppen min er klar, og jeg ser helt klart fordelen med to tette lekekamerater. Samtidig er det vi diskuterte før vi fikk første barn at kanskje 3 år var en passelig avstand mellom barna. Og han har en eller annen ide om at det er stress med to barn som bruker bleie. Dette tenker jeg er litt rart ettersom det stort sett er jeg som bytter bleier, pluss at en toåring har jo langt fra det samme bleieforbruket som en nyfødt. Når jeg tok opp det at jeg ønsket to tette så det ut som han ble skikkelig paff. Så teit at jeg liksom skulle ha hastverk nå også - nå når jeg har fått ett barn. Men det er bare så fantastisk å være mor, og jeg har så utrolig lyst på en stor familie. Er det noen som har samme erfaring? Hva gjorde dere for å «groome» mannen deres til å bli klar? Anonymkode: 534e7...4fd
Kenelz Skrevet 5. november 2020 #2 Skrevet 5. november 2020 Synes helt ærlig at du skal respektere mannen din og vente til han er klar for nummer 2. 6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #3 Skrevet 5. november 2020 Her bør du la være å mase. Babyen er bare 6 mnd!! Altså, ro deg ned, menneske! Om du vil prøve når barnet dere har er ett år, er det et halvår til! Mannen må få tid til å venne seg til det barnet dere allerede har. Her hadde jeg steilet om mannen skulle mase om prøving allerede når babyen vår bare var 6 mnd, og vi var midt oppi den veldig hektiske babytiden. Min mann ombestemte seg opprinnelig, og ville ikke ha flere barn i det hele tatt. Jeg maste og presset overhodet ikke, og han ombestemte seg da han hadde fått hodet over vannet med det barnet vi allerede hadde fått. Om du skal mase og presse og "bearbeide" skyter du deg selv fort i foten. Anonymkode: 7f6d2...348 9
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #4 Skrevet 5. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er gift med en mann som er litt treg når det kommer til nye steg her i livet. Det har alltid vært jeg som har tatt initiativ til ting - å flytte sammen, å gifte oss og å få barn. Men etter litt tenketid - noen måneder eller år til - blir han også klar. Barnet vårt er nå 6 måneder gammel, og jeg har begynt å kjenne på at jeg egentlig kunne ønske meg to tette. Å kanskje begynne prøvingen når barnet er 1 år gammel. Både er det helt supert å ha en baby, kroppen min er klar, og jeg ser helt klart fordelen med to tette lekekamerater. Samtidig er det vi diskuterte før vi fikk første barn at kanskje 3 år var en passelig avstand mellom barna. Og han har en eller annen ide om at det er stress med to barn som bruker bleie. Dette tenker jeg er litt rart ettersom det stort sett er jeg som bytter bleier, pluss at en toåring har jo langt fra det samme bleieforbruket som en nyfødt. Når jeg tok opp det at jeg ønsket to tette så det ut som han ble skikkelig paff. Så teit at jeg liksom skulle ha hastverk nå også - nå når jeg har fått ett barn. Men det er bare så fantastisk å være mor, og jeg har så utrolig lyst på en stor familie. Er det noen som har samme erfaring? Hva gjorde dere for å «groome» mannen deres til å bli klar? Anonymkode: 534e7...4fd Så du kommer ikke til å gi deg etter 2 heller da... eller 3 eller 4....? En stor familie er ikke mor, far og to barn. Tror mannen din merker at du har fått blod på tann. Dette kan skremme han, så vær nå lir og ikke stress han for mye nå da. Da er sjansen stor for at du må finne deg en ny mann som også blir med på planene dine om storfamilien. Anonymkode: 988f9...a3d
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #5 Skrevet 5. november 2020 11 minutter siden, Kenelz skrev: Synes helt ærlig at du skal respektere mannen din og vente til han er klar for nummer 2. 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her bør du la være å mase. Babyen er bare 6 mnd!! Altså, ro deg ned, menneske! Om du vil prøve når barnet dere har er ett år, er det et halvår til! Mannen må få tid til å venne seg til det barnet dere allerede har. Her hadde jeg steilet om mannen skulle mase om prøving allerede når babyen vår bare var 6 mnd, og vi var midt oppi den veldig hektiske babytiden. Min mann ombestemte seg opprinnelig, og ville ikke ha flere barn i det hele tatt. Jeg maste og presset overhodet ikke, og han ombestemte seg da han hadde fått hodet over vannet med det barnet vi allerede hadde fått. Om du skal mase og presse og "bearbeide" skyter du deg selv fort i foten. Anonymkode: 7f6d2...348 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du kommer ikke til å gi deg etter 2 heller da... eller 3 eller 4....? En stor familie er ikke mor, far og to barn. Tror mannen din merker at du har fått blod på tann. Dette kan skremme han, så vær nå lir og ikke stress han for mye nå da. Da er sjansen stor for at du må finne deg en ny mann som også blir med på planene dine om storfamilien. Anonymkode: 988f9...a3d Er jo ikke snakk om å lure han heller da. Man må være to for å få barn, og jeg venter selvfølgelig til han føler seg klar. Vi har alltid snakket om at 3 barn er er fint tall, så det er jo ikke det at han ikke har lyst på flere barn. Men bare om vi skal vente 6 mnd med å prøve eller 2 år med å prøve. Jeg har ikke - og skal ikke mase, men tenker jo det er lurt å informere om at jeg heller har lyst på tette barn for at han kan begynne å tenke over om det er noe han kunne tenke seg også. Anonymkode: 534e7...4fd 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #6 Skrevet 5. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er jo ikke snakk om å lure han heller da. Man må være to for å få barn, og jeg venter selvfølgelig til han føler seg klar. Vi har alltid snakket om at 3 barn er er fint tall, så det er jo ikke det at han ikke har lyst på flere barn. Men bare om vi skal vente 6 mnd med å prøve eller 2 år med å prøve. Jeg har ikke - og skal ikke mase, men tenker jo det er lurt å informere om at jeg heller har lyst på tette barn for at han kan begynne å tenke over om det er noe han kunne tenke seg også. Anonymkode: 534e7...4fd Ja, men nå har du informert, så da er du ferdig for nå. Så må han få tid til å tenke på det. Du spør om hvordan du skal få ham med på. Det skal du ikke. Du har informert om hva du ønsker, så skal han få tenke og bestemme hva han vil. Anonymkode: 7f6d2...348 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #7 Skrevet 5. november 2020 Det er vel ikke så mye du kan gjøre, annet enn å informere ham om ønsket ditt. Anonymkode: 8e6d9...3bc
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #8 Skrevet 5. november 2020 Her syns jeg masing virker mot sin hensikt, men det som virker er gode argumenter. Gjerne med fokus på det praktiske og økonomiske. Hvis du fremdeles har lyst til å prøve på to tette når babyen din er rundet 1 år og potensielt «river ned hele huset», så kan du for eksempel legge det frem igjen for mannen da under en hyggelig middag etter barnet har lagt seg. Det er fint å få tenke litt på det. Anonymkode: 47777...736
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #9 Skrevet 5. november 2020 Jeg ventet bare med å ta det opp. Jeg hadde også lyst på to tette og begynte å snakke om det når baby var 9 uker, da steilet han. Så lot jeg det ligge og tok det ikke opp igjen før 6 mnd, da var han fremdeles negativ, så tok jeg det opp rundt 1 års dagen, da var han litt på vippen. Tror det hjalp å komme med små drypp, men ikke så tette at det blir masing. Anonymkode: 039df...39b 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #10 Skrevet 5. november 2020 Jeg slutta på prevensjon når storesøs var ca 2,5. Informerte han om at jeg var klar for nummer 2, og at jeg av den grunn ikke gadd å bruke p-piller mer. Sa at prevensjon under sex får være hans ansvar fremover om han ikke ønsker nr 2 enda. Neste gang vi hadde sex minte jeg han på dette, og da sa han det «går fint». Ble gravid ja🤣 Anonymkode: 2956f...097
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #11 Skrevet 5. november 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er gift med en mann som er litt treg når det kommer til nye steg her i livet. Det har alltid vært jeg som har tatt initiativ til ting - å flytte sammen, å gifte oss og å få barn. Men etter litt tenketid - noen måneder eller år til - blir han også klar. Barnet vårt er nå 6 måneder gammel, og jeg har begynt å kjenne på at jeg egentlig kunne ønske meg to tette. Å kanskje begynne prøvingen når barnet er 1 år gammel. Både er det helt supert å ha en baby, kroppen min er klar, og jeg ser helt klart fordelen med to tette lekekamerater. Samtidig er det vi diskuterte før vi fikk første barn at kanskje 3 år var en passelig avstand mellom barna. Og han har en eller annen ide om at det er stress med to barn som bruker bleie. Dette tenker jeg er litt rart ettersom det stort sett er jeg som bytter bleier, pluss at en toåring har jo langt fra det samme bleieforbruket som en nyfødt. Når jeg tok opp det at jeg ønsket to tette så det ut som han ble skikkelig paff. Så teit at jeg liksom skulle ha hastverk nå også - nå når jeg har fått ett barn. Men det er bare så fantastisk å være mor, og jeg har så utrolig lyst på en stor familie. Er det noen som har samme erfaring? Hva gjorde dere for å «groome» mannen deres til å bli klar? Anonymkode: 534e7...4fd Han er klar når han er klar. press vil bare gjøre deg til em. Anonymkode: 0d77e...897
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #12 Skrevet 6. november 2020 Sluttet på prevensjon og sa at jeg ikke ønsket å bruke det mer. Så om han ikke ønsker flere barn så får han bruke kondom. Nei da var det greit. Men det skulle bli siste fikk jeg beskjed om. Nå prøver jeg å overtale han til å få nr 4 (siste for min del). Minste er 1 år snart. Han har ikke sagt nei. Og denne gangen ønsker jeg å ikke presse han altfor mye. 4 barn forandrer mye. Flytting, ny bil etc. Så vil han ikke er det greit. Jeg prøver iblant å så noen frø her og der. Så vi får se Anonymkode: 71538...e21
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #13 Skrevet 6. november 2020 Du maser ikke på han om et barn til før den dere har er rukket å bli et år. Du venter litt. Kanskje mannen din ikke vil ha to tette? Prøv igjen om når barnet er blitt et år, vil han fortsatt ikke, så venter du noen måneder til. Så kan du, når det er blitt 1,5 år, f.eks, bare informere om at du slutter på prevensjonen nå, så da får han selv bruke kondom hvis han ikke vil ha flere barn enda. Da er det opp til han Anonymkode: 35c61...ae4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå