Gå til innhold

Vi klager her i Norge - sånn har de det i Frankrike, les beskrivende artikkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes dette er skremmende lesning! Folk flyktet fra Paris og andre større byer før lockdown, og de hamstret. Opptøyer og uroligheter, Vi skal ikke klage her i Norge, vi har det bedre enn de fleste. Nå må vi følge smittevernreglene, og være forsiktige, så vi ikke kommer i samme situasjon med lockdown her!

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8895437/Coronavirus-France-Gridlock-thousands-try-flee-Paris-ahead-new-month-long-lockdown.html

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
1 time siden, Majott skrev:

Jeg synes dette er skremmende lesning! Folk flyktet fra Paris og andre større byer før lockdown, og de hamstret. Opptøyer og uroligheter, Vi skal ikke klage her i Norge, vi har det bedre enn de fleste. Nå må vi følge smittevernreglene, og være forsiktige, så vi ikke kommer i samme situasjon med lockdown her!

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8895437/Coronavirus-France-Gridlock-thousands-try-flee-Paris-ahead-new-month-long-lockdown.html

Hm? Du må jo skjønne det at den stakkars ungdommen må jo få lov til å feste og leve livet? :ironi:Det gjelder også de som er voksne og eldre, man må få lov til å leve livet :ironi:

Men fra fleip til alvor, ja det er skremmende. Ola og Kari nordmann klager på de få tiltakene vi har hatt, og klarer ikke å overholde de engang fordi at det er så grusomt. De syter og klager og mener at det altfor strengt, noe jeg er totalt uenig i. Vi kunne hatt det verre (ikke det at vi har det ille nå). Og det er pga. idioter som ikke overholder dette og bare klager,s om er grunnen til at ting blir strengere. 

Jeg rister på hodet når jeg leser innlegg fra enkelte kg brukere: Jeg driter i det jeg, jeg gjør som jeg vil. Ingen skal få lov til å bestemme over meg.  

Vel, det at du gjør som du VIL fører til strengere tiltak. Det er bare synd at enkelte tiltak bare er anbefalt, ikke påbudt. Regjeringen gjør fortsatt ikke en god nok jobb. Her må det påbud og bøter til.

Vi vil ikke ha det slik som de har det i Frankrike nå, men da må folk ta seg sammen.

Endret av haakonp
  • Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, haakonp skrev:

Hm? Du må jo skjønne det at den stakkars ungdommen må jo få lov til å feste og leve livet? :ironi:Det gjelder også de som er voksne og eldre, man må få lov til å leve livet :ironi:

Men fra fleip til alvor, ja det er skremmende. Ola og Kari nordmann klager på de få tiltakene vi har hatt, og klarer ikke å overholde de engang fordi at det er så grusomt. De syter og klager og mener at det altfor strengt, noe jeg er totalt uenig i. Vi kunne hatt det verre (ikke det at vi har det ille nå). Og det er pga. idioter som ikke overholder dette og bare klager om er grunnen til at ting blir strengere. 

Jeg rister på hodet når jeg leser innlegg fra enkelte kg brukere: Jeg driter i det jeg, jeg gjør som jeg vil. Ingen skal få lov til å bestemme over meg.  

Vel, det at du gjør som du VIL fører til strengere tiltak. Det er bare synd at enkelte tiltak bare er anbefalt, ikke påbudt. Regjeringen gjør fortsatt ikke en god nok jobb. Her må det påbud og bøter til.

Vi vil ikke ha det slik som de har det i Frankrike nå, men da må folk ta seg sammen.

Det er akkurat det. Staten kan bestemme over de fleste av oss, og det å ikke godta det, fører til strengere regler for alle.

Og til alle:

Å ikke følge regler nå, fører til at alle får innskrenket friheten sin. Det bør alle ta inn! Det er altså DIN fest eller DIN omgang med folk som kan bety at mange blir satt i karantene, at skoler blir stengt, at butikker, restauranter og treningssentere må stenge, og at dette har stor påvirkning på mange flere enn akkurat DEG.

Det at ikke folk følger smittevernregler fører til at flere mister jobben, unger får ikke gå på skole, det blir hjemmekontor, det blir stengt overalt. Kjøpesentre, butikker, restauranter, kafeer, reiseliv. 

Det at alle er forsiktige nå, og følger smittevern, kan forhindre dette. 

Skrevet

Det er vel heller tiltakene de flykter fra her. De har erfaring med hvor strengt det har vært allerede, og har levd lenge under strenge restriksjoner.

• Liker 2
  • Opprett ny...