Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor gjør folk det? Vet ikke voksne folk at dette ikke er bra for barna? Dårlig kommunikasjon, hvert sitt soverom, ikke sex, kun praktisk under samme tak. Hvorfor spiller folk lykkelig familie, når de ikke er lykkelige. Hvorfor vil de lære barna sine at, slik er et parforhold? 
jeg også kunne gjort det, men valgte å bryte ut, pga ekstremt ulykkelig, og jeg var veldig dårlig stilt økonomisk, uten inntekt, men jeg fikk det til. 
så hvorfor kaster folk bort livene sine i dårlige forhold, da de ikke må? Man velger selv, selv om det kan se umulig ut, det erfarte jeg.

jeg er lykkelig, da er barna lykkelig

Anonymkode: 58bd4...964

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de tror vel at barna har det bedre. Men tror ikke de tenker over 1. egne liv og 2. at en dag får barna vite at foreldrene bodde sammen kun pga dem. Jeg hadde gått i bakken av å få vite det om mine foreldre ga meg den beskjeden. Glad mine heller skilte seg og fikk det bra på hver sin kant, har selv kun fått masse kjærlighet i oppveksten, selv med skilte foreldre ;) 

Anonymkode: 5791b...a8e

• Liker 3
Skrevet

Fordi jeg er svært knytta til barna mine og huset. Ved et brudd blir det 50/50-ordning og jeg må flytte. Det er ikke verdt det. Jeg vil være tilstede for barna hver dag hele oppveksten. Det betyr mest for meg

Anonymkode: 4011b...d48

• Liker 4
Skrevet

Livet er ikke alltid A4. Noen ganger handler det om at den ene driver emosjonell mishandling av den andre og at man derfor ikke kommer seg ut av forholdet. Du kan ikke alltid forstå andres situasjon ut fra deg selv. 

Anonymkode: a0b8b...b9a

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg er svært knytta til barna mine og huset. Ved et brudd blir det 50/50-ordning og jeg må flytte. Det er ikke verdt det. Jeg vil være tilstede for barna hver dag hele oppveksten. Det betyr mest for meg

Det er mange som tenker sånn som dette. 

Og det er jo ikke sånn at voksne automatisk blir lykkelige når de er skilt. Og veldig mange finner ikke ny kjærlighet, og opplever ensomhet. Mange skilte er ganske misfornøyd og savner livet de levde før (hjemmet, familien, venner, ferier osv). Alt det som følger med i et samliv, selv om man kanskje ikke ønsker å dele seng med mannen lenger. Så kanskje det er en god løsning for barna, man skal ikke se bort fra det.

Anonymkode: 2bbf0...908

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor gifter folk seg og velger å få barn med en person som ikke er rett. 

Du visste ikke det før etter mange år... Ok så dere har alltid vært enige, behandlet hverandre bra, like meninger, like interesser, god kjemi, respekt, bra sex liv osv.  

Når par sitter der med barn etter flere år i et kjipt ekteskap som de bevist har inngått, er det bare for tankeløst og egoistisk å da skulle skilles. 

Voksne mennesker som tar hodeløse valg og itillegg utsetter barna sine for dette.. Tragisk. 

Man kan "miste" følelsen for partneren sin spesielt når man har små barn,  helt vanlig. Da må man være voksen nok til å forstå at dette er noe man må jobbe med! Forhold er en jobb,  folk gir for fort opp. 

Klager. 

Det skulle du tenkt på før dere valgte å få barn! 

Toppen av egoisme og narrsisisme

Anonymkode: 1815d...010

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du visste ikke det før etter mange år... Ok så dere har alltid vært enige, behandlet hverandre bra, like meninger, like interesser, god kjemi, respekt, bra sex liv osv.  

Når par sitter der med barn etter flere år i et kjipt ekteskap som de bevist har inngått, er det bare for tankeløst og egoistisk å da skulle skilles. 

Voksne mennesker som tar hodeløse valg og itillegg utsetter barna sine for dette.. Tragisk. 

Man kan "miste" følelsen for partneren sin spesielt når man har små barn,  helt vanlig. Da må man være voksen nok til å forstå at dette er noe man må jobbe med! Forhold er en jobb,  folk gir for fort opp. 

Klager. 

Og dette er toppen av uvitenhet. Har du hørt at mennesker endrer seg gjennom livet?

Når jeg giftet meg, så var mannen snill. Et par måneder etter vi giftet oss begynte han å mishandle meg. Helt ut av det blå. Så den ikke komme på noen måte. Skulle jeg bare blitt der til han ødela meg helt? Nei.

Så pass litt på før du dømmer.

• Liker 7
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de tror vel at barna har det bedre. Men tror ikke de tenker over 1. egne liv og 2. at en dag får barna vite at foreldrene bodde sammen kun pga dem. Jeg hadde gått i bakken av å få vite det om mine foreldre ga meg den beskjeden. Glad mine heller skilte seg og fikk det bra på hver sin kant, har selv kun fått masse kjærlighet i oppveksten, selv med skilte foreldre ;) 

Vet det er mange foreldre som tenker slik. De «tror» det er best for barna at de bor sammen. Men hva med å leve et fullverdig voksenliv kombinert med å være forelder

Skrevet

Det er vondt å gå. Jeg skulle gjerne latt barna mine vokse opp i et hjem med to foreldre, men det gikk ikke. 

Dersom vi sammen hadde funnet ut at vi ikke passet sammen, kunne jeg fint bodd sammen i mange år for å gi barna stabiliteten. Da ville jeg vært åpen med dem, om at mamma og pappa ikke er kjærester men foreldre og samarbeidspartnere, og at vi bodde sammen likevel fordi vi ønsket det. Jeg ville ikke "lekt lykkelig" og lurt dem til å tro at vi var noe vi ikke var. 

Mine foreldre var gift til min far døde for noen år siden. Dersom jeg som voksen hadde fått vite at de var sammen for min skyld, hadde jeg blitt fly forbannet. Det hadde gitt meg ansvaret for at de var ulykkelige. Det hadde gitt meg ansvar for at de ikke kunne finne noen som gjorde dem lykkelige. For en forferdelig stygg ting å gjøre.

Anonymkode: 117c7...e6c

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan til dels forstå at folk velger å bli kun for barna, men i mitt tilfelle så valgte jeg at det er viktig for meg at hun har en lykkelig og ikke en ulykkelig mamma. Ja jeg følte at jeg knyttet til huset vi bodde i men ikke selve stedet. Hun har det bedre av at vi ikke er sammen lenger og da var det riktig avgjørelse å ta. Det var vondt og det var trist men jeg synes jeg fortjener å være å ha det bra. 

Anonymkode: ce5da...3aa

Skrevet

fordi barn er kjempe kule og de trenger at foreldrene er sammen sånn at de ikke får sykt mye trauma 😞 men traumattserie barn har den beste humoren da < 3🕶️

fra en ekspert🎩

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da skal du vite at jeg har vokst opp med foreldre som ikke hadde det bra sammen, og dette har preget mine egne relasjoner videre i livet i stor grad. Barna føler på stemningen og mange tar et altfor stort følelsesmessig ansvar som foreldre ikke vet noe om. Det du gjør er egoistisk. 

Anonymkode: a5fef...ee7

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viss barna kunne valgt, ville de hatt to stk lykkelige foreldre på hver sin kant. Mor eller far som lever gjennom barna sine er egoistisk. Du må skaffe ditt eget liv. Hva gjør du når barna er store? Bitterheten kommer sakte men sikkert! Jeg blir ikke gammel og bitter, fordi jeg har valgt å flytte fra en mann jeg ikke har følelser for. Barna har både mor og far i behold. Men ikke under samme tak i en falsk relasjon.

• Liker 4
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klager. 

What the fuck?

Og folk tror at enkelte egoistiske ikke er så onde. Det finnes ikke ondskap! Bare egoisme. Og velkommen til helvete!

Anonymkode: 67621...44f

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klager. 

Gud hjelpes🙄 har du ikke livserfaring eller respekt for deg selv? Fornøyd med å være tilskuer i eget liv?

Skrevet

Ting er ikke alltid like sort hvitt og enkelt som du skriver. Det går fint an å bo sammen under samme tak, for barnas skyld, uten å krangle og uten at det er dårlig stemning. Barna er heldigvis ikke vitne til sex ;) Kanskje de går glipp av å være vitne småkosing og komplimenter osv som foreldre som er sammen gir hverandre - det kan selvsagt være en ulempe. Men man må se på helheten. Hvis alternativet er å splitte opp hjemmet og få en veldig dårlig hverdag på mange andre måter, da synes jeg faktisk det er bedre å bo sammen, om begge parter synes det er greit. Hos oss er et av barna svært krevende. Det er vanskelig å være alene med barnet + søsken samtidig.

Anonymkode: 027b8...e14

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Viktig å ikke bli i et helsefarlig forhold! Selv om det blir stress for ungene å flytte frem og tilbake. Man kan ikke ivareta ungene om man ødelegger seg selv. Ikke er det et godt forbilde heller. Om en klarer det som gode venner, så er jo det supert. Men det er mange som blir for ungenes skyld som er bitre fiender

Anonymkode: 08194...6dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...